Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
spisi 2.4.2006 18:43  108
BouchiNo vsak o to mi slo, ze kdyz uz zna nekdo princip je to celkom snadny. Ja som bral v uvahu ze majster zna princip tak by mu to malo ist o dost rychleji nez zacatecnikovi, ktory princip nezna. Takze OK rozumime si.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 19:41  107
A jinak k tomu vlivu casu a ze doba odemykani nemusi mit primou souvislost s obtiznosti - dobre se to da ilustrovat na hlavolamu Hanojska vez. Jakmile nekdo zna princip, tak uz je to rutina pro libovolne vysokou vez, ale urychlit se to stejne neda - premisteni veze majici o jedno patro vic proste bude vzdycky trvat dvakrat tak dlouho (a jeste chloupek navic).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 19:37  106
spisiNejsem si jist jestli jsem tvuj priklad s kolacem dobre pochopil. Nicmene pokud zkuseny kuchar vi, ze na standardni kvalitu kolace potrebuje 70 minut, nicmene _musi_ ho mit hotovy za 60 (protoze za 60 minut dorazi navsteva a on se ji bude muset naplnoo venovat, tj. nebude moct dokoncit peceni), tak proste tu a tam ukradne minutku, testo nebude tak peclive prohnetene, snih tak dukladne naslehany, atd. atd., cili kvalita bude o neco horsi nez je jeho standard. (Ale porad to navsteva nemusi poznat :-))
spisi 31.3.2006 18:28  105
BouchiNo hlavni co mi na tom vadilo si vyresil vetou, ze na kazdy zamok muze byt jina doba. Protoze kdyby to nebylo a resim to pravidli tak na lahky zamok na ktory by mi mala stacit mala doba sa nepodari otvorit ked su take brutalne postihy.
Je uz jen jedna vec ktora mi vadi. Kdyz si predstavim ze uz nekdo pecie dlouho a ma kolac upect za mensi dobu ajtak to nespravy horsia ako niekto kto pecie kratko, pretoze behom casu uz vidi, ze proste musi ten cas zlepsit na tu kvalitu. Z tohoto vyplyva ze neni asi nutny aby nekdo daval cas predom, pretoze ako na tom pracuje zistuje postupne kolko mu to bude travat. Dufam ze mi rozumis.
No s tou dobou za ten cas si ma az tak nepresvedcil ale nebudem to dalej riesit, jednoducho sa pozrem kolko zlodejovy chybalo k uspechu a ked mu chybalo +4 tak dam dvojnasobny cas ked +6 tak nejak trojnasobny a vic uz neotevre.
peca_007 31.3.2006 17:58  104
Bouchi to myslim popsal dobre. Ja jeste dodam, ze neco jineho je _relativne_ kratke casove obdobi, jako je popsane v prikladu v hospode s prstenem a donesenou lampou. Neco jineho je opravdu hafo casu a cinnost, kdy zlodej vi, ze neuspel (coz u zjistovani pravosti proste nevi). A jeste dalsi vec je, kdyz se postava (zlodej) pohybuje v prostredi, kde ma dostatecnou moznost navysovat. A hlavne taky jde o herni styl.

Jestlize zlodej neotevre zamek, protoze mu bud blbe padli kostky (hodil pod 6) nebo mu chybi 1 ci 2 k uspechu, je moznost se porozhlednou, opatrit si lampu, lepsi nadobicko, atd, pak jsou v zasade 2 moznosti:
1/ Automaticky uspech = Podarilo se, treba o trochu dele nebo jiny popis (zrovna byl vedle v drzaku svice, tak PJ rekne, ze zlodej si prisvitil a je to.
2/ Nuspech, ale postava by asi mela tusit, ze moc nechybelo. Takze je mozne zahrat shaneni svicnu, lampy, lepsiho vybaveni,... Jenze to je pro me natahovani hry, anzto je to spise solova prace, nikoli tymova hra.

Nebo se to nakonec podarit nemusi. Holt mu nepadlo, PJ necha hrace zlodeje neco zkusit a pokud ho nenapadne neco dobreho, tak ma smulu. Je to spis o tom, jak to kdo radeji hraje.
apexx 31.3.2006 13:45  103
To xKivGood joke. Přeju příjemnou zábavu.
xkiv 31.3.2006 13:05  102
ApexxPokud nad nim stravi rok zivota, tak by se to dalo brat jako ze si (postupne) zveda bonus za znalost toho konkretniho zamku, ne?
Pri takhle dlouhym odemykani uz se do toho casu da zapocitat i vyzkum, vycvik na vyssi stupen schopnosti, ...
apexx 31.3.2006 12:55  101
To BouchiV tom tvem pripade je to v poho. I ja bych dal zlodeji po tom obede taky treba bonus +1, ale znova hazet bych ho nenechal. Pro me ta obtiznost, kterou zvolim proste predstavuje, zda na ten zamek zlodej ma, ci nikoli.
Priklad: Peca (podobnost je ciste nahodna) kdysi pry otviral auto dratem ci cim, dejme tomu, ze ma zamky na I. stupni. Bude otvirat stary zamek u babicky na dverich a ja dam obtiznost 15. Peca hodi celkem 10, nic. Zvysi cas na dvojnasobek=16, ok otevrel. Na dalsim zamku past 18 hodi i s dvojnasobnym casem 16. Nakonec si jeste odpocine, posviti si a jako hodny PJ mu dam +2, takze se zavrenyma PJovyma ocima to otevre. Treti zamek u nas doma (bezpecnostni) past 22. Hodi se vsim vsudy 18. A dle me se muze treba rozkrajet, nebo na nem stravit rok sveho zivota, ale proste ho neotevre.
nigun 31.3.2006 11:57  100
BouchiFajn, dobře. V tom mojim příspěvku sem to myslel tak, že ho při hodu 4 neotevřel i s bonusem +6 za čas.
To co píšeš je vcelku jasný, jen pro mě nebylo snadný odhadnout, kde je ta hranice "měl by ho otevřít". Ale jinak s tebou souhlasim.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 11:51  99
NigunProc zrovna 7? Klidne 9 nebo 10.
Obcas mam z techhle debat pocit, ze na argumentech kritiku, kteri DrD+ vytykaji, ze je v nem moc cisel, je vic nez jen trocha pravdy.

Prece kdyz bude pred zlodejem zamek, na jehoz otevreni za zakladni dobu by potreboval hodit 9 (sance necelych 30 %, coz neni malo) a blbe mu padne 2 (cili i s prodlouzenim na dvojnasobek casu by mel jen 8), a bude si s tim zamkem moct hrat cely den, tak fakt nevidim duvod, proc bych se coby PJ mel striktne drzet litery pravidel. Kuprikladu kdyz toho ten zlodej po nekolika desitkach minut na cas necha, v klidu se naobedva, odpocine si, procisti si hlavu a pak se k zamku vrati, nemam problem s tim nechat ho hodit znovu, prestoze se podminky nezmenily.
Samozrejme zohlednim i dalsi faktory - jak moc je ten typ zamku rozsireni, cili jakou mel zlodej sanci studovat jeho otvirani teoreticky i prakticky, atd. Protoze doba otvirani zamku (v prirucce zlodeje) samozrejme nemuze byt brana jako univerzalne platna pro kazdy zamek. Muzou byt takove, jejichz samotne otevreni je celkem trivialni, ale hodne casove narocne. Cili drive ci pozdeji ho otevrou vsichni, ovsem nekterym to potrva treba dve hodiny. Prirovnal bych to k jednomu levelu v logicke hre Fillets - vetsina hracu presne vi, co a jak ma udelat, ale reseni samotne je hodne narocne na pocet tahu a ten pocet se pod urcitou hranici proste zmensit neda.
nigun 31.3.2006 11:20  98
Bouchipod: "odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit" si mám představit, že při hodu 7 (průměr) by ho zloděj otevřel? Takže když mi napoprvý padlo 4 a teď mám další 2 hodiny času, atk ho automaticky otevřu, pokud bych ho otevřel napoprvý při hodu 7(či trochu víc)?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 10:41  97
Lisak1 [94]: Ale v tom rozpor neni. Peca pise:
"jestli ma treba 2 hodiny na odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit"
a ty
"Ten zámek je prostě tak náročný, že na to nemá"
apexx 31.3.2006 10:17  96
To LisakMy jsme to pochopili uplne stejne a taky tak uz prez rok hrajeme. Da se nebezpecnost zamku. Hodi se a pokud neuspeje, tak muze zmenit podminky (svetlo, lepsi paklice, max cas +6) a pokud ani to nestaci tak ma smulu.
lisak1 31.3.2006 10:06  94
peca_007No počkej, já jsem podle pravidel pochopil, že pokud se zámek nepodaří zloději odemknout v prodloužené době, tak se mu to prostě nepodaří vůbec, pokud nějak nezmění výchozí podmínky. Ten zámek je prostě tak náročný, že na to nemá. Zkrátka má smůlu a nic s tím nenadělá, i kdyby na otvírání měl celý den. To je život, nemusí se přece vždycky všechno povést...
A naopak je docela možné, že pokud se dotyčný bude snažit příliš dlouho a usilovně, už ten zámek neodemkne nikdo a to ani se správným klíčem, že. :-)
peca_007 30.3.2006 20:08  93
prodluzovani casu:Muj nazor:

1/ Postava ma dostatek casu a tak vlastne neni co resit, zamek otevre (neco jineho udela) drive ci pozdeji. Doba nehraje roli a postava muze cinnost zkouset az do omrzeni. Ano, nemuze to zkouset do nekonecna, ale jestli ma treba 2 hodiny na odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit, pricemz zakladni doba trvani je 10 minut, no tak ho proste otevre, PJ rekne, jak dlouho to trvalo, nebo to prejde slovy "po nekolika pokusech se ti to konecne podarilo..."

2/ Cas hraje roli. V takovem pripade i rozdil pouhych nekolika malo minut je to co dela mistra mistrem.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt