Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
lisak_ii 26.3.2007 14:45  400
BouchiUtekla, došlo mi to skoro hned jakmile jsem odeslal.
Nicméně i tak, je herně snažší naučit se dvě bojové dovednosti na prvním stupni (něco o boji s nimi vím)než jednu na třetím (k tomu se jí musím prakticky živit nebo alespoň hodně intenzivně zabývat). Alespoň my to tak bereme. Z pohledu mechanismů pravidel je to ovšem celkem jedno.
Co se týče učení Improvizovaných zbraní, to už je detail. Řekl bych, že to se dá rozhodně obhájit snáz než kupříkladu získat třetí úroveň na palice a kyje... Asi stačí nějakou dobu cíleně cvičit bušení s různými předměty s kolegy zloději v cechu nebo i s kamarády v družině. V nejhorším si můžu zaplatit učitele.

Mnohem nekoncepčnější se mi ale zdá problém z druhé části mého předchozího příspěvku. Obušek a poleno, téměř stejná zbraň, jednou o dost míň a jednou o dost víc... Extrémně, když si nechám na polenu vyřezat rukojeť a změním ho na obušek, budu s ním bojovat_mnohem_hůř.
To je prostě špatně.

Pro začínající postavy znamená tahle schopnost celkem výrazný rozdíl, děkuji xKivovi za číselné vyjádření. (Můj zloděj na čtvrté například má na boj zblízka dosud nižší hodnoty, než jsou ty z jeho příkladu, tedy, ne že by byl nějak zvlášť bojově zaměřen. Ale stejně.)
Ignorovat chybějící dovednosti je prostě špatně.

Můj alternativní návrh řešení téhle schopnosti by zněl: "Improvizované zbraně dovolí používat jakýkoliv předmět ( s omezením velikosti do 50 cm atd.) podle toho, jaké zbrani se může nejspíš podobat a využívat při tom plně výhod stupňů obecné dovednosti "Boj s...", které zloděj ovládá." (Tedy snížit postihy za nedokonalé ovládání zbraně).
Může tedy například chytnout krátký rožeň a bodat s ním jako s dýkou, chytit poleno a použít ho jako obušek, popadnout lopatku a sekat její hranou jako se sekerkou... a využít dovedností pro boj s dýkami, kyji a palicemi či sekerami, které ovládá. Plus samozřejmě bonusy (+1, +2,+3 podle stupně) za schopnost Improvizované zbraně.

To už by se mi zdálo nejen koncepční, ale i celkem logické a přitom dostatečně silné. Problémy by mohly nastat při zařazením různých předmětů (jako co použít stoličku?), ale určitě by se to s PJ dalo nějak dohodnout.
xkiv 26.3.2007 14:22  399
PatchesAle bez ty "konvencni" zbrane by na tom mel obecne byt hur nez s ni.
Maximalne tam muze byt nejaky bonus za to, ze protivnik utok improvizovanou zbrani neceka, ale potom takovy bonus muze nastat
1) jenom v prvnim kole pouziti
2) jenom proti protivniku, ktery to skutecne neceka - treba zkuseny straznik by to cekat mel
patches Patches 26.3.2007 13:40  398
xKivImho v tomhle neni problem... Zlodej si proste dokaze poradit v boji i bez "konvencni" zbrane... Ja jsem tuhle schopnost pochopil jako variantu na lupicuv Boj beze zbrane z DrD 1.6 - umi si poradit, i kdyz je odzbrojen nebo nema zbran k dispozici... A narozdil od lupicskeho Boje beze zbrane to neni nadhodnoceny tak absurdne...
xkiv 26.3.2007 13:09  397
BouchiTim se ten rozdil moc nesmyje ...
I kdyz budu mit *vsechny* obecne bojove dovednosti na tretim stupni, stejne pro me muze byt vyhodnejsi improvizovana zbran, protoze na ni
1) nemam zadne postihy - jako bych mel ODo na tertim dtupni
2) dostanu bonus na UC,ZZ a kryt (+1/2/3 podle stupne)
3) pravdepodobne nedostanu zadne postihy za chybejici Silu
4) nemusim zadnou zbran kupovat

Uz na prvnim stupni (hypoteticky na prvni urovni) mam prakticky zbran, ktera ma delku 1, utocnost 2, zraneni 3 a pri vypoctu ZZ pridava +1 k Sil, kryt 2 - takova zbran uz by zabrala nejaky "majetek", ktery nemusim mit, zvlast kdyz jsem sel do vlastnosti [a pak mam treba vyssi Utok,Obranu,Mez zraneni,...]).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.3.2007 17:18  396
A dalsi vec je, ze zachazeni s improvizovanymi zbranemi se samozrejme taky musis ucit, rozhodne nestaci jen rict "investuju jeden profibofd a beru si Improvizovane zbrane I", aniz by tomu odpovidalo to, co postava v predchazejicim case delala.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.3.2007 17:15  395
Lisak_II [394]: Nekde ti utekla podminka, ze na prvni stupen Improvizovanych zbrani musis ovladat aspon dve dovednosti Boj s... (a tedy do nich investovat aspon dva body).
lisak_ii 23.3.2007 17:07  394
Improvizované zbraněPoněkud jsme narazili u schopnosti improvizovaných zbraní. Tahle schopnost úplně vyřazuje obecné zbraňové dovednosti a tím poněkud nabourává systém. Netroufnu si to teď počítat z hlavy číselně, ale vemte si:
Jsem začínající zloděj, chci mít zbraň, příkladně obušek. Abych s ním mohl vládnout bez postihů, musím si ho nejprve koupit a pak se horko těžko učit tři úrovně obecnou dovednost (a investovat tři body).
Když se ale naučím schopnost Improvizované zbraně, ivnvestuji jeden profesní bod, vezmu si zadarmo poleno z hromady dříví a jsem s ním po jediném přestupu nebezpečnější, než s tím obuškem po onom obtížném zdlouhavém výcviku. Ale pozor, když si se znalostí Improvizovaných zbraní vezmu do ruky ten obušek, který se jen lépe drží (a jinak ono poleno dost připomíná), už bonus nemám. Leda bych byl filuta a chytil ho za opačný konec, než kterým se normálně bije, pak by mi to PJ možná mohl dovolit...

Není to jakési divné?

Závěr: Na nižších úrovních Improvizované poněkud rozhodí systém a zvlášť dokud postavy dosud neovládají ani jednu bojovou dovednost na třetím stupni, je to znát. Pokud už jsou výš, není už to tak drastické.

Co s tím? Náš PJ schopnost Improvizované zbraně vyřadil...
Jaký je váš názor?
xkiv 22.3.2007 14:06  393
Vyssi stupne Neskodneho vzhledu na Imitaci zavisi, takze za to bonus 0 nula nic.
(na Neskodny Vzhled II musim mit Rec Tela II a na to potrebuju Imitaci I, stejne o stupen vys - takze jedine by mohl byt nejaky bonus za Imitaci III).
Za Herectvi mozna, ale maximalne -1/-2/-3.
apexx 22.3.2007 13:11  392
Neškodný vzhledKdyž zloděj používá svou schopnost Neškodný vzhled, tak ze sebe dela naprosto neškodnou, velice málo nebezpečnou nicku. Vlastne to svým způsobem hraje. Nemel by se nejak bonusovat zloděj který má navíc schopnost Herectví (at uz obecné(mam pocit, ze existuje), nebo zlodějské)? Co vy na to?
linertar1 21.3.2007 07:35  391
to bych byl rad,možná to vyřeší nějaký složitější homerule.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.3.2007 07:34  390
To mas pravdu. Nicmene DrD+ je proste class system; samozrejme se muze v budoucnu stat, ze nad zakladnimi obecnymi mechanismy DrD+ - tedy vetsinou PPH - vznikne i nejaky skill system.
linertar1 21.3.2007 07:29  389
že je to class system a ne skill(IMHO samozřejmě)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.3.2007 07:27  388
Co ubira komplexnosti?
linertar1 21.3.2007 06:47  387
hm,to je sice dobrý ale ubírá to komplexnosti.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.3.2007 06:42  386
Jisteze sermiri dokazou doktora naucit sermovat rychleji nez doktor sermire lecit, ale v principu neni nemozne ani jedno.
"kněz zloděje zázračné schopnosti asi nenaučí..." A proc ne?
Samozrejme v hypoteticke rovine (mechanismy DrD+ nejde ani jedno, protoze DrD+ je class system a ne skill system).

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt