Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 25.1.2008 13:22  526
ekousa kde udelas tu hranici?

Vono totiz +6 u zamku, na ktery bych jinak musel hodit 12 (to jako, ze sice celkem vim jak funguje, ale treba jeste nemam uplne dost pevnou ruku, takze otevrit se mi podari spis nahodou) je neco jineho (meni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 55%), nez u zamku, kde bych jinak musel hodit 7 (meni pravdepodobnost otevreni z cca 55% na cca 97%].
Kdyz ho misto toho +6 necham hodit dvakrat, tak u toho prvniho zamku zmeni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 5%, u toho druheho z 55% na cca 80%.
Kdyz ho necham hodit trikrat, tak je to na cca 9% a cca 90%.
Efektivni zlepseni zalezi na puvodni narocnosti trochu jinym - a rekl bych ze realistictejsim - zpusobem.
U toho sloziteho zamku dostal za trojnasobne hazeni efektivne cca +2, u jednoducheho cca +5 - to mi spojite[1] simuluje rozdil mezi situaci, kdy to nezvlada kvuli spatnym okolnostem (ale vi co dela) a situaci, kdy se vubec nechyta.

[1] aniz by tam nekde byl ostry predel = prilezitost k min-maxovani
ekous 25.1.2008 13:10  525
xKivJenomze to jsou zase dve veci spletene dohromady. Jedname porad o zamku, ktery je schopen otevřít, místo kde je schopen se schovat, stěna, kde má pravděpodobnost, že ji může slézt. Já tu náročnost vidím třeba v minimalizaci jednotlivých součástek, zvýšení počtu západek či jiných zamykacích mechanismů apod. Tady mu imho to, že má klídek a víc času rozhodně pomůže až natolik, že si ten bonus +6 zaslouží.

Pokud přijde k zámku, který evidentně neumí otevřít protože neví jak funguje, tak mu rozhodně prodloužení času ani dobrý hod nepomohou a prostě mu rovnou PJ řekne, že podobný zámek neviděl, nezná a tedy neumí otevřít. To by zvládl v případě, že by to pár dnů až týdnů zkoušel a studoval (pokud ho nezničí u toho) ale jinak má prostě smůlu.
xkiv 25.1.2008 12:39  524
ekousprostě bude všechno dělat pečlivěji a uváženěji

To ale neznamena, ze najednou dokaze (priklad) otevrit mnohem slozitejsi [1] zamek - spis ze si da vic pozor na to, aby neudelal neco spatne.
Na to se fakt lip hodi vicenasobne hazeni, nez nejaky bonus.

[1] tady se nam jeste dohromady plete to, ze slozitejsi muze znamenat "vyzaduje lepsi znalosti, aby se vubec dal otevrit" nebo taky "vyzaduje stejne znalosti, ale proste je tam vic kousku, co potrebujou zpracovat".
beorn 25.1.2008 12:14  523
Profa:
Pokud by se zlodějovi zvýšil bonus za stupeň zvládnutí schopnosti o 1 (celkem tedy až o +3) a zrušil bonus za prodlužování času (až +6), tak v tom pro zloděje velké zlepšení nevidím. Ale osobně bych to taky nedával. Činnosti které prodlužovat jde by se tím ztížily, a ty které prodlužovat nejde naopak značně ulehčily.
A navíc by to opět nebylo systémové. Leda by se bonus +3 za stupeň zvládnutí schopnosti dával i u obecných dovedností.

Pecka123:
Theurg ovšem dostává jen čtyři profibody za úroveň (edice B).

xKiv:
Druhý (resp. třetí) hod mi připadá nejsystémovější. Zloděj se pohybuje ve stejných hodnotách obtížnosti, čili lze využít tu univerzální tabulku a neexistuje jen pro něj žádné extra pravidlo.

XXX:
U nás v družině pokud má zloděj na zámek čas pět minut, tak má téměř vždy čas i deset minut. Ale asi záleží na stylu hraní...
ekous 25.1.2008 11:45  522
To je ale zase krasne tema na reseni. Bonus +6 je sice dost to je jasny, ale proste zloděj který pracuje v klidu a nemusí nikam spěchat a bát se že nekdo přijde, prostě bude všechno dělat pečlivěji a uváženěji, tedy v tom zas takovej problem nevidim.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 25.1.2008 11:28  521
já bych mu nechal ten bonus, ale už bych v tom zahrnul i tu přípravu a tak dle PPH, takže bych ho 2x házet nenechal. Dle mých zkušeností to neco spíš potřebuješ rychle a jen v málo případech máš čas se v tom dýl rýpat.
xkiv 25.1.2008 10:57  520
Co treba:

za zdvojnasobeni casu muze zlodej hazet 2x a vybrat si lepsi hod
+ pokud ma bonus mistra, muze za ztrojnasobeni casu hazet 3x
?

Me jen tak napadlo, ze sice vyssi stupne davaji zvysene predpoklady (a tudiz jeste zlepsovat "pripravu" by byl overkill), ale bonus mistra obvykle dava neco trochu jineho ...
profa 25.1.2008 07:31  519
Pecka123No, já nevím, mně zlehčení obtížnosti na polovinu (bonus +6) už na II. stupni připadá trochu moc. Bonusy bych nechal, jak jsou, jenom bych místo +6 za prodlužování času dal další hod za přípravu.
pecka123 24.1.2008 23:26  518
Já bych to pravidlo zrušil, ale nechci poškodit našeho zloděje. Kompenzoval bych to zvětšením bonusů za zlodějské schopnosti na +3/+6/+9. Formule u theurga a specializovanější obecné dovednosti dávají totéž. Zlodějeské schopnosti jsou podle mě zhuba stejně specializované, takže by se k nim mělo přistupovat podobně...
beorn 23.1.2008 18:18  517
Pecka123To je fakt. Tady by se zlodějovi asi dost uškodilo.

Ale stejně mi to přijde dost nevyrovnané. Třeba u takového ukrývání si zloděj prodlouží dobu o 2 kola a už dostane bonus +6. Kdežto u takového kapsářství může dostat maximálně dva hody, pokud se na to pečlivě připravuje.

Řešení by bylo jak říká Profa dát mu za prodloužení času druhý hod (což by mu ale stejně dost uškodilo), nebo mu dát maximální bonus +3 (což ale opět učiní tabulku obtížností neuniverzální). :-(
pecka123 22.1.2008 23:10  516
já mám dojem, že to někde nějaký vliv mít bude, u oreintace ve městě, nejsem si jist herectví, ale nakonec i ukrývání a vůbec všude, kde je podstatná kvalita pro srovnání s ostatními postavami
profa 22.1.2008 19:33  515
beorn [514]: Já bych prodlužování nechal, ale bonifikoval bych ho jinak, třeba větším množstvím hodů. Minimálně bych to snížil tak na Čas/2 (tedy max. +3).
beorn 22.1.2008 16:47  514
xKivJo takže já to prodlužování asi zruším a náročnost budu stanovovat stejně jako u obecných dovedností. ;-)
xkiv 22.1.2008 16:17  513
A zkracovat cinnosti (za postih) muzou (vetsinou) vsichni.
A to klidne az na -9999999999, kdyz to zvladnou =)
profa 22.1.2008 15:54  512
xKiv [511]: Asi tak, protože kromě vyloženě napjatých situací má zloděj dost času.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt