Linertar1
Opět vřele doporučuji stáhnout "Téměř finální errata zloděje" (viz. výše), vytisknout nebo přepsat opravy do knížky s pravidly a používat.
Cituji: Novic – alespoň dvě různé obecné fyzické dovednosti Boj s...
Noir
Pro mě za mě být vyjímeční a vyvolení mohou, když se jim to líbí. Osobně si ale myslím, že taková hra je spíš k ozvláštnění než na dlouhodobé hraní. Jako začátek mi to přijde poněkud provařené a ne úplně nejšťastnější, ale samozřejmě co z toho uděláte je na vás.
Proč by padouši měli být na úrovni je ale zcela jasné - větší (a překvapivé a nečekané) možnosti Zla = větší výzva pro Hrdiny = větší zábava pro hráče. Prostě když o něco jde, ten Zlý je skutečně zlý a navíc také schopný a není vůbec jisté, jak to nakonec dopadne, tak hra zpravidla v hráčích zanechá také mnohem hlubší dojem, než když jsou jasní borci, co si se vším hravě poradí.
Hlavní problém je tento - pokud ti usoplení třináctiletí kluci a děvčata mohou hned od začátku příliš mnoho, hravě porazí místního kováře v páce, vojáci jsou jim pro smích a svět se kolem nich točí, je to zprvu paráda, oni si na to rychle zvyknou... ale pak to také většinou rychle omrzí, protože chybí skutečné výzvy. "Zachránit svět? To už tu bylo třikrát..." Je to mnohokráte vyzkoušeno, spousta lidí tak v RPG začínala.
Nehledě na to, že je taková představa bandy klučinů co vyráží spasit svět spíš úsměvná než heroická.
Pokud vás baví heroické postavy a úkoly je fakt lepší začít s nimi na vyšší úrovni a v přiměřeném věku postav. Já osobně si ale myslím, že vůbec nejzajímavější je se k nim propracovat.
Interně si samozřejmě můžete provést a vyzkoušet cokoli, co vás napadne a s čím budete souhlasit. Pak už to ale zpravidla není moc o obecných pravidlech. |