Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 26.1.2008 10:27  537
Pecka123 [535]: zdvojnásobení hodu - nějak mi nedochází, v čem je rozdíl proti možností zoopakovat pokus 2x za sebou.

rozdíl je v tom, že nelze u jedné činnosti opakovat hod dvakrát, ale poze můžeš upravovat okolnosti (třeba použitím lepšího nářadí). Když tedy u marného zámku hodíš na otvírání 3, tak jej zřejmě neotevřeš (třeba se ti tam něco zašprajclo) ... momentálně podle pravidel máš jako zloděj možnost zkoušet to otvírat dvakrát dýl a přidat si +6 (je to jako by jsi hodil 9) a to už jej asi otevřeš.
pecka123 26.1.2008 09:05  536
Schopnosti, u kterých zloděj zdvojuje čas ovlivňují hody na kvalitu proti jiným zlodějským schopnostem (ukrytí vs hledání, padělání vs ověření pravosti...) nebo proti náročnostem daným okolím - ovšem skoro nikdy proti hlavní schopnosti jiné postavy. Pokud odepíšu 6 oběma zlodějům (prodlužoval hledání vs schovával se déle), nic se nestane, když budou hrát proti sobě. Když bude zloděj hrát proti jinému povolání, připadá mi nefér, aby měl za 1 profibod bonus do dané činnosti +8. U toho skrývání je to evidentní - zloděj se "téměř zadarmo" schová tak, že tam, kde ho našel 1 z 2 commonerů, najde ho najednou 1 z 20.

Pokud odepíšu zlodějovi 6 z hodu proti zámkům, musím všechny zámky dělat s nižší nár., což nevadí, protože jiná postava je otevírat neumí (totéž při výrobě atd.) To můžu udělat skoro všude kromě náročností u Ověření pravosti, Herectví a Výroby, protože ty jsou v pravidlech uvedeny. Už, když se kouknu na tyhle tabulky, mám pocit, že na prodlužování času dělané nejsou, protože s bonusem +6 přehazuje obvykle i zloděj na 1. úrovni ty nejvyšší náročnosti (u výroby to jistí obecná dovednost).

Problém může být u házení proti nějaké "hlavní" schopnosti jiného povolání (např. hledání neviditelného čaroděje). To bych chtěl kompentzovat částečně tím bonusem 369, částečně ho omezit, aby tolik nevybočoval z řady s ostatními povoláními.

Celkově mi přijde, že zloděj má rychlý nástup proti jiným povoláním právě proto, že na začátku nakupuje dovednosti levně, ale dál je jeho postup relativně pomalejší, protože např. archetypům roste "kvalita" zvláštních schopností dosti nelineárně (čaroděj 7. level proti 6. atp.). 369 by to trochu zkompenzovalo a odstranilo nejkřiklavější paradoxy stávající hry.
pecka123 26.1.2008 08:46  535
Teda opravte mě, jestli jsem to pochopil špatně, ale

a) bonus +6 - kdybych všude v pravidlech napsal dvojnásobné časy, obtížnosti paušálně snížil o 6 a zloděj pouze normálně využíval možnost zkracování času, efekt by byl stejný jako teď, ne? Podle mě je to ekvivalentní vyjádření pravidel...akorát, že část zlodějských schopností má nesystémově bonus +6.

b) zdvojnásobení hodu - nějak mi nedochází, v čem je rozdíl proti možností zoopakovat pokus 2x za sebou. snad jedině v nějaké možnosti fatálního neúspěchu. Skoro si myslím, že kdybych tam to pravidlo podle tohoto návrhu zavedl, ani bych ho tam nemusel psát. Kromě poznámky, že zloděj s bonusem mistra může zdvojnásobit čas a házet 3x...to akorát ještě víc posiluje bonusy mistra.
beorn 25.1.2008 22:39  534
Je to takhle:
U středně obtížného zámku (či jiné činnosti) má bonus +6 nebo dva pokusy na hod přibližně stejný význam - sníží tu obtížnost o dost. Což je v pořádku. Pokud si dá zloděj záležet, tak by středně těžký zámek neměl zkazit.

Pokud je obtížnost zámku nad zlodějovy síly a on by si dal záležet, tak mu to bonus +6 velmi ulehčí. Kdežto dvojitý hod tu pravděpodobnost úspěchu prakticky nezmění. Což odpovídá tomu, že zámek, o kterém nemá páru, prostě nezvládne. Ani kdyby u toho seděl půl hodiny.

Z vlastní hlavy to nemám, pouze shrnuju xKiva.
Mě se to řešení s tím dvojitým hodem líbí.
ekous 25.1.2008 15:22  533
xKivJo tak se ti to podarilo, uz vubec nechapu jestli reagujes na moje prispevky nebo na navrhy resene pod nimi:-) Kazdopadne me osobne to nepripada az takovy problem, jestli obycejnsky zamek otevre za 5 nebo za 10 minut. Pokud je to slozity, lae znamy zamek tak kdyz je dostatecne chytry na to dat si na cas a ma mit moznost ten zamek otevrit, nevidim v tom problem taky. To by se pak take mohlo zacit resit ze muze pouzit jen napr. jednu pomucku k otevirani (lampicka, sperhaky, olej..) dle toho který postih má bez pouziti pomucky nejvyssi, protoze kdyz to zkombinuje taky to muze az moc ovlivnit.
xkiv 25.1.2008 15:01  532
to "trochu" se vztahovalo na dvoj/troj/vicnasobne hazeni
to "moc" se vztahovalo na +6

pricemz pro jednoduche cinnosti je OK oboji (v tomhle pripade)
ekous 25.1.2008 14:50  531
xKivVzdyt si v 528 psal "trochu" mu to pomuze u veci na hranici. Procentuelne do toho fakt nejdu, to je tva parketa:-)
xkiv 25.1.2008 14:45  530
ekousTo jo, ale u slozitejsich zamku je ten bonus moc velkej (ze skoro ztracenyho pripadu udela 1:1).
ekous 25.1.2008 14:25  529
xKivCoz je taky v poradku nebo aspon myslim ne? U zamku, který jsou celkem jednoduchý a zná jejich systém dobře, by mu melo prodlouzeni casu a tedy i vetsi preciznost pomoci radikalne zlepsit svou uspesnost ne?
xkiv 25.1.2008 13:59  528
ekousA řešíme tu vysloveně jen zámky nebo všeobecně ten bonus.
Zamky resim jako specialni pripad.

Ale kdyz uvidi zámek, který sice umí otevřít ale neni to pro nej jen tak brnkacka, radeji se bude sakra soustředit a davat pozor na kazdy svuj pohyb.
Ale to dela hlavne proto, aby neco vylozene nezvoral (fatalni neuspech a rozbiti zamku bez odemceni, hluk a privolani strazi, ...).
Ano, trochu mu to pomuze i u veci, co jsou u hranic jeho moznosti, ale s tema jednodussima mu to pomuze podstatne vic.
ekous 25.1.2008 13:46  527
xKivA řešíme tu vysloveně jen zámky nebo všeobecně ten bonus. Prostě u těch zámků to vidím tak, že ta zakladní čísla jsou prostě určitý kompromis mezi straveným časem a využitím vlastního potenciálu. Teda když si myslí, že to zvládne za těch 5 minut nebo kolik to vychází tak ví, že tím neztratí až tak moc času, přesto si myslí, že by daný typ zámku mohl otevřít nebo ho alespoň nezablokovat. Pokud tak přijde k zámku, který mu připadá totálně jednoduchý klíďo si to hodí jen tak rychle s jednim prstem v nose. Ale kdyz uvidi zámek, který sice umí otevřít ale neni to pro nej jen tak brnkacka, radeji se bude sakra soustředit a davat pozor na kazdy svuj pohyb. Ciselne to samozrejme prepocitavat na pravdepodobnosti nebudu, to zvladas ty:-) Kazdopadne by bylo asi dobre, aby PJ zlodeji rovnou rekl jak na nej zámek pusobi a zda si mysli, že ho zvládne. Tzn. jeste pred rozhodnutim jak rychle bude zamek otevirat mu muze rict neco typu : jde o jednoduchý zámek, na kterých ste cvičili při pri prvnim treningu; běžný zámek, který evidentně ale vyráběl zámečnický mistr a dal si praci s upravou kazdicke soucastky; s podobnym typem zámku jsi se nikdy nesetkal, v tomhle okamziku nevis jakym zpusobem ho otevrit.

Trochu jsem to zestrucnil, pracuju:-)
xkiv 25.1.2008 13:22  526
ekousa kde udelas tu hranici?

Vono totiz +6 u zamku, na ktery bych jinak musel hodit 12 (to jako, ze sice celkem vim jak funguje, ale treba jeste nemam uplne dost pevnou ruku, takze otevrit se mi podari spis nahodou) je neco jineho (meni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 55%), nez u zamku, kde bych jinak musel hodit 7 (meni pravdepodobnost otevreni z cca 55% na cca 97%].
Kdyz ho misto toho +6 necham hodit dvakrat, tak u toho prvniho zamku zmeni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 5%, u toho druheho z 55% na cca 80%.
Kdyz ho necham hodit trikrat, tak je to na cca 9% a cca 90%.
Efektivni zlepseni zalezi na puvodni narocnosti trochu jinym - a rekl bych ze realistictejsim - zpusobem.
U toho sloziteho zamku dostal za trojnasobne hazeni efektivne cca +2, u jednoducheho cca +5 - to mi spojite[1] simuluje rozdil mezi situaci, kdy to nezvlada kvuli spatnym okolnostem (ale vi co dela) a situaci, kdy se vubec nechyta.

[1] aniz by tam nekde byl ostry predel = prilezitost k min-maxovani
ekous 25.1.2008 13:10  525
xKivJenomze to jsou zase dve veci spletene dohromady. Jedname porad o zamku, ktery je schopen otevřít, místo kde je schopen se schovat, stěna, kde má pravděpodobnost, že ji může slézt. Já tu náročnost vidím třeba v minimalizaci jednotlivých součástek, zvýšení počtu západek či jiných zamykacích mechanismů apod. Tady mu imho to, že má klídek a víc času rozhodně pomůže až natolik, že si ten bonus +6 zaslouží.

Pokud přijde k zámku, který evidentně neumí otevřít protože neví jak funguje, tak mu rozhodně prodloužení času ani dobrý hod nepomohou a prostě mu rovnou PJ řekne, že podobný zámek neviděl, nezná a tedy neumí otevřít. To by zvládl v případě, že by to pár dnů až týdnů zkoušel a studoval (pokud ho nezničí u toho) ale jinak má prostě smůlu.
xkiv 25.1.2008 12:39  524
ekousprostě bude všechno dělat pečlivěji a uváženěji

To ale neznamena, ze najednou dokaze (priklad) otevrit mnohem slozitejsi [1] zamek - spis ze si da vic pozor na to, aby neudelal neco spatne.
Na to se fakt lip hodi vicenasobne hazeni, nez nejaky bonus.

[1] tady se nam jeste dohromady plete to, ze slozitejsi muze znamenat "vyzaduje lepsi znalosti, aby se vubec dal otevrit" nebo taky "vyzaduje stejne znalosti, ale proste je tam vic kousku, co potrebujou zpracovat".
beorn 25.1.2008 12:14  523
Profa:
Pokud by se zlodějovi zvýšil bonus za stupeň zvládnutí schopnosti o 1 (celkem tedy až o +3) a zrušil bonus za prodlužování času (až +6), tak v tom pro zloděje velké zlepšení nevidím. Ale osobně bych to taky nedával. Činnosti které prodlužovat jde by se tím ztížily, a ty které prodlužovat nejde naopak značně ulehčily.
A navíc by to opět nebylo systémové. Leda by se bonus +3 za stupeň zvládnutí schopnosti dával i u obecných dovedností.

Pecka123:
Theurg ovšem dostává jen čtyři profibody za úroveň (edice B).

xKiv:
Druhý (resp. třetí) hod mi připadá nejsystémovější. Zloděj se pohybuje ve stejných hodnotách obtížnosti, čili lze využít tu univerzální tabulku a neexistuje jen pro něj žádné extra pravidlo.

XXX:
U nás v družině pokud má zloděj na zámek čas pět minut, tak má téměř vždy čas i deset minut. Ale asi záleží na stylu hraní...

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt