Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62697 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 19.2.2019 00:22  41021
Tak to jsem opravdu nečekal (c) Karel Gott.
percy_ Percy_ 19.2.2019 00:21 - Oblíbené kluby (09:11) 41020
AntonyByl jsi sice o poznání kritičtější, ale v zásadě se shodujeme.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 18.2.2019 23:23  41019
KING CRIMSON - Larks' Tongues In Aspic (1973) DR13 CD 1987 Japan Toshiba EMI 32VD-1122

Trabl. Rok pauza. Trabl vyřešen. Na čas.
Fripp všechny vyhodil a najal nové spoluhráče.
Pak jim řekl, ukažte, co umíte. Hoši.
Nebo si aspoň nalaďte.
Najděte ten, no.. novej sound, však víte.
Jdu si koupit židli.
Hoši preludovali. Ladili. Jamovali. Občas i hráli.
Fripp se vrátil. S židlí.
Šéfe, už jsme naladili.
Dobrý, to nechte.
Můžeme hrát.
Klídek. Nechte mě tu o samotě, s mojí kytarou, a židlí.
Baj, baj.

Pustoprázdné album se zbytkovou odlidštěnou muzikou. Každý tón vrže a drhne jako vocucaný dřívko vod zmrzliny. Nedotažené náznaky, pokusy, chabá nahození hrachu na stěnu, z níž neodpadnul, neboť ani nedoletěl.
Nevlídné motivy se málokdy složí v něco, co bych mohl nazvat hudbou. Pár fragmentů se vydařilo. Byl by to slušný singl. Takhle, suchopár. Motivy vlídné jako průvan.
První skladba, tři minuty harmonické struktury čmajznuté z Close To The Edge. I s Brutem. Brufem. Brufordem. V pozadí kdosi cosi plká. Co? Slyšel jsem někdy někde Crosse takhle nudně hrát? Neslyšel. Není se čeho chytit. Zlatý kakofonie.
Book Of Saturady je takový.. Krimsonní. Už to tu bylo, a lépe, tyto odlehčené skladby jim šly. Tři minutky hezkého pábení. Milé a mrazivé. Wetton není můj oblíbený zpěvák, ale teď se dal vydržet, docela jeho skřípění ladí s atmosférou skladby. A houslemi, to zase později.
Je to dřina udržet pozornost, mysl se od té desky snaží utýct. Pud sebezáchovy, nebo co. Dávám si ji už druhý týden denně, jako sakra trpkou medicínu. Účinek se nedostavuje, ale mám splněno. Ostatně, čemu se divím, takhle na mne působila vždycky, za těch víc jak dvacet let, co se známe, to bylo vždycky setkávání nemluvného s introvertem. Nepokecali jsme, a asi už to ani nepůjde.
Přitom to vyloženě není zlá muzika. Když vyhodím třetinu zbytečných blbostí, zbude polotovar, s nímž se dalo něco dělat. Ale neudělalo. Nedovařené, neslané, nedomleté. Ten Wetton má fakt hlas, jako když škrábeš železným hákem po plechu, úúúúú! Exiles je óda kostlivce na hladomornu. V Easy Money jim už přeskočilo, z toho utrpení, mně taky. Ale nechechtám se. Padadau, tudydau, tudytúúúú.
Skladbám chybí ucelenost. Samotné sekvence jsou místy zajímavé, nikdo je ale nesešrouboval dohromady, leží tu poházené. Jistá snaha je znát z The Talking Drum, sice je to jen postupné zvyšování gradace až do krátkého kataklyzmatu, ale co, aspoň nějaký koncept. S rafinovaností předchozích desek se to ovšem nemůže rovnat.
Je třeba přistoupit na tuhle hru. Na tuhle chudobu. Přijmout ji, pak si dílo do jisté míry užívám. Vyprahlostí k předzheblému jásotu.
Druhý díl titulní skladby má taky docela sílu. Vlastně celá druhá půlka desku zachraňuje. Vytahuje ji z hluboké studny zasypané pouštním pískem. Dalo to dřinu, tu poctivou posluchačskou dřinu. Odřený uši, skoro fyzicky.

Určitě si tohle album občas pustím. Občas si něčím musím odrhnout mysl, abych věděl, jak se mám fajn. Občas musím kousat i do citrónu. I hladovka dělá organismu dobře. Občas a přiměřeně. I Larks'.. I Tongues.. I(n) Aspic..

Ukrutná prázdnota. Táhne z toho na nohy.

***
bubla Bubla 18.2.2019 22:53  41018
Tak jo, hehe.
olias Olias 18.2.2019 22:47  41017
Nestacim, ale nechme to
bubla Bubla 18.2.2019 22:32  41016
Ale já se nebavim o kterékoli jiné skladbě. Já se bavím o Larks I, a to na Tvou žádost. Chtěl jsi vědět, co je konkrétně na Larks I logické, tak jsem to napsal. Ty to teď zase stáčíš někam jinam, to je ale pak debata o hovně.
olias Olias 18.2.2019 22:04  41015
BublaJá nemyslím tuhle konkrétní skladbu - kteroukoliv jinou skladbu vytvořit libovolným způsobem na základě popsaných pasáží.
bubla Bubla 18.2.2019 22:01  41014
OliasTo si teda fakt nemyslím. Ale můžeš si to vyzkoušet a sestříhat to líp.
olias Olias 18.2.2019 21:26  41013
BublaVsadím se s tebou, že kdybys vzal takhle obecně popsané pasáže a udelal z nich hudbu v libovolném sledu, tak to jako skladba bude fungovat taky..

ale dobrý - děkuji..
bubla Bubla 18.2.2019 21:11  41012
Pustil jsem si King Crimson - USA. Taky paráda.
pepanovacek PepaNovacek 18.2.2019 20:35 - Klub GENESIS (09:28) 41011
BublaDěkuju, že jsi to alespoň částečně vysvětlil. Já se upřímně přiznám, že mě děsí představa, že bych znovu, a po kouskách album poslouchal, abych tu "logiku" dokázal vysvětlit. Fakt mě to zmohlo, poslouchání i psaní.
pepanovacek PepaNovacek 18.2.2019 20:31 - Klub GENESIS (09:28) 41010
PegasAle jo, při tom množství kapel člověk nemůže stihnout všechno, na tom videu se mi zdálo, že Wetton ostatní převyšuje, a to jako hodně, že prostě rocková legenda si zazpívala s nějakou průměrnou kapelou.
bubla Bubla 18.2.2019 20:30  41009
OliasNo tak v případě Lizard je to celkem jasné. Ta skladba má nějaký příběh, který má nějaké části a těm částem vždy odpovídá hudba. Nevím, co víc bych tady vysvětloval.

O logice a přehlednosti Larks:

1) Celé album má poměrně stejnorodý zvuk/aranže. Zní to prostě jako album s nějakou jednotnou koncepcí. Na Islands mi tohle chybí. Album, kde je vedle sebe Prelude a Ladies of the Road je pro mě prostě roztříštěné. Neříkám, že je to nutně špatně, ale ve své recenzi Larks narážím právě na tohle.

2) Subjektivně se mi velmi líbí, jak album plyne od začátku do konce, což třeba o Poseidonovi říct nemohu.

3) Pokud jde o logickou strukturu skladby Larks Tongues In Aspic 1:
0:00-2:50 pomalu najíždějící úvod s tajuplnou atmosférou, kdy posluchač neví, co se bude dít - dobrý začátek
2:50-4:50 2x za sebou zlověstná pasáž, pak uvolnění napětí ("sloka-refrén-sloka-refrén")
4:50-7:40 divoká část se sóly, která by v normální skladbě odpovídala prostřední "instrumentální" části, uprostřed změna motivu, ale v podstatě pokračování ve stejném stylu
7:40-11:20 tišší, ale stále napjatá část s houslemi, na konci se dvakrát za sebou vrací vlna perkusí z konce úvodu, ale místo toho, co po ní následovalo na začátku, přichází uvolňující exotický motiv na housle, jakoby falešný konec
11:20-konec rychlá gradace napětí, návrat ke zlověstnému motivu z druhé sekce, ale následuje jiný motiv než v úvodu, úplně nový, který přináší překvapivé rozřešení hudební zápletky, potom fade out se hudebně vrací k úvodu skladby
Není to o erudici, ale ani bych neřekl, že je to stoprocentně subjektivní. Zkus si ty části rozstříhat a přeskládat, jestli ti to bude dávat lepší smysl. Podle mě je to prostě dobře sestavené, pracuje se tam s opakováním a variacemi motivů, které tak nějak sedí dohromady, a s očekáváním posluchače. Navzdory tomu, že je ta hudba poměrně extrémní (zvlášť na tu dobu), mám na konci skladby pocit, že dohrálo nějaké kompaktní, ucelené dílo, jako třeba po poslechu nějaké klasiky nebo Close to the Edge. Ne, že jsem právě slyšel výňatek ze třinácté až dvaadvacáté minuty zhuleneckého jamování (to možná v Moonchild, hehe), nebo skladbu, která vznikla stylem "mám sedm hudebně naprosto nepropojených nápadů, tak je seřadím za sebe a je to dlouhá kompozice o několika částech", jak je dost časté u slabších art-rockových kusů. Mám třeba rád Guapo, což je kapela zjevně inspirovaná tímto Frippovým stylem i zvukem, ale nemůžu říct, že by z hlediska kompozice - struktury skladeb byli na stejné úrovni jako Fripp.
pepanovacek PepaNovacek 18.2.2019 20:29 - Klub GENESIS (09:28) 41008
OliasTak přijeď do Tanvaldu, několikrát si to pustíme, a já Ti to logicky vysvětlím.
olias Olias 18.2.2019 20:27  41007
Dyť jo, já se chtěl jen zeptat, na základě čeho tam cítíš logiku a řád - protože to by nemělo bejt jen o pocitech a dojmech. Zprvu sem to viděl u tebe, navíc podáno jako fakt, pak o tom psal ještě Bubla, tak to už mne fakt zajímalo, jestli jste tak erudovaní, protože já bych si o tom opravdu klidně velice rád početl a dovzdělal se - bez prdele jako..

[ 62697 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt