Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 21.1.2008 13:14  500
Ja bych se teda fakt nejdriv podival, co takovej zlodej muze bezne hazet ...

Na 1. urovni to vezmu s prvnim stupnem dovednosti (+2), zakladni vlastnosti 1 nebo 3 a opravou za pomucky 0:
Hod 2k6+ vezmeme rekneme v "beznem" rozsahu 5-9:
to je celkem 8 .. 14.
Zacatecnik prakticky vzdycky zvladne neco s obtiznosti 8 a ma realnou sanci zvladnout neco s obtiznosti 14 i v narocnejsich podminkach. Pokud si muze dovolit plytvat casem, tak bez problemu zvladne obtiznost 14 a muze klidne risknout 20.

Na 5. urovni dame zakladni vlastnost 2..6, dovednost na tretim (+6), hod zase 5..9.
to je celkem 13..21, plus muze dostat neco za pomucky a +6 kdyz na to muze hodit hodne casu.

Takze bezny smrtelnik obcas (ne vzdycky, ale rekneme jednou za deset pokusu), kdyz na to ma podminky (cas a pomucky), muze zvladnout obtiznosti az nekam k 30.

Vyssi urovne uz tak zajimave nejsou, protoze bonusy z dovednosti uz dal moc nerostou - maximalne si poridi lepsi naradi, jinak se zvedaji hlavne vlastnosti.
Prumernym tempem 1/2 urovne, takze nekdo na 10te urovni bude proti nekomu na 5te urovni mit zhruba +3, na 15te +5 (porad proti 5te) a 21ni +6.

Nejvetsi nabusenec na 10te urovni (coz bych jeste povazoval za normalniho smrtelnika, i kdyz spickoveho) (+9) se tretim stupnem (zlodejske) dovednosti (+6), za idealnich podminek (+6 za cas) s beznymi pomuckami (+0) a bezpecnym hodem (+4 nebo vic) dosahuje celkoveho hodu 25, s jistotou 92%. 24 da s jistotou 97%, takze bych to moc za "neproveditelne pro bezneho smrtelnika" nepovazoval.


[ano, jsem si vedom toho, ze to zlodejske "az +6 za prodluzovani casu" je nesystemove]
beorn 21.1.2008 11:45  499
Máš na mysli něco takového?
Hod_Obtížnost______Příklad
3___Primitivní______Překročit pařez, Vylézt na žebřík, Vytasit zbraň
6___Velmi snadné___Zapálit suché větvičky, Přeskočit plůtek
9___Lehké_________Uvařit poživatelné jídlo, Podojit krávu
12__Středně obtížné__Uvařit chutné jídlo
15__Obtížné________Zapálit mokré dřevo,
18__Velmi obtížné___Vykovat meč, Uvařit královskou pochoutku
21__Extrémně obtížné_Šplh na hladkou stěnu,
24+_Neproveditelné__(pro běžného smrtelníka)

Obtížnosti jsou stanovené za téměř ideálních podmínek s běžnými pomůckami.

Nápad s tabulkou postihů za podmínky je zajímavý, ale podle mě neproveditelný. Síla větru jinak ovlivní vrhání lasem a jinak otvírání zámku. Tma znemožní čtení, ale vyvlékání se z pout prakticky neovlivní...

Jinak co se týče nesystémovosti hodů, to je asi jediné, co mi na plusku fakt vadí. Proč nemůtou být všechny hody Vlastnost + Dovednost + 2k6+? Proč se vytváří zvláštní hody pro plavání, skákání, zvedání předmětů...

Tyhle nesystémové hody jsou jednak strašně neintuitivní a navíc v podstatě zamezují použití jedné univerzální tabulky náročností.

No, pokud byste náhodou chtěli na toto téma diskutovat, tak bychom se asi měli přesunout do obecné diskuze DrD+.
pecka123 18.1.2008 10:13  498
jen k té tabulce....přemýšleli jste někdy nad heroičností našeho světa? konkrétně zajímalo by mě, na jaké úrovni jsou zloději, o kterých čteme v novinách, slyšíme v televizi atp. Řešení s tabulkou si osobně nedokážu moc představit, takže bych dal přednost určování obtížnosti podle pravděpodobnosti, že danou věc zvládne zloděj na 1. úrovni (u komplikovanějších věcí třeba na 5. nebo 10.). Koho si mám představit pro srovnání? Kájínka? Jakou by měl úroveň....atp?
merwin 18.1.2008 08:59  497
melkor_unlimited: ale vždyť tam přece na něj ta bouřka vliv nemá =)
Profa: ale to jen v případě, že už je dané proti čemu se háže, jinak by ty čísla neměla smysl (je jedno jestli nastavíš past o 5vyšší a přidáš dotyčnému +5k hodu, nebo naopak). Společná tabulka y stačila pro ty schopnosti, kde to zatím dané není. Případně by se ten zbytek mírně upravil aby se dala aplikovat i na ně.
profa 18.1.2008 08:01  496
Taky je problém s tím, že hody nejsou všude jen
Vlastnost + Dovednost + 2k6+, ale přičítají se k nim další čísla.
hecras 18.1.2008 07:25  495
john_jarik Mě by se tento způsob celkem líbil, boužel pravidla sou nastavený tak, že někde stačí přehodit náročnost, ale jinde je třeba ji přehodit o nějaký další číslo, takže by se to asi univerzálně použít nedalo.
Nicméně je to moc dobrej nápad vytvořit tabulku náročností kde bude plynule rozdělený lehký úkol až vysoce náročný a pro všechny dovednosti aby byla stejná.
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 18.1.2008 06:08  494
Zajimavosti myslim by bylo, kdyby jeden postih (napriklad -3 za silu vetru) by se projevoval ... u odemykání zámku .... Při té představě jsem málem spadnul za židle.

Né, že bych nesvedl představit si situaci, kdy to opravdu bude mít vliv, ale představa, že zloděj zalezený 20m pod zemí v hlubiách královské pokladny dostane postih -6 za silnou bouřku s krupobitím k otevírání truhličky .... :-)
john_jarik 17.1.2008 12:30  493
Tohle uz jsem nekdy s nekym resil (mozna jen u piva) obecne v pravidlech. U zlodeje je toho ale podstatne nejvice...
Moje osobni predstava je takova, ze by na vsechno mela byt jedna Tabulka narocnosti. Kteou ovlivnuji jen postihy/bonusy za podminky (vitr, zima, apod...)
Zajimavosti myslim by bylo, kdyby jeden postih (napriklad -3 za silu vetru) by se projevoval jak u vrhani lasa, tak pri herectvi :)))

Chce to vytvorit nejakou stredni obtiznost, od ktere by se vse odchylovalo.
profa 11.1.2008 19:42  492
Taky se mi to tak zdálo. Možná bych nechal spodní čísla tam, kde jsou, a trochu zvětšil rozpětí. A tu královskou pokladnu bych v tom případě umístil někam na 32.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 11.1.2008 15:54  491
v PJ je i napsáno, jak řešit např. schovávání (ale i jiné schopnosti) dle podmínek.

zámky: supr tabulka, jen čísla bych od základu zvětšil, tak o 3. Zámek na královské pokladnici by byl unikátní, takže by to u mě bylo tak 30-40 dle důležitosti schovaného pokladu.
merwin 9.1.2008 10:05  490
ekousJo, mám edici B
ekous 9.1.2008 09:41  489
MervinTo mas edici B? V te moji je to vse o stranku nebo dve posunute..Jinak u ty akrobacie jsem prave spis resil ty ostatni veci jako postihy za uzkou rimsu, vitr, dest, naledi apod. nez predstaveni, ta narocnost publika tam je popsana vcelku obstojne
profa 9.1.2008 07:32  488
MerwinO věcech uvedených v PPJ nemůžu vědět, nejsem PJ.
merwin 8.1.2008 22:01  487
Profa [482]:
Orientace ve městě - Nenápadnosti informací - PPJ str 33.
Imitace (i Akrobacie) - nároky diváků - PPJ str 34.
Pronikání překážkami - Obtížnost proniknutí překážkou (ta se přece určuje dle rozměrů, takže tabulky k tomu jsou už v PPH, ne?)

pozn.: nemám u sebe Zloděje a nečetl jsem si podrobnosti v PPJ, takže to nemusí být přesně to co potřebujete.
ekous 8.1.2008 15:56  486
xKivJako je jasny ze se vlastne vsechny ty tabulky budou jeste menit dle hrdinskosti sveta ve kterem se to hraje, ale jde o to mit alespon ten posouvatelny zaklad. To posouvani hranic dle urovne postav je prave ten nastroj PJe aby to zlodej u "bezneho" zamku nemel ze zacatku az moc slozity a ke konci az moc snadny, coz je prave trosku spatne ale pro hrace asi zabavnejsi. Zase pokud by vymysleli stale nove veci a informace se rychle sirily a lide honem obnovovali (tim myslim treba ty zamky) tak by se to dit mohlo:-)

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt