Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
patches Patches 8.1.2008 15:19  483
ProfaMozna bych jeste pridal namatkou:

Ukryti - bonusy a postihy za podminky (VELMI priblizne popsano v PPJ)
profa 8.1.2008 15:08  482
ekousUž to sem buším:

Akrobacie - krkolomné kousky
Ohebnost - kvality pout
Šplhání - postihy za povrch (již popsáno v PPH)
Útěk - postihy za překážky
Pasti - nebezpečnosti pastí
Hledání - Nenápadnost ukrytého (zhruba v PPH)
Orientace ve městě - Nenápadnosti informací
Ověření pravosti - Kvalita padělku se odvozuje od Výroby padělatele, není potřeba tabulka
Imitace (i Akrobacie) - nároky diváků
Pronikání překážkami - Obtížnost proniknutí překážkou

Víc toho snad není.
xkiv 8.1.2008 15:02  481
Neurcovat narocnosti (zamku/pasti) podle aktualnich schopnosti clenu druziny, ale podle toho, jak schopni zlodeji jsou v danem svete (a jeho miste) bezni = kolik je potreba, aby si lidi mysleli, ze jim to vubec k necemu bude.
(normalni lidi budou nejspis mit jen takovy zamek, aby se dovnitr nedostal nekdo bez schopnosti a nacini, kralovskou pokladnici asi zabezpeci proti nejlepsim znamym otviracum a dostat se dovnitr bude na specialni dobrodruzstvi o ziskani podstatnych oteviracich predmetu)
patches Patches 8.1.2008 13:20  480
WolfiA nebo to udelat tak, ze se tam mezitim dostal nekdo jiny, nekdo koho je treba najit, dostihnout a sebrat mu, co tam nasel - a tazeni je na svete :-D
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 8.1.2008 13:04  479
Který zloděj na první se ale dostane do královské pokladnice? :)

Pěkné by bylo, kdyby třeba PJ nechal nějaké družině na prvních levelech v nějakém podzemí najít dveře, které by odemknout prostě nešly... s tím, že by se po čase a o pár úrovní výše připomněl (pomocí CP?) a tehdy už by to zloděj třeba zvládl :)
Potíž je jen s tím, jak vysvětlit, že se tam mezitím nedostal nikdo jiný :D
ekous 8.1.2008 11:25  478
beornTo je prave to co se mi nelibi, posouvat ty zamky podle toho jak moc je zlodej dobrej. Je jako jasny, ze kdyz uz to bude mit fakt namakly a ja nezvysim obtiznosti vsech zamku, bude to pro nej sranda zalezitost, ale tak to asi ma byt:-) Krom toho si muze pak sam sobe dokazovat jak to vse zvladne v polovicnim case a tak:-) NEmate nekdo po ruce pravidla zlodeje abyste sem vypsali dovednosti u kterych se podobne tabulky hodi? Nemam pravidla po ruce a zatim tedy mame zamky, akrobacii a lana, tak ze se treba nekdo vytasi take s tabulkou u ostatnich jako beorn s akrobacii a lanama, ktere jsem vzpomenul:-)
beorn 8.1.2008 11:02  477
PatchesAsi by to tak správně mělo být. Když bychom měli řekněme družinu na vysokém levelu se zlodějem (taktéž vysoký level, ale zámky moc neumí). Potřebují se dostat do královské pokladny a narazí na zámek. Správně by měl asi PJ nechat obtížnost toho zámku na 26 (přece jen královská pokladnice) a nechat družinu hledat (a umožnit najít) nějaké alternativní řešení.

Ale stejně u sebe jako u PJ občas sleduju, že mimoděk upravuju obtížnosti akcí podle aktuálních možností postav.
beorn 8.1.2008 10:53  476
ekous:Já pro házení lana a akrobatické kousky používám tyto obtížnosti:

Akrobacie:
18 - Zachycení se na římse (po doskoku...)
16 - Chůze po laně
14 - Chůze po rukou
12 - Chůze po uzounké římse
* jedná se o obtížnosti za ideálních podmínek bez speciálních pomůcek


Vrhání lana či lasa:
Tady to je trochu složitější. Obtížnost zachycení řeším podle drsnosti povrchu na němž se má lano zachytit. Poté dávám k hodu bonusy/postihy za zakončení lana, povětrnostní podmínky a vzdálenost.

Obtížnost podle drsnosti povrchu:
21 - Hladký, tvrdý povrch
18 - Dlažba, cihlová stěna, skála
15 - Nerovná skála
12 - Výstupky, výčnělky, ostrá skaliska
9 - Vyčnívající bodce...
Bonusy za zakončení lana:
0 - Smyčka
+2 - Hák
+3 - Kotvička
+5 - Diamantová kotvička
Postihy za povětrnostní podmínky:
0 - Bezvětří
-3 - Slabý vítr, déšť
-6 - Silný vítr, liják
-9 - Sněhová bouře
Bonusy/postihy za vzdálenost (stejné jako u střelby):
+3 - Do 5 metrů
0 - Do 10 metrů
-3 - Do 20 metrů...
* fajnšmekři mohou počítat i se soubojovým a maximálním dostřelem =)
patches Patches 8.1.2008 10:49  475
beornNo, ono to bude mozna i tim, ze cim je schopnejsi zlodej, tim odvaznejsi kousky si muze dovolit zkouset. Proste zlodej na tretim levelu se asi nedostane do kralovske pokladnice, kde jsou ty nejlepsi zamky. A zlodej na patnactym sice bude obcas potrebovat otevrit obycejny visaci zamek na venkovske stodole, ale PJ se muze rozhodnout nenechat jej ani hazet a dat mu automaticky uspech...
Ale spis je to tak, ze cim vyssi prumerny level druziny, tim tezsi zamky, a proto zlodej, co se v nich nezlepsuje, muze brzo narazit a byt tak trochu zbytecny, pokud jde o odemykani...
beorn 8.1.2008 10:42  474
Profa [470]:
Dobrá tabulka. Takhle nějak jsem si to představoval, jenom bych to nedokázal takhle shrnout =)

Profa [472]:
Tady pak dochází k zajímavé situaci: Čím lepší zloděj je, tím těžší zámky mu PJ dává co cesty. Takže je pro něj ve výsledku jedno, jestli se v zámcích zlepšuje, či ne :-))
Ne, takhle to doslova samozřejmě není. Ale k určité korekci obtížností podle schopností postav asi dochází :-)
ekous 8.1.2008 09:25  473
ProfaNo jako prave odhadnutim pak ty obtiznosti menim protoze si proste reknu ze ma urcite nejakou sanci to otevrit a upravuju to podle jeho statistik. TEdy ne ze bych v pripade ze to ma vyslovene otevrit ho to otevrit nenechal kdyz pro to udela vse nebo ho nechal otevrit kralovskou pokladnici jen proto, ze si zrovna dobre hodil i kdyz nema predpoklady:-)
profa 8.1.2008 09:06  472
Jde to fakt víceméně odhadnout. Pokud máš zloděje na páté úrovni se Zámky na III, tak pro něj budou hračka zámky do obtížnosti cca 5 (Zrč) + 6 (Zámky) + 1 (pomůcky) + 6 (čas) + 4 (podprůměrný hod) = 22 (ovšem za ideálních podmínek, dostatek času, navíc jde o slušného machra).
Takže stačí jenom porovnat zátěž, jakou by to mělo pro tvého zloděje znamenat, s jeho schopnostmi, a k tomu číslu se dostaneš.
ekous 8.1.2008 08:58  471
ProfaJojo presne takovyhle tabulky jsem mel na mysli. Mit je na vsechny zlodejsky cinnosti a potom to mit k dispozici pri overovani zda mu to vyslo, resp. pri priprave si rovnou najit kolik by to mohlo mit obtiznost a poznamenat si ji. Takhle to prozatim delam odhadem az kdyz zlodej neco dela. Horsi pak asi bude tabulka tech akrobatickych dovednosti typu skakani po rimsach a hazeni lanem za vetru:-)
profa 7.1.2008 21:11  470
Hodnoty zámků/pastíTak jsem se něco pokusil, hodnoty samozřejmě jsou pouze přibližné, kdyžtak mě, xKive, oprav.

4-6 - západka, provázek přes cestu
8-10 - visací zámek, ukroutitelný i bez velkého náčiní
11-13 - jednoduchý zámek, je potřeba nějaké to náčiní, ale není to nic těžkého (např. na truhlicích s méně cenným obsahem, domovní dveře nepříliš bohatých a paranoidních osob)
14-16 - složitější zámek, již trochu dražší, ale běžné zboží
17-20 - složitý zámek, drahý, ale běžně dostupný - např. na truhlicích s osobním bohatstvím boháče/jeho podniku, standardní u městských pokladen
21-24 - podpultové zboží. Opravdu složitý a nedobytný zámek. Výzva i pro mistry, skrývá největší zemská bohatství.
26- - dokonalý zámek, který je téměř nemožné vyklíčit. Například v královské pokladnici.

Tak se koukněte, co na to říkáte, dělám to jen zběžným propočtem a s nedostatkem času.
merwin 7.1.2008 21:00  469
Pecka123 [467]: Hezky odpověděl Beorn

Jinak tohle nemusí mít se čtením myšlenek ani ničím podobným nic společného. Když vejdeš do místnosti kde je strašný smar nějaké zdechliny, tak ti taky může dojít že to tam nemusí být zrovna jenbezpečnější a přitom nečteš myšlenky potvoře schované za dveřmi. Proč by podobně nemohl fungovat i šestý smysl, kterýžto se dá typově přiřadit ke smyslům klasickým a tak se ve hře ověřuje stejně.
BTW v tom tvém případě bych klidně toho zloděje varoval, akorát by neznal příčinu a ni následek toho nebezpečí, které cítí.

beorn [466]: Tohle je asi o fantasii a o citu ... mě třeba nedělá problémy představit si kromě chuti, sluchu či zraku i něco jako je třeba intuice a tudíš ani nastavit hodnotu, kterou třeba hráč musí přehodit (resp. jak moc mi to jako PJ přijde složité na odhalení a jak moc se mi to hodí, či nehodí do příběhu =)

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt