Máš na mysli něco takového?
Hod_Obtížnost______Příklad
3___Primitivní______Překročit pařez, Vylézt na žebřík, Vytasit zbraň
6___Velmi snadné___Zapálit suché větvičky, Přeskočit plůtek
9___Lehké_________Uvařit poživatelné jídlo, Podojit krávu
12__Středně obtížné__Uvařit chutné jídlo
15__Obtížné________Zapálit mokré dřevo,
18__Velmi obtížné___Vykovat meč, Uvařit královskou pochoutku
21__Extrémně obtížné_Šplh na hladkou stěnu,
24+_Neproveditelné__(pro běžného smrtelníka)
Obtížnosti jsou stanovené za téměř ideálních podmínek s běžnými pomůckami.
Nápad s tabulkou postihů za podmínky je zajímavý, ale podle mě neproveditelný. Síla větru jinak ovlivní vrhání lasem a jinak otvírání zámku. Tma znemožní čtení, ale vyvlékání se z pout prakticky neovlivní...
Jinak co se týče nesystémovosti hodů, to je asi jediné, co mi na plusku fakt vadí. Proč nemůtou být všechny hody Vlastnost + Dovednost + 2k6+? Proč se vytváří zvláštní hody pro plavání, skákání, zvedání předmětů...
Tyhle nesystémové hody jsou jednak strašně neintuitivní a navíc v podstatě zamezují použití jedné univerzální tabulky náročností.
No, pokud byste náhodou chtěli na toto téma diskutovat, tak bychom se asi měli přesunout do obecné diskuze DrD+. |