Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 5.9.2008 14:28  635
xKivDivný, tohle zbytečné téma. Řešte to v Obecném. Se zlodějem to nemá nic společného
xkiv 5.9.2008 14:24  634
KOUBA [632]:
Jenze podle BC=Boj na tom budes (vzdycky) lip pri "tupem uhybani", i kdyz ty bojovy umeni uz umis celkem obstojne (na druhym stupni).
A teprve az budes mit bojovy umeni na tretim stupni, tak ti umozni branit se fintam stejne efektivne, jako to dela postava, ktera nikdy nebojovala (ale ma stejne vlastnosti).
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 5.9.2008 14:21  633
neresili se tu finty? nebo to rukojmi ze zadu? Tohle vidim jako problem, nic se tu nedotahne a rychle se zabredava jinam (k ddyz je to obcas zajimave)
kouba 5.9.2008 14:17  632
xKiv A to jako chces rict, ze kdyz budes "jenom uhybat", tak na tom mas byt LIP nez kdyz budes uhybat za pouziti bojovych umeni?

Mno pokud to blbě umím a někomu stčím pod sekyru ruku. Ano budu to dělal líp, pokud uhnu.
xkiv 5.9.2008 14:10  631
KOUBA [629]:
A to jako chces rict, ze kdyz budes "jenom uhybat", tak na tom mas byt LIP nez kdyz budes uhybat za pouziti bojovych umeni?



Dajen [630]:

Všechno, co nespadá do kategorie Boj zblízka a Střelba s tím, že akce uhnutí z kategorie Boj zblízka se dá použít i při jakékoli nebojové akci, pokud tuto zruším.

A proc si jako myslis, ze akce z kategorie Jine explicitne popisuji postihy, s jakymi se pri nich da uhybat a dokonce i kryt?


Nesouhlasím. Beze zbraně je specifická už jenom tím, že se u ní nedá použít kryt.

Neda *efektivne* pouzit kryt (jeho velikost je podle stupne dovednosti 0 nebo jeste min).
A pravidla jaksi neresi, ze vykryti ostre zbrane holym telem bude nejspis mit nezdrave nasledky.


Ne, naopak, při všech neútočných akcích by bylo BČ = Boj.

Coz by ovsem proti tomu co navrhujes ted (taky BC=Boj) bylo efektivne o 3 min (protoze vsichni utocici by meli o 3 vic nez ted).



Teď asi nerozumím zase já tobě. Co myslíš "cinnosti, ktera neni "cinnost boj""?


A jeje.
Cinnost boj = to co je popisovano v kapitole boj = prislusne soustredneni, unava, hlaseni akce, hod na boj, vyhodnocovani v poradi ... a v ramci toho vsechny akce popsane pod zahlavim Bojove akce (kouzleni, pohyb, dalsi(zblizka, strelba, jine, zvlastni pripady)).


Ad A: ano, správně.
Ad B: Pokud jen tak postává, tak se imho neúčastní boje a proto by jí na BČ počítal 0 (vůbec by si na boj neházela).

Ja jsem se neptal na to, jestli mi to spravne vychazi, ale jestli ti pripada spravne, ze "jen tak postavajici manik" muze mit vyssi BC nez kdyz aktivne bojuje. Podle tvoji odpovedi soudim, ze si nemyslis, ze by to bylo spravne.

Nicmene se dost podstatne rozchazime v tom, co povazujeme za "nebojovou akci".

Ja tvrdim, ze i akce z kategorie "jine" jsou od autoru soubojaku myslene jako bojove, tedy vcetne bezneho bojoveho nasazeni (s nejakym postihem, ktery je uvedeny v pravidlech), a tudiz se pri nich pocitaji vsechny opravy, ktere se pocitaji i pri utocich (to ze pritom neutocim, ale delam neco jineho, uz je v pravidlech zapocitano).
dajen 5.9.2008 13:51  630
xKiv [628]: A co ti si vlastne predstavujes pod pojmem "nebojova akce"?
Všechno, co nespadá do kategorie Boj zblízka a Střelba s tím, že akce uhnutí z kategorie Boj zblízka se dá použít i při jakékoli nebojové akci, pokud tuto zruším.

Umoznuje nebojova akce uhnuti a pripadny kryt?
Uhnutí nepochybně, dle pravidel lze uhýbat neomezeně, u krytu těžko říct, spíš by záleželo, co jsi měl nahlášeno původně jestli "bojovou" nebo nebo "nebojovou akci". V prvém případě bych povolil i kryt, v druhém jen uhnutí.

U takovych akci proste neni rozdil, jestli moje zbran je mec, nebo "beze zbrane".
Nesouhlasím. Beze zbraně je specifická už jenom tím, že se u ní nedá použít kryt.

jak bys to resil, kdyby dovednosti nedavaly *postih* -3/-2/-1/0, ale *bonus* 0/1/2/3? To by jako pri vsech neutocnych akcich bylo BC = Boj + 3?
Ne, naopak, při všech neútočných akcích by bylo BČ = Boj. To už je otázka nastavení pravidel jestli zvládnutí zbraně dává bonus nebo její nezvládnutí postih. Prostě kdykoli nejde o boj zbraní, postih/bonus se neuplatní.

Teď asi nerozumím zase já tobě. Co myslíš "cinnosti, ktera neni "cinnost boj""?

Manik s kratkou dykou (delka 0) a bez dovednosti (-3 k BC).
situace A: stoji na miste s akci Soustredeni na obranu ... ma BC = boj + 0 - 3 + 2 = boj - 1
situace B: jenom tam tak postava ... ma pode tebe BC= boj, coz je o 1 VIC, nez kdyz se aktivne brani.
A to je jako spravne?

Ad A: ano, správně.
Ad B: Pokud jen tak postává, tak se imho neúčastní boje a proto by jí na BČ počítal 0 (vůbec by si na boj neházela).
kouba 5.9.2008 13:23  629
xKivJá se nebudu krýt zbraní. RUKOU nebudu dělat žádné páky na zbraň ani nic podobného. Nic z bojového umění. Prostě jen uhnu.
xkiv 5.9.2008 13:08  628
Dajen [627]:
A co ti si vlastne predstavujes pod pojmem "nebojova akce"?

Umoznuje nebojova akce uhnuti a pripadny kryt?

Protoze pro me jsou vsechny akce z kapitoly boj (a zvlaste pak ty pod zahlavim "bojove akce") v kategorii "bojove akce" a umoznuji uhnuti i kryt.
A zahrunuji *nejake* odrazovani utocniku (pomoci zbrane, pokud ji mam).
U takovych akci proste neni rozdil, jestli moje zbran je mec, nebo "beze zbrane". Opravu za dovednost si zapocitat musim (jak bys to resil, kdyby dovednosti nedavaly *postih* -3/-2/-1/0, ale *bonus* 0/1/2/3? To by jako pri vsech neutocnych akcich bylo BC = Boj + 3?).

Jine akce (cokoli pri cem nevykonavam cinnost boj) jsou z hlediska pravidel problem:
1) pokud na me nikdo nedela zadnou akci, tak jednoduchy pripad, nic se neresi
2) pokud na me nekdo neco provadi A chci se branit, tak se NEJSPIS pocitam jako prekvapeny.
Pravidla mi rikaji, ze v tom okamziku se smim jenom "obvyklym zpusobem branit" (ted nevim, jestli to pripade, ze uz mam v ruce zbran, zahrnuje i moznost krytu).
Nerikaji ale, jake mam BC. (tady bych cekal nejaky postih, navrhoval jsem -3; dal bych pocital jeste opravu za prislusnou bojovou dovednost - kdyz se branim, tak to *nejak* umim (nebo neumim), a to plati i proti fintam)
3) pokud se odmitnu branit (chci pokracovat v cinnosti, ktera neni "cinnost boj"), tak mam samozrejme hod na obranu rovny 0, ale jinak na me pravidla kaslou jeste vic.
V pripade prekvapeni jsem se totiz alespon pohyboval v kapitole Boj, kde je nejaky hod na boj uvedeny.
Tady se ale nemam ceho chytit, leda akce Utok na vyrazenou postavu.

Pak je teda otazka 1, jestli se jako hrac napadene postavy vubec mam *pravo* rozhodnout pro variantu 3.
A otazka 2, jestli mam v pripade prepadeni nekym, o kom jsem az do okamziku utoku vubec nevedel, pravo rozhodnout pro variantu 2.

(na to mi pravidla explicitne nerikaji nic, ja rikam na oboji ANO)

BTW, co tohle:
Manik s kratkou dykou (delka 0) a bez dovednosti (-3 k BC).
situace A: stoji na miste s akci Soustredeni na obranu ... ma BC = boj + 0 - 3 + 2 = boj - 1
situace B: jenom tam tak postava ... ma pode tebe BC= boj, coz je o 1 VIC, nez kdyz se aktivne brani.
A to je jako spravne?
dajen 5.9.2008 11:21  627
xKivTo je klidně možné, ale rozhodně mi taková představa přijde míň úchylná než se snažit napasovat postihy za chybějící Boj beze zbraně na "nebojové" akce.
apexx 5.9.2008 11:18  626
Sorry xKive, dřív jsem bral tvé názory jako odborné a ladící s názorem autorů, poslední dobou z nich mám nepříjemný pocit, že jsou spíš pouze tvým pocitem a casto lehce zavání demagogií.
xkiv 5.9.2008 10:40  625
KOUBA [620]:
I uhybani je omezene - v nekterych pripadech pouze tim, ze uhnutim zrusis (nebo zhorsis) jinou probihajici akci.
Ale kdyz se na boj nemuzes soustredit, tak nemuzes ani uhybat.

Dajen [619]:
Me prijde, ze tvoje predstava soubojaku zamrzla na rozsirenem souboji ze stareho DrD a cokoli abstaktnejsiho proste odmitas pochopit.
kouba 5.9.2008 08:29  624
Špatně jsem se vyjádřil. Omlouvám se. Bylo to myšleno spíše všeobecně. Tak, aby si člověk mohl říct:"Vyjde mi to, nebo ne?" Co se týče finty Rukojmí, opravdu by mě zajímalo, jesli si autoři zpočítali tu pravděpodobnost. Už jsem se ale smířil s tím, že je to zlodějovi finty jsou určeny na útok ze zálohy, pro překvapení, čímž se zvedá pravděpodobnost úspěchu i jeho využití. Omlouvám se, že jsem zbytečně rozdmíchal nějaké spory. Z mé strany je to vše. Vaše argumenty zejména xKivovi a Bouchiho uznávám.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.9.2008 00:01  623
IMHO je to dané i tím, že postavy jsou poměrně snadno zranitelné. Rukojmí je dost smrtící finta, a kdyby měl každý zloděj šanci 40% ji provést na srovnatelného protivníka, tak nedělá nic jiného.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.9.2008 22:40  622
KOUBA [621]: "Myslím si, je to ale ryze můj osobní názor, že všechny akce a mechanismy by se měli pohybovat alespoň kolem úspěšnosti 40%."
To je ponekud absurdni predstava. A sice z toho duvodu, ze pokud napriklad proti sobe stoji dva souperi, jejichz UC je stejne jako OC toho druheho, tak sance, ze utocnik zasahne obrance, je 44 % (musi hodit aspon o 1 vic). Zakonite je tedy potreba, aby akce, ktere prinaseji nejakou vyhodu, mely primerene nizsi uspesnost (anebo byly kompenzovany nejakou nevyhodou).
kouba 4.9.2008 21:55  621
xKivDěkuju za ten výpočet pravděpodobnosti. Abych pravdu řekl, čekal jsem trochu vyšší číslo. Alespoň v řádu procent. Myslím si, je to ale ryze můj osobní názor, že všechny akce a mechanismy by se měli pohybovat alespoň kolem úspěšnosti 40%. Aby hra byla dynamická a zábavná.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt