Schopnosti, u kterých zloděj zdvojuje čas ovlivňují hody na kvalitu proti jiným zlodějským schopnostem (ukrytí vs hledání, padělání vs ověření pravosti...) nebo proti náročnostem daným okolím - ovšem skoro nikdy proti hlavní schopnosti jiné postavy. Pokud odepíšu 6 oběma zlodějům (prodlužoval hledání vs schovával se déle), nic se nestane, když budou hrát proti sobě. Když bude zloděj hrát proti jinému povolání, připadá mi nefér, aby měl za 1 profibod bonus do dané činnosti +8. U toho skrývání je to evidentní - zloděj se "téměř zadarmo" schová tak, že tam, kde ho našel 1 z 2 commonerů, najde ho najednou 1 z 20.
Pokud odepíšu zlodějovi 6 z hodu proti zámkům, musím všechny zámky dělat s nižší nár., což nevadí, protože jiná postava je otevírat neumí (totéž při výrobě atd.) To můžu udělat skoro všude kromě náročností u Ověření pravosti, Herectví a Výroby, protože ty jsou v pravidlech uvedeny. Už, když se kouknu na tyhle tabulky, mám pocit, že na prodlužování času dělané nejsou, protože s bonusem +6 přehazuje obvykle i zloděj na 1. úrovni ty nejvyšší náročnosti (u výroby to jistí obecná dovednost).
Problém může být u házení proti nějaké "hlavní" schopnosti jiného povolání (např. hledání neviditelného čaroděje). To bych chtěl kompentzovat částečně tím bonusem 369, částečně ho omezit, aby tolik nevybočoval z řady s ostatními povoláními.
Celkově mi přijde, že zloděj má rychlý nástup proti jiným povoláním právě proto, že na začátku nakupuje dovednosti levně, ale dál je jeho postup relativně pomalejší, protože např. archetypům roste "kvalita" zvláštních schopností dosti nelineárně (čaroděj 7. level proti 6. atp.). 369 by to trochu zkompenzovalo a odstranilo nejkřiklavější paradoxy stávající hry. |