Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 2.8.2006 23:42  171
kryt dýkouMam otázku, jak byste vyřešili schopnost bleskový kryt se dvěma dýkama? BK říká, že s dýkama se zloděj může krýt 2krát a je jedno,jestli se bránil... znamená to, že když má zloděj dvě dýky tak se může krýt 4krát?
xkiv 3.7.2006 11:47  170
kafe:Jak pise ekous.

U kusi plati, ze pri vypoctu ZZ (kdyz se zakrouzkovane scita zraneni zbrane a Sil) se misto Sil pocita *vzdycky* Potrebna Sila kuse.
Pak se maximalne pricte postih za chybejici silu (odecte, pokud ti nevadi, ze postih je zaporny, takze jeho odecteni by vlastne melo ZZ *zvysit*).

Neuveritelna strelba - za kazdou kusi se hazi jednou na utok i na obranu, tak by se melo hazet zvlast i na zraneni.
(poznamka: na ZZ (zaklad zraneni) se nehazi, hazi se na SZ (silu zraneni))

Ten tvuj priklad trochu opravim, se Sil 4 by nebyl zadny postih na ZZ:
Lehka kuse ma zraneni 5B.
sila 3, PS 6 - chybejici sila 3;
ZZ bez postihu za chybejici silu = 6 (misto Sil se dosadila PS) (+) 5 = tusim 7
ZZ s postihem = tech 7 - 1 (za chybejici silu 3 podle tabulky pto strelecke zbrane) = 6
(a jeste bude mit -3 na BC, -1 na UC a -1 k SD)
Kdyz bude navic mit za Kuse a minikuse snizenou PS o 3 (ale snizuje se jenom pro ucely vypoctu CHS, takze do ZZ se to nepromitne), bude mit Chybejici Silu presne 0, takze bez postihu, ZZ bude tech 7.
ekous 3.7.2006 08:22  169
KAfeMam dojem ze ZZ kuse vubec nesouvisi s tim jakou ma jeji uzivatel silu.Bud ma dostatecnou silu na to aby tu kus natahl do zamku nebo ma postihy.S tim ze v okamziku kdy je kus natazena uz ZZ se silou nesouvisi, kus je natazena vzdycky stejne.Zlodej kdyz ma schopnost kuse ma potrebnou silu o tri mensi, protoze treba vi jak si kus spravne zaprit nebo treba prislapnout aby se mu to natahovalo snaz.Tim padem kdyz ma silu +4 a je potreba +6 zvlada s tou kusi bojovat bez postihu.Ovsem pokud by chtel ty kuse pouzivat dve najednou a i je jednorucne natahovat musi mit tu silu +6.
kafe 2.7.2006 12:33  168
Zdravím všechny "zloděje", měl bych pár otázeček, co se týče zlodějovo kuše/í, jak je to s vypočítáváním ZZ u zlodějovo kuše(lehké kuše)???Zvyšuje se se ZZ kuše při zvýšení síly postavy???Při použití schopnosti Neuvěřitelná střelba,tak se hází na každou šipku zvlášť(ÚČ i ZZ)???Pokud zloděj má sílu +4 a lehká kuše potřebuje sílu +6 na její použití bez postihu, dostane tentýž zloděj postihy za nedostatečnou sílu či ne(dle pravidel -3 od potřebné síly)??? Kam až moc tento bonus ovlivní ZZ kuše, mám počítat ZZ jako kdybych měl sílu +7??? Děkuji za odpovězení otázek.:-)
hannibal 29.6.2006 19:03  167
Co si myslíte o ohebnosti?
Není to přehnaný?
lisak1 25.5.2006 13:21  166
ekousuž mizím. :-)
ekous 25.5.2006 13:14  165
A jak uz jsem se snazil naznacit dole vsechny tyhle nazory muzou byt uplne nejvic super, ale partej jinam!!Co ma uroven postav spolecnyho se zlodejem??Tedy pokud zlodej neni expert a nepoznava u vsech okolo povolani a uroven?
lisak1 25.5.2006 13:07  164
ArankaNikdo jim to nezakazuje, taky jsem to už dvakrát zmínil. Jen jsem na to upozorňoval. :-) A mládežníci si to asi musí projít, většina tak nějak začínala.

Myslím že původně to byla otázka na pravidla a errata to pravidlově jednoznačně řeší. Pokud chce někdo dělat cokoli DÚPJ, tak to už je jen a jen na lidech, jak se spolu dohodnou.
gran 25.5.2006 13:07  163
NoirOhledně nízkolevelových dětí apod.: Myslím, že je to způsobeno tím, že úroveň je určována určitými životními zkušenostmi, ať už je to zabití někoho, seznámení se s něčím či překonání důležité životní situace.
Takže pokud ta stařena bude po celou dobu žít sama v lese a občas na zahrádce sbírat mrkve, může být klidně na nižší úrovni, než chlapec, kterému zabili rodiče, žil v otroctví u zlého pána, kterého pak sejmula banda elfů, která ho provedla přes les a tam posadila na loď a nechala odplout...
ekous 25.5.2006 11:33  162
Zrovna jsem se chtel zeptat proc tohle resite zrovinka tady ale jak se zda Noir uz to tu nastesti ukoncil sam:-)
aranka 25.5.2006 11:32  161
lisak: re: "...to obecně většinu hráčů zanedlouho omrzí..." - to je jejich problém, ne? Připadá mi blbost jim to zakazovat, ať se vyblbnou, nakonec stejně přídou na to, co je nejlepší... :-)))
a ta otázka, kvůli který to celý začalo - "můžou mít postavy na první úrovni něco na mistrovskym stupni"? - to je čistě DUPJ... kolegium zkušených hráčů to sice očividně nedoporučuje, ale...
noir 25.5.2006 11:31  160
Lisak1:
Jde mi o to, aby se hráči bavili. Aby mohli dělat něco, co v reálném světě dělat nemohou. Jednou z cest je to, aby měli výjimečné postavy, a to takové, jaké se jim samotným líbí, a za které by chtěli hrát. Proto jsme si třeba zrušili RPG přístup u hraničáře-hráč se cítil PJ omezován, u kněze nám to zase tolik nevadí.
Dal jsem ti pár pěkných příkaldů, kdy je "výhoda" vlastně nevýhodou. Co ti an nich připadá tak zvýhodňující? Proč by nemohla družinka vypadat jako Freakshow? Je pak kvalita hry horší, než když je družina složená se samých lidí? Uf, tohle mi trošku zavání jakýmsi purismem...
DrD+ není určeno pro začínající hráče, takže ten argument byl vlastně zbytečný.
Netuším, kde se vzala ta fáma, že děti jsou na první úrovni a dospělí na vyšších úrovních. Rádo se to tu tvdí, nicméně nikde jsem v pravidlech neviděl žádný důkaz pro tohle. Úroveň je reflexe schopností postavy, nikoliv jejího věku. T.j. osmiletý kluk může být klidně na desáté úrovni, zatímco osmdesátiletá švadlena jen na první.
Ale už dost OT, tohle není o zloději, klidně se přesuň s reakcí do hlavního klubu, budu tě tam následovat.
lisak1 25.5.2006 11:20  159
Pard GalenNechápu. Proč by propánajána měly být vlastní postavy na první úrovni těmi, kolem nichž se všechno točí? Neměl by to být spíš ten uprchlý princ vedený PJ, než žebrák vykrádající kapsy vedený hráčem? To hru zpravidla shazuje, místo aby jí to přidávalo na zábavnosti.
Postavy se mohou snažit, aby se postupně staly vyjímečnými. A na té patnácté úrovni pak mohou být středobodem rovnováhy a jen na nich může záležet, jak dopadne celá strašná válka. Ale s tím, že se PJ věnuje jejich hráčům a tvoří pro ně příběh ze svého světa to opravdu nesouvisí.

Tvé pravidlo neprojde: Postavy toho z reálií svého světa znají nesrovnatelně víc, než hráč, protože v něm od malička žijí. Mají svůj život, touhy, sny cíle. A hráč se to snaží podchytit. Důležitý pro hru je HRÁČ a jeho zábava nikoli POSTAVA.

Pokud chceš hrát za anime postavičky, tak není problém. Ovšem mluvili jsme tu tuším o DrD+ a pravidlech. PJ sice i tady může stvořit dostatečně ujetý svět, kde je normální, že tam pobíhají neuvěřitelně schopní desetiletí vraždící výrostci, ale já bych v takovém opravdu žít nechtěl. A hrát... snad jen tak na zpestření.
To ale opět není příliš o pravidlech.
lisak1 25.5.2006 11:19  158
NoirAsi jsem nepochopil o co ti vlastně jde. Chceš stvořit družinu Hrdinů (Hérakla a spol) a hrát hrdinské fantasy příběhy (zachraňování světa byl jen příklad podobně vznešených a důležitých úkolů), nebo ti jde o ozvláštnění postav do normálního příběhu nějakým speciálním způsobem?
Bojím se, že v každém případě dostaneš postavu s více výhodami než nevýhodami, které nikdo jiný nemá. Pokud je PJ dá celé družině, tak sice hráči nebudou protestovat (pokud jim nebude vadit, že budou jako chodící panoptikum) a můžete klidně hrát, jen jsem se snažil upozornit na to, že to obecně většinu hráčů zanedlouho omrzí. Každý má jiný vkus, ovšem já bych to prostě ostatním začínajícím hráčům nedoporučoval.

Nejdůležitější padouši by měli dokázat nejméně to, co mají postavy a spíš mnohem víc. Třeba v jiných oblastech, ale nemělo by být snadné s nimi zatočit, proč taky? Jinak to nejsou hlavní padouši. O tom jsem už ale mluvil.
Obecně se začíná s náctiletými, protože ti jsou prostě na první úrovni. Všichni starší jsou na vyšší úrovni. Ti, kteří by nebyli to prostě nepřežili. Středověký svět, podle kterého se zpravidla hraje, byl o dost drsnější než náš. A i ten dnešní ožralý přidavač na stavbě má nějaké specificky rozvinuté schopnosti (odolnost proti alkoholu, skrývání drobných nedostatků ve své práci před šéfem, míchání malty, hod cihlou...).

dead 25.5.2006 09:44  157
preco by to nemohli byt 50 starcekovia ajked 50 rocny obratny zlodej je ... hmm. ale ked si to hrac oddovodni tak preco nie? napriklad bol rolnik a niekto mu vyvrazdil rodinu tak sa dal na cestu agenta alebo vraha...a bla bla bla...

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt