Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gran 25.5.2006 13:07  163
NoirOhledně nízkolevelových dětí apod.: Myslím, že je to způsobeno tím, že úroveň je určována určitými životními zkušenostmi, ať už je to zabití někoho, seznámení se s něčím či překonání důležité životní situace.
Takže pokud ta stařena bude po celou dobu žít sama v lese a občas na zahrádce sbírat mrkve, může být klidně na nižší úrovni, než chlapec, kterému zabili rodiče, žil v otroctví u zlého pána, kterého pak sejmula banda elfů, která ho provedla přes les a tam posadila na loď a nechala odplout...
ekous 25.5.2006 11:33  162
Zrovna jsem se chtel zeptat proc tohle resite zrovinka tady ale jak se zda Noir uz to tu nastesti ukoncil sam:-)
aranka 25.5.2006 11:32  161
lisak: re: "...to obecně většinu hráčů zanedlouho omrzí..." - to je jejich problém, ne? Připadá mi blbost jim to zakazovat, ať se vyblbnou, nakonec stejně přídou na to, co je nejlepší... :-)))
a ta otázka, kvůli který to celý začalo - "můžou mít postavy na první úrovni něco na mistrovskym stupni"? - to je čistě DUPJ... kolegium zkušených hráčů to sice očividně nedoporučuje, ale...
noir 25.5.2006 11:31  160
Lisak1:
Jde mi o to, aby se hráči bavili. Aby mohli dělat něco, co v reálném světě dělat nemohou. Jednou z cest je to, aby měli výjimečné postavy, a to takové, jaké se jim samotným líbí, a za které by chtěli hrát. Proto jsme si třeba zrušili RPG přístup u hraničáře-hráč se cítil PJ omezován, u kněze nám to zase tolik nevadí.
Dal jsem ti pár pěkných příkaldů, kdy je "výhoda" vlastně nevýhodou. Co ti an nich připadá tak zvýhodňující? Proč by nemohla družinka vypadat jako Freakshow? Je pak kvalita hry horší, než když je družina složená se samých lidí? Uf, tohle mi trošku zavání jakýmsi purismem...
DrD+ není určeno pro začínající hráče, takže ten argument byl vlastně zbytečný.
Netuším, kde se vzala ta fáma, že děti jsou na první úrovni a dospělí na vyšších úrovních. Rádo se to tu tvdí, nicméně nikde jsem v pravidlech neviděl žádný důkaz pro tohle. Úroveň je reflexe schopností postavy, nikoliv jejího věku. T.j. osmiletý kluk může být klidně na desáté úrovni, zatímco osmdesátiletá švadlena jen na první.
Ale už dost OT, tohle není o zloději, klidně se přesuň s reakcí do hlavního klubu, budu tě tam následovat.
lisak1 25.5.2006 11:20  159
Pard GalenNechápu. Proč by propánajána měly být vlastní postavy na první úrovni těmi, kolem nichž se všechno točí? Neměl by to být spíš ten uprchlý princ vedený PJ, než žebrák vykrádající kapsy vedený hráčem? To hru zpravidla shazuje, místo aby jí to přidávalo na zábavnosti.
Postavy se mohou snažit, aby se postupně staly vyjímečnými. A na té patnácté úrovni pak mohou být středobodem rovnováhy a jen na nich může záležet, jak dopadne celá strašná válka. Ale s tím, že se PJ věnuje jejich hráčům a tvoří pro ně příběh ze svého světa to opravdu nesouvisí.

Tvé pravidlo neprojde: Postavy toho z reálií svého světa znají nesrovnatelně víc, než hráč, protože v něm od malička žijí. Mají svůj život, touhy, sny cíle. A hráč se to snaží podchytit. Důležitý pro hru je HRÁČ a jeho zábava nikoli POSTAVA.

Pokud chceš hrát za anime postavičky, tak není problém. Ovšem mluvili jsme tu tuším o DrD+ a pravidlech. PJ sice i tady může stvořit dostatečně ujetý svět, kde je normální, že tam pobíhají neuvěřitelně schopní desetiletí vraždící výrostci, ale já bych v takovém opravdu žít nechtěl. A hrát... snad jen tak na zpestření.
To ale opět není příliš o pravidlech.
lisak1 25.5.2006 11:19  158
NoirAsi jsem nepochopil o co ti vlastně jde. Chceš stvořit družinu Hrdinů (Hérakla a spol) a hrát hrdinské fantasy příběhy (zachraňování světa byl jen příklad podobně vznešených a důležitých úkolů), nebo ti jde o ozvláštnění postav do normálního příběhu nějakým speciálním způsobem?
Bojím se, že v každém případě dostaneš postavu s více výhodami než nevýhodami, které nikdo jiný nemá. Pokud je PJ dá celé družině, tak sice hráči nebudou protestovat (pokud jim nebude vadit, že budou jako chodící panoptikum) a můžete klidně hrát, jen jsem se snažil upozornit na to, že to obecně většinu hráčů zanedlouho omrzí. Každý má jiný vkus, ovšem já bych to prostě ostatním začínajícím hráčům nedoporučoval.

Nejdůležitější padouši by měli dokázat nejméně to, co mají postavy a spíš mnohem víc. Třeba v jiných oblastech, ale nemělo by být snadné s nimi zatočit, proč taky? Jinak to nejsou hlavní padouši. O tom jsem už ale mluvil.
Obecně se začíná s náctiletými, protože ti jsou prostě na první úrovni. Všichni starší jsou na vyšší úrovni. Ti, kteří by nebyli to prostě nepřežili. Středověký svět, podle kterého se zpravidla hraje, byl o dost drsnější než náš. A i ten dnešní ožralý přidavač na stavbě má nějaké specificky rozvinuté schopnosti (odolnost proti alkoholu, skrývání drobných nedostatků ve své práci před šéfem, míchání malty, hod cihlou...).

dead 25.5.2006 09:44  157
preco by to nemohli byt 50 starcekovia ajked 50 rocny obratny zlodej je ... hmm. ale ked si to hrac oddovodni tak preco nie? napriklad bol rolnik a niekto mu vyvrazdil rodinu tak sa dal na cestu agenta alebo vraha...a bla bla bla...
pardgalen 24.5.2006 19:22  156
Jo Noir ma uplnou pravdu. Jen bych to mozna upresnil. Hracske postavy jsou vyjimecne tim, ze je vedou hraci. Oni jsou hlavnimi postavami pribehu na nich vsechno stoji a kolem nich se vsechno toci. Aneb pravidlo: Co se ve hre nerekne a o cem hraci nevedi to neexistuje.

A k tem detem. Asi jste nehrali moc japonskych RPG co? Tam deti zachranuji svet bezne a kolikrat jim je i min nez trinact.
xkiv 24.5.2006 16:15  155
Noir1) souhlas, neni to tema do zlodeje
2) i ti typci na stavbe jsou na vyssi nez prvni ... alespon podle DrD+ (ale vic uz je fakt na PJ)
noir 24.5.2006 15:38  154
xKiv: Když jsem pracoval na stavbách a viděl tam některé ty týpky, kteří uměli jen podávat cihly, chlastat a nadávat na cokoliv, tak mi připadali jako docela solidní příklad pro podobnou postavu.
Nicméně už končím, tohle jsou témata, která do zloděje opravdu moc nepatří...
xkiv 24.5.2006 15:27  153
Noir:S padesatnikem zacit hrat muzes, ale musis nejak zapracovat to, ze ma o 40 let vic zkusenosti nez ty nactileti spratkove, se kterymi se obvykle zacina.
Jednak by uz davno nemel byt na prvni urovni (dozil se Abrahamovin - pravdepodobne do te doby vykonaval nejakou profesi, ve ktere nebyl uplny zacatecnik, jinak by se proste neuzivil - dokonce i bezdomovec muze byt profese, uci se zebrat, vybirat nejlepsi odpadky, vyhybat se hlidkam, ...)
bude mit vic dovednosti
nebude mit rodice, kteri by se o nej starali; naopak, bude se starat o svoje deti (a rodice, pokud jeste ziji)
...
noir 24.5.2006 15:19  152
peca:
Název dvou schopností (bez dalšího popisu a detailů) myslím nikomu neublíží.
Problém je v tom, že pokud vytvoříš postavu na vyšší úrovni, dáváš jí tím mnoho obecných věcí, které by jakožto začátečník mít neměla-třeba odolnost vůči magii, mentálním útokům apod. Dáš-li jí nějaký konkrétní "dar", pak je to něco jiného-jen tím zdůrazníš jedinou stránku její osobnosti a postava je pak pestřejší, zajímavější a tvárnější.
Funčkní křídla jsou jen tak zvýhodňující, jak jim to PJ umožní, stejně jako všechny ostatní věci. V kampani odehrávající se v podzemí nebo pod mořem mu budou například na dvě věci. Bude-li je muset skrývat před celým světem, protože by jinak byl upálený jakožto ďábel, taky to bude pro postavu víc zátěž, než bonus.
peca_007 24.5.2006 15:06  151
Noir [150]: Schopnosti kneze bys predevsim nemel tahat do klubu pro zlodeje. Jinak mam pocit, jsi nepochopil, co Lisak psal, ale fakt nemam silu to prevypravet jinymi slovy. Osobne tez zastavam nazor, ze pokud ma mit postava vyssi schopnosti, nez "pravidlove" je lepsi ji rovnou stvorit jiz na vyssi urovni. Kazdopadne mimopravidlovycm obdarenim se meze nekladou, myslite-li si, ze je to prinosne. Kazdopane mi funkcni kridla prijdou jako znacne zvyhodnneni postavy, ale to je jen muj osobni nazor.
noir 24.5.2006 14:44  150
Lisak: Interpretuješ to trošku podivně, takže budu muset svou odpověď muset víc rozvést.
Padouši vůbec nemusí mít nějaké etra schopnosti, jen by měli být zajímaví.
Když budou umět třináctiletí kluci (mmj. proč 13ti letí? To nemohu začít hrás s paesátníkem?) něco výjimečného, logicky to k nim přitáhne nějakou pozornost. Nic není zadarmo, kor schopnosti, které jsou výjimečné. Bude-li mít někdo netopýří křídla (a nebude-li to v kraji standardem), pak sice bude umět létat, ale taky se ho budou ostatní bát, bude to vyvolávat rozporuplné reakce a třeba mu to znemožní plazit se chodbami. Dokonalé určení přesného času je herně zajímavé, ale nijak moc to postavě neumožní nad ostatní vyniknout. Herakles už v kolébce zardousil holýma rukama dva veliké hady, v páce by jistě už jako kojenec porazil skoro každého. Ale zvěsti, že to s jeho tátou může být všelijaké, mu život takdy dvakrát neulehčily...
Proč by neměli být postavy výjimečné a celý příběh se neměl točit kolem nich? Vždycky je v každém světě takových příběhů mnoho, ne?
To, že postavy vědí, že zachraňují svět, je situace podivná, v příkladu, který jsem uváděl (Dragonlance) to opravdu nevědí a nikdy se to ani nedozvědí.
Obecná pravidla umožňují existenci knězovy schopnosti Osud zrození a Moc nad osudem, tedy toto je součástí obecných pravidel. A především věta o DUPJ.
lisak1 24.5.2006 14:09  149
Linertar1
Opět vřele doporučuji stáhnout "Téměř finální errata zloděje" (viz. výše), vytisknout nebo přepsat opravy do knížky s pravidly a používat.
Cituji: Novic – alespoň dvě různé obecné fyzické dovednosti Boj s...

Noir
Pro mě za mě být vyjímeční a vyvolení mohou, když se jim to líbí. Osobně si ale myslím, že taková hra je spíš k ozvláštnění než na dlouhodobé hraní. Jako začátek mi to přijde poněkud provařené a ne úplně nejšťastnější, ale samozřejmě co z toho uděláte je na vás.
Proč by padouši měli být na úrovni je ale zcela jasné - větší (a překvapivé a nečekané) možnosti Zla = větší výzva pro Hrdiny = větší zábava pro hráče. Prostě když o něco jde, ten Zlý je skutečně zlý a navíc také schopný a není vůbec jisté, jak to nakonec dopadne, tak hra zpravidla v hráčích zanechá také mnohem hlubší dojem, než když jsou jasní borci, co si se vším hravě poradí.
Hlavní problém je tento - pokud ti usoplení třináctiletí kluci a děvčata mohou hned od začátku příliš mnoho, hravě porazí místního kováře v páce, vojáci jsou jim pro smích a svět se kolem nich točí, je to zprvu paráda, oni si na to rychle zvyknou... ale pak to také většinou rychle omrzí, protože chybí skutečné výzvy. "Zachránit svět? To už tu bylo třikrát..." Je to mnohokráte vyzkoušeno, spousta lidí tak v RPG začínala.
Nehledě na to, že je taková představa bandy klučinů co vyráží spasit svět spíš úsměvná než heroická.

Pokud vás baví heroické postavy a úkoly je fakt lepší začít s nimi na vyšší úrovni a v přiměřeném věku postav. Já osobně si ale myslím, že vůbec nejzajímavější je se k nim propracovat.

Interně si samozřejmě můžete provést a vyzkoušet cokoli, co vás napadne a s čím budete souhlasit. Pak už to ale zpravidla není moc o obecných pravidlech.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt