Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
lisak1 3.4.2006 11:55  113
peca_007No, ono to s těmi zámky a časem může být někdy docela důležité, i když máš relativně dost času. A třeba někdy ani _nelze_ zlepšit podmínky... Ne že by se zloděj nesnažil. :-)

Zcela konkrétně, nedávno se mému zloději přihodilo, že kolem poledního vlezl (normálně si otevřel na kliku) do komfortní hrobky, ve které v jedné rakvi spal upír. Sebral mu tam knihu, pro kterou se vydal, jenže ouha, klika na druhé straně jaksi chyběla a dveře zaklaply. Zbývalo tedy otevřít paklíčem. Hod se nepovedl (padla trojka) a ačkoli můj zloděj měl celé odpoledne do chvíle, než se upír probudí (a zhruba tři hodiny do doby, než dohoří lucerna), západku prostě neotevřel. A myslím, že dle pravidel to tak skutečně má být. Vy byste to řešili novým hodem? Zlepšovat podmínky v hrobce opravdu nešlo... :-)

(Nutno říct, že novým hodem by podstatně ubylo zábavy a marného snažení. Nakonec můj zloděj musel svými dlátíčky a dýkami prodlabat do dveří díru, kterou stiskl z druhé strany onu zpropadenou kliku. Zámek ale opravdu nepovolil.)

Myslím, že automatický úspěch můžete přiřknout tam, kde o opravdu o nic nejde, pro větší spád hry. Dělal bych to ale s citem, spíš vyjímečně. Když je ale situace zajímavá nebo má neúspěch nějaký podstatný dopad budoucnost, je dobré se pravidel přidržet.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.4.2006 10:37  112
spisiAno. Tudiz PJ musi odhadnout narocnost, vliv casu a faktory, ktere v pripade konkretniho zamku odlisuji zacatecnika od mistra.
spisi 3.4.2006 10:29  111
peca:
No ja sem tu Hanojsku vez nepoznal takze dik.

Bouchi:
Ja myslim ze je to tedy zavysle velmi na zamku. Kdyz je to neco lehke a zacatecnik i mistr poznaji princip tak to mistr o moc rychleji neudela ale kdyz mistr princip zna a zacatecnik ne tak by to mistr udelat o dost rychlej mnel.
peca_007 2.4.2006 19:52  110
Bouchi [109]: Asi tu vsichni znaji co to ta Hanojska vez je, ale pro jistotu: Jsou tri tyce (zarazene do zeme). Na jedne jsou navleknuty kruhy s ruznym prumerem. Nejvetsi dole a postupne az k nejmensimu nahore. Ty kruhy je potreba premistit na jinou tyc tak, ze lze klast vzdy jen mensi na vetsi. Je to pomerne snadne na ten princip, jak premistovat kruhy prijit. Ale pocet potrebnych tahu s poctem kruhu roste docela silene (2 kruhy na 3 tahy, 3 kruhy na 7, 4 kruhy 15, 5 na 31,...).

Je to dobry priklad cinnosti, kterou rychleji neudelas. Teoreticky muzes rici, ze zacatecnik proste obcas nejaky ten krok splete a musi ho opakovat, ale to rikam jen pro poradek.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 2.4.2006 19:07  109
spisiOvsem ta Hanojska vez je prikladem uplne trivialniho principu (cili nejakeho takoveho, jaky by se zlodej naucil uz na prvnim stupni) a presto mist nema sanci se s ni vyporadat nejak vyrazne rychleji - proste ten pocet tahu se snizit neda.
spisi 2.4.2006 18:43  108
BouchiNo vsak o to mi slo, ze kdyz uz zna nekdo princip je to celkom snadny. Ja som bral v uvahu ze majster zna princip tak by mu to malo ist o dost rychleji nez zacatecnikovi, ktory princip nezna. Takze OK rozumime si.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 19:41  107
A jinak k tomu vlivu casu a ze doba odemykani nemusi mit primou souvislost s obtiznosti - dobre se to da ilustrovat na hlavolamu Hanojska vez. Jakmile nekdo zna princip, tak uz je to rutina pro libovolne vysokou vez, ale urychlit se to stejne neda - premisteni veze majici o jedno patro vic proste bude vzdycky trvat dvakrat tak dlouho (a jeste chloupek navic).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 19:37  106
spisiNejsem si jist jestli jsem tvuj priklad s kolacem dobre pochopil. Nicmene pokud zkuseny kuchar vi, ze na standardni kvalitu kolace potrebuje 70 minut, nicmene _musi_ ho mit hotovy za 60 (protoze za 60 minut dorazi navsteva a on se ji bude muset naplnoo venovat, tj. nebude moct dokoncit peceni), tak proste tu a tam ukradne minutku, testo nebude tak peclive prohnetene, snih tak dukladne naslehany, atd. atd., cili kvalita bude o neco horsi nez je jeho standard. (Ale porad to navsteva nemusi poznat :-))
spisi 31.3.2006 18:28  105
BouchiNo hlavni co mi na tom vadilo si vyresil vetou, ze na kazdy zamok muze byt jina doba. Protoze kdyby to nebylo a resim to pravidli tak na lahky zamok na ktory by mi mala stacit mala doba sa nepodari otvorit ked su take brutalne postihy.
Je uz jen jedna vec ktora mi vadi. Kdyz si predstavim ze uz nekdo pecie dlouho a ma kolac upect za mensi dobu ajtak to nespravy horsia ako niekto kto pecie kratko, pretoze behom casu uz vidi, ze proste musi ten cas zlepsit na tu kvalitu. Z tohoto vyplyva ze neni asi nutny aby nekdo daval cas predom, pretoze ako na tom pracuje zistuje postupne kolko mu to bude travat. Dufam ze mi rozumis.
No s tou dobou za ten cas si ma az tak nepresvedcil ale nebudem to dalej riesit, jednoducho sa pozrem kolko zlodejovy chybalo k uspechu a ked mu chybalo +4 tak dam dvojnasobny cas ked +6 tak nejak trojnasobny a vic uz neotevre.
peca_007 31.3.2006 17:58  104
Bouchi to myslim popsal dobre. Ja jeste dodam, ze neco jineho je _relativne_ kratke casove obdobi, jako je popsane v prikladu v hospode s prstenem a donesenou lampou. Neco jineho je opravdu hafo casu a cinnost, kdy zlodej vi, ze neuspel (coz u zjistovani pravosti proste nevi). A jeste dalsi vec je, kdyz se postava (zlodej) pohybuje v prostredi, kde ma dostatecnou moznost navysovat. A hlavne taky jde o herni styl.

Jestlize zlodej neotevre zamek, protoze mu bud blbe padli kostky (hodil pod 6) nebo mu chybi 1 ci 2 k uspechu, je moznost se porozhlednou, opatrit si lampu, lepsi nadobicko, atd, pak jsou v zasade 2 moznosti:
1/ Automaticky uspech = Podarilo se, treba o trochu dele nebo jiny popis (zrovna byl vedle v drzaku svice, tak PJ rekne, ze zlodej si prisvitil a je to.
2/ Nuspech, ale postava by asi mela tusit, ze moc nechybelo. Takze je mozne zahrat shaneni svicnu, lampy, lepsiho vybaveni,... Jenze to je pro me natahovani hry, anzto je to spise solova prace, nikoli tymova hra.

Nebo se to nakonec podarit nemusi. Holt mu nepadlo, PJ necha hrace zlodeje neco zkusit a pokud ho nenapadne neco dobreho, tak ma smulu. Je to spis o tom, jak to kdo radeji hraje.
apexx 31.3.2006 13:45  103
To xKivGood joke. Přeju příjemnou zábavu.
xkiv 31.3.2006 13:05  102
ApexxPokud nad nim stravi rok zivota, tak by se to dalo brat jako ze si (postupne) zveda bonus za znalost toho konkretniho zamku, ne?
Pri takhle dlouhym odemykani uz se do toho casu da zapocitat i vyzkum, vycvik na vyssi stupen schopnosti, ...
apexx 31.3.2006 12:55  101
To BouchiV tom tvem pripade je to v poho. I ja bych dal zlodeji po tom obede taky treba bonus +1, ale znova hazet bych ho nenechal. Pro me ta obtiznost, kterou zvolim proste predstavuje, zda na ten zamek zlodej ma, ci nikoli.
Priklad: Peca (podobnost je ciste nahodna) kdysi pry otviral auto dratem ci cim, dejme tomu, ze ma zamky na I. stupni. Bude otvirat stary zamek u babicky na dverich a ja dam obtiznost 15. Peca hodi celkem 10, nic. Zvysi cas na dvojnasobek=16, ok otevrel. Na dalsim zamku past 18 hodi i s dvojnasobnym casem 16. Nakonec si jeste odpocine, posviti si a jako hodny PJ mu dam +2, takze se zavrenyma PJovyma ocima to otevre. Treti zamek u nas doma (bezpecnostni) past 22. Hodi se vsim vsudy 18. A dle me se muze treba rozkrajet, nebo na nem stravit rok sveho zivota, ale proste ho neotevre.
nigun 31.3.2006 11:57  100
BouchiFajn, dobře. V tom mojim příspěvku sem to myslel tak, že ho při hodu 4 neotevřel i s bonusem +6 za čas.
To co píšeš je vcelku jasný, jen pro mě nebylo snadný odhadnout, kde je ta hranice "měl by ho otevřít". Ale jinak s tebou souhlasim.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 31.3.2006 11:51  99
NigunProc zrovna 7? Klidne 9 nebo 10.
Obcas mam z techhle debat pocit, ze na argumentech kritiku, kteri DrD+ vytykaji, ze je v nem moc cisel, je vic nez jen trocha pravdy.

Prece kdyz bude pred zlodejem zamek, na jehoz otevreni za zakladni dobu by potreboval hodit 9 (sance necelych 30 %, coz neni malo) a blbe mu padne 2 (cili i s prodlouzenim na dvojnasobek casu by mel jen 8), a bude si s tim zamkem moct hrat cely den, tak fakt nevidim duvod, proc bych se coby PJ mel striktne drzet litery pravidel. Kuprikladu kdyz toho ten zlodej po nekolika desitkach minut na cas necha, v klidu se naobedva, odpocine si, procisti si hlavu a pak se k zamku vrati, nemam problem s tim nechat ho hodit znovu, prestoze se podminky nezmenily.
Samozrejme zohlednim i dalsi faktory - jak moc je ten typ zamku rozsireni, cili jakou mel zlodej sanci studovat jeho otvirani teoreticky i prakticky, atd. Protoze doba otvirani zamku (v prirucce zlodeje) samozrejme nemuze byt brana jako univerzalne platna pro kazdy zamek. Muzou byt takove, jejichz samotne otevreni je celkem trivialni, ale hodne casove narocne. Cili drive ci pozdeji ho otevrou vsichni, ovsem nekterym to potrva treba dve hodiny. Prirovnal bych to k jednomu levelu v logicke hre Fillets - vetsina hracu presne vi, co a jak ma udelat, ale reseni samotne je hodne narocne na pocet tahu a ten pocet se pod urcitou hranici proste zmensit neda.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt