Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 31.3.2006 18:58  104
Bouchi to myslim popsal dobre. Ja jeste dodam, ze neco jineho je _relativne_ kratke casove obdobi, jako je popsane v prikladu v hospode s prstenem a donesenou lampou. Neco jineho je opravdu hafo casu a cinnost, kdy zlodej vi, ze neuspel (coz u zjistovani pravosti proste nevi). A jeste dalsi vec je, kdyz se postava (zlodej) pohybuje v prostredi, kde ma dostatecnou moznost navysovat. A hlavne taky jde o herni styl.

Jestlize zlodej neotevre zamek, protoze mu bud blbe padli kostky (hodil pod 6) nebo mu chybi 1 ci 2 k uspechu, je moznost se porozhlednou, opatrit si lampu, lepsi nadobicko, atd, pak jsou v zasade 2 moznosti:
1/ Automaticky uspech = Podarilo se, treba o trochu dele nebo jiny popis (zrovna byl vedle v drzaku svice, tak PJ rekne, ze zlodej si prisvitil a je to.
2/ Nuspech, ale postava by asi mela tusit, ze moc nechybelo. Takze je mozne zahrat shaneni svicnu, lampy, lepsiho vybaveni,... Jenze to je pro me natahovani hry, anzto je to spise solova prace, nikoli tymova hra.

Nebo se to nakonec podarit nemusi. Holt mu nepadlo, PJ necha hrace zlodeje neco zkusit a pokud ho nenapadne neco dobreho, tak ma smulu. Je to spis o tom, jak to kdo radeji hraje.
apexx 31.3.2006 14:45  103
To xKivGood joke. Přeju příjemnou zábavu.
xkiv 31.3.2006 14:05  102
ApexxPokud nad nim stravi rok zivota, tak by se to dalo brat jako ze si (postupne) zveda bonus za znalost toho konkretniho zamku, ne?
Pri takhle dlouhym odemykani uz se do toho casu da zapocitat i vyzkum, vycvik na vyssi stupen schopnosti, ...
apexx 31.3.2006 13:55  101
To BouchiV tom tvem pripade je to v poho. I ja bych dal zlodeji po tom obede taky treba bonus +1, ale znova hazet bych ho nenechal. Pro me ta obtiznost, kterou zvolim proste predstavuje, zda na ten zamek zlodej ma, ci nikoli.
Priklad: Peca (podobnost je ciste nahodna) kdysi pry otviral auto dratem ci cim, dejme tomu, ze ma zamky na I. stupni. Bude otvirat stary zamek u babicky na dverich a ja dam obtiznost 15. Peca hodi celkem 10, nic. Zvysi cas na dvojnasobek=16, ok otevrel. Na dalsim zamku past 18 hodi i s dvojnasobnym casem 16. Nakonec si jeste odpocine, posviti si a jako hodny PJ mu dam +2, takze se zavrenyma PJovyma ocima to otevre. Treti zamek u nas doma (bezpecnostni) past 22. Hodi se vsim vsudy 18. A dle me se muze treba rozkrajet, nebo na nem stravit rok sveho zivota, ale proste ho neotevre.
nigun 31.3.2006 12:57  100
BouchiFajn, dobře. V tom mojim příspěvku sem to myslel tak, že ho při hodu 4 neotevřel i s bonusem +6 za čas.
To co píšeš je vcelku jasný, jen pro mě nebylo snadný odhadnout, kde je ta hranice "měl by ho otevřít". Ale jinak s tebou souhlasim.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 12:51  99
NigunProc zrovna 7? Klidne 9 nebo 10.
Obcas mam z techhle debat pocit, ze na argumentech kritiku, kteri DrD+ vytykaji, ze je v nem moc cisel, je vic nez jen trocha pravdy.

Prece kdyz bude pred zlodejem zamek, na jehoz otevreni za zakladni dobu by potreboval hodit 9 (sance necelych 30 %, coz neni malo) a blbe mu padne 2 (cili i s prodlouzenim na dvojnasobek casu by mel jen 8), a bude si s tim zamkem moct hrat cely den, tak fakt nevidim duvod, proc bych se coby PJ mel striktne drzet litery pravidel. Kuprikladu kdyz toho ten zlodej po nekolika desitkach minut na cas necha, v klidu se naobedva, odpocine si, procisti si hlavu a pak se k zamku vrati, nemam problem s tim nechat ho hodit znovu, prestoze se podminky nezmenily.
Samozrejme zohlednim i dalsi faktory - jak moc je ten typ zamku rozsireni, cili jakou mel zlodej sanci studovat jeho otvirani teoreticky i prakticky, atd. Protoze doba otvirani zamku (v prirucce zlodeje) samozrejme nemuze byt brana jako univerzalne platna pro kazdy zamek. Muzou byt takove, jejichz samotne otevreni je celkem trivialni, ale hodne casove narocne. Cili drive ci pozdeji ho otevrou vsichni, ovsem nekterym to potrva treba dve hodiny. Prirovnal bych to k jednomu levelu v logicke hre Fillets - vetsina hracu presne vi, co a jak ma udelat, ale reseni samotne je hodne narocne na pocet tahu a ten pocet se pod urcitou hranici proste zmensit neda.
nigun 31.3.2006 12:20  98
Bouchipod: "odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit" si mám představit, že při hodu 7 (průměr) by ho zloděj otevřel? Takže když mi napoprvý padlo 4 a teď mám další 2 hodiny času, atk ho automaticky otevřu, pokud bych ho otevřel napoprvý při hodu 7(či trochu víc)?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 11:41  97
Lisak1 [94]: Ale v tom rozpor neni. Peca pise:
"jestli ma treba 2 hodiny na odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit"
a ty
"Ten zámek je prostě tak náročný, že na to nemá"
apexx 31.3.2006 11:17  96
To LisakMy jsme to pochopili uplne stejne a taky tak uz prez rok hrajeme. Da se nebezpecnost zamku. Hodi se a pokud neuspeje, tak muze zmenit podminky (svetlo, lepsi paklice, max cas +6) a pokud ani to nestaci tak ma smulu.
lisak1 31.3.2006 11:06  94
peca_007No počkej, já jsem podle pravidel pochopil, že pokud se zámek nepodaří zloději odemknout v prodloužené době, tak se mu to prostě nepodaří vůbec, pokud nějak nezmění výchozí podmínky. Ten zámek je prostě tak náročný, že na to nemá. Zkrátka má smůlu a nic s tím nenadělá, i kdyby na otvírání měl celý den. To je život, nemusí se přece vždycky všechno povést...
A naopak je docela možné, že pokud se dotyčný bude snažit příliš dlouho a usilovně, už ten zámek neodemkne nikdo a to ani se správným klíčem, že. :-)
peca_007 30.3.2006 21:08  93
prodluzovani casu:Muj nazor:

1/ Postava ma dostatek casu a tak vlastne neni co resit, zamek otevre (neco jineho udela) drive ci pozdeji. Doba nehraje roli a postava muze cinnost zkouset az do omrzeni. Ano, nemuze to zkouset do nekonecna, ale jestli ma treba 2 hodiny na odevreni zamku, ktery by mela dokazat otevrit, pricemz zakladni doba trvani je 10 minut, no tak ho proste otevre, PJ rekne, jak dlouho to trvalo, nebo to prejde slovy "po nekolika pokusech se ti to konecne podarilo..."

2/ Cas hraje roli. V takovem pripade i rozdil pouhych nekolika malo minut je to co dela mistra mistrem.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 30.3.2006 19:45  92
"ma tomu, ze stejny zamek odemkne o +4 rychleji, skutecne odpovidat to, ze za stejnou dobu odemkne o +4 slozitejsi zamek?
Tj. ze zamek, ktery mistr otevre v nejakych 41% pripadu odemkne novic se stejnou zrucnosti za stejnou dobu v 2.8% pripadu?"
Klidne muze. Dovedu si snadno predstavit radu cinnosti, ktere v case X zvladne minimum zacatecniku a velka cast zkusenych, zatimco kdyz na to maji dvojnasobek casu, zvladne to uz vetsina zacatecniku a vsichni zkuseni.
xkiv 30.3.2006 19:34  91
Hmm, no jo ...

Na druhou stranu, ma tomu, ze stejny zamek odemkne o +4 rychleji, skutecne odpovidat to, ze za stejnou dobu odemkne o +4 slozitejsi zamek?
Tj. ze zamek, ktery mistr otevre v nejakych 41% pripadu odemkne novic se stejnou zrucnosti za stejnou dobu v 2.8% pripadu?
Tabulka uspesnosti:
novic musi na 2k6 hodit | novic % | znalec % | mistr %
(nepocitam v 2k6 to +, to uz jsou hodne okrajova procenta)

2 | 100% 100%
3 | 97% 100% 100%
4 | 91% 100% 100%
5 | 83% 97% 100%
6 | 72.2% 91% 100%
7 | 58.3% 83% 97%
8 | 41.7% 72% 91%
9 | 27.8% 58% 83%
10 | 16.7% 41% 72%
11 | 8.3% 27% 58%
12 | 2.8% 16% 41%
-------------------------- na 2k6+ to dal pokracuje
13 | 1.4% 8.3% 27%
14 | 0.7% 2.8% 16%
15 | 0.3% 1.4% 8.3%
16 | 0.2% 0.7% 2.8%
... za kazde dalsi +1 narocnosti se vsechny tri sance deli 2
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 30.3.2006 18:24  90
Nikoli. Pokud budou zakladni doby provadeni o X vyssi, budou odpovidajici zakladni narocnosti o X nizsi (aby to davalo stejne vysledky).
Nicmene pokud jsem to dobre pochopil, spisimu vadi ziskavani bonusu za _prodluzovani_, nikoli postihu za zklarcovani (prestoze je to technicky totez v jinem kabate).

A jak uz jsem davno psal, domnivam se, ze to, ze mistr otevre stejny zamek v prumeru o +4 rychleji nez zacatecnik, neni nijak neadekvatni.
xkiv 30.3.2006 18:04  89
Jenze on neni problem v tom maximalnim prodlouzeni - uplne stejne by to dopadlo, kdyby nebylo zadne prodlouzeni, vsechny narocnosti zlodejskych schopnosti o +6 vyssi a jejich doby trvani taky o +6 vyssi.
V tom okamziku jsme technicky ve stejnem stavu jako ted, cili musi platit stejne namitky, ale nejde o zpomalovani cinnosti nybrz jejich urychlovani.
Tj. furt bude platit, ze stejne narocnou cinnost zvladne novic v case o +4 vetsim, nez mistr, stejne kvalitne.
A furt bude platit, ze kdyz se na neco oba maximalne soustredi, tak jim to obema bude trvat stejne dlouho, ale mistr tak zvladne o +4 narocnejsi ukol.
Jeste jinak: zmena maximalniho bonusu za prodlouzeni vlastne znamena zmenu zakladniho casu (a soucasne posun narocnosti), ale ne zmenu rozdilu mezi novicem a mistrem.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt