Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 1.9.2008 13:54  548
KOUBA [547]:

Jde o to, že když se k někomu připlížíš ze zadu a chceš mu hodit na hlavu plášť

Ale ta finta neni jen o tom, ze mu hodis na hlavu plast. Je o tom, ze mu ho na hlavu hodis takovym zpusobem, ze ho dezorientujes (a ze z nej hned nespadne). Cim lip se umi orientovat v boji, tim mensi neprijemnosti mu ten plast zpusobi, nez se ho zbavi.
(u zaludneho utoku navic mas potrebne odkryti, viz dalsi odpoved)


I na fintu rukojmí zůstane převaha +9

A potrebne odkryti 0, takze celkova uspesnost finty se zdviha (protoze ma postih na obranu za utok zezadu).


Navíc já řeším jen BČ. Proč sem pleteč to ZZ. NEchápu

Protoze jsi ten bonus zalozil na schopnosti Zakerne utoky, ktera uz ale ma jine vyuziti - fintu Zakerne utoky.
Ta nema zadnou potrebnou prevahu a dava bonus k ZZ.
Tim je vyhodnejsi nez nektere jine finty, i s tim tvym bonusem.
Ono uz +2 k ZZ vzdycky je podle me (vetsinou) lepsi nez +3 k ZZ ale jenom s prevahou.

Takze jeste jednou - zlodej uz *umi* vyuzivat utok zezadu. Pokud neni tak blbej, ze pouzije fintu ktera neni urcena pro provedeni pri utoku zezadu.
kouba 1.9.2008 13:26  547
xKivJde o to, že když se k někomu připlížíš ze zadu a chceš mu hodit na hlavu plášť, aby se Ti to vůbec povedlo. I na fintu rukojmí zůstane převaha +9. Navíc já řeším jen BČ. Proč sem pleteč to ZZ. NEchápu
xkiv 1.9.2008 13:19  546
-2/-4/-6 k potrebne prevaze (PP) (fint provadenych na nekoho, na koho zrovna utocim zezadu) mi pripada az prilis drsne ... zvlast treba u Necekaneho utoku, ktery *vyzaduje* utok zezadu a *navic* Zakerne utoky na tretim stupni (takze s timhle snizenim by automaticky mel PP 1 ...) a Zakerneho utoku, ktery je na tom podobne, jenom ten stupen Zakernych utoku mu staci uz prvni (a navic uz se projevuje v pridanem zraneni).

Tim chci rict, ze zlodej nic takoveho mit nema.
Budto neutoci zezadu - a pak to vyjde nastejno -
nebo utoci zezadu a na stupni zvladnuti Zakernych utoku pak bude zalezet, jak efektivni fintou tu vyhodu umi vyuzit (bez potrebne prevahy, bonus k ZZ postupne +2/+4/+6).

Nedokazu si predstavit, jak by si utokem zezadu pomohl u
1) vrhacich fint (ktere jsou spis na pocet vrzenych projektilu)
2) obrannych fint (ktere proti takovemu protivniku nepotrebuje)
3) fint s plastem (ktere si predstavuju takovym zpusobem, ze uz behem provadeni finty si ji protivnik urcite vsimne a zacne se ucinne branit)
4) fint bez PP

Zbyva:
Drtivy utok ... PP 2 ... to za to ani nestoji (zakerny utok je vyhodnejsi)
Vyvrtka ....... PP 2 na vsechny cile
Chyceni do lasa PP 5 ... coz je "castecne" vrhaci finta (lasa nejsou uvedena mezi vrhacimi zbranemi) ...
Rukojmi ....... PP 9 ... ale tady bych pouzil zhruba stejny argument jako u fint s plastem
Tisic bodnuti . PP 6 ... se zakernymi utoky na III stupni je ale lepsi pouzit zakerny utok, ma taky +6 k ZZ, bez PP, jenom to +3 k UC nema, ale zase nestoji 10 bodu unavy ...

kouba 1.9.2008 10:17  545
XoraXoXTo co říkáš je pravda. Uznávám tu chybu. Ale ani bonus k ZZ mi neodůvodní proč je v pravidlech několik stran fint, které lze s těží použít. Přitom ty finty jsou velmi dobré.
xoraxox 1.9.2008 10:15  544
Jak uz se psalo v hlavnim klubu, BC neni mysleno vuci nekomu, ale celkove. Neni tedy mozne aby byl davan bonus za nejakou situaci mezi dvema postavami. Znemoznilo by to treba fintu nejakeho bojovnika, ktery by chtel na zlodeje zautocit.
Zakerne utoky davaji IMHO dostatecny bonus k ZZ.
kouba 1.9.2008 09:04  543
BČ zezaduNavruhuji bonus k BČ při útoku ze zadu podle stupně schopnosti "Zákeřné útoky" a to +2 za každý stupeň. Náročnosti na převahu jsou opravdu vysoké. Často mezi +6 až +10 (Rukojmí). Přece jen zloděj dělán jako zákeřný vrah by měl mít možnost někoho zneškodnit, když už se mu podaří dostat se k někomu za záda. Myslím, že "zloděj v zádech" by měl být pověstné přirovnání ve světě DrD+
xkiv 29.4.2008 22:08  542
Myslim ze jenom tam, kde je to explicitne napsano, protoze to ze neco nekomu dava smysl jeste neznamena, ze to tak opravdu funguje.
kharadan 29.4.2008 20:29  541
Měl bych takový dotázek. U některých zlodějových schopností je v erratech napsáno, že si při jejich používání může započítat i bonus za obecnou dovednost (např. herectví při imitaci, nebo atletiku u akrobacie). Je tu ta možnost vždy, nebo jen tam, kde je to explicitně napsáno?
beorn 28.1.2008 10:09  540
ApexxKdyž už jsme u toho. Jakou používáte obtížnost při hodu na rozpoznání zámku? :-)
apexx 28.1.2008 08:59  539
Zámky a dodatečné upravy okolnostíZrovna u zamku se me "dodatečné změny okolností" jevi jako nedomakané. Příklad: Otvírám zámek jen paklíčí +0. A neotevřu. Tzn trfil jsem se do "obtížnost zámku -3". To je náhodička! Jestě že to nebyl fatal! A ted zlepším podmínky: světlo, olejíček, lupu, dvojnásobný čas, ... a najednou mám za to o +10 víc. Otevřeno! Ale k čemu tolik bonusů, když uvážím, že stačilo málo "obtížnost -4" a méně a ja ten zámek ihned znicil. Měj jsem nejake ty bonusy nasadit ihned?
Naše homerule: před použitím schopnosti zámky (možná to jde i jinde) si hodím na INT rozpoznání zámků. Dle uspechu zjistím obtížnost zámku (5-10 lehký, 11-15 střední, 15-20 velmi těžký, ...) a pak si jako správný zloděj rozhoduju jaké bonifikace na to použiju. Na lehké nic, na super těžké s plnou výbavou.
pecka123 27.1.2008 20:00  538
MerwinDíky za info, to jsem si neuvědomil.
merwin 26.1.2008 10:27  537
Pecka123 [535]: zdvojnásobení hodu - nějak mi nedochází, v čem je rozdíl proti možností zoopakovat pokus 2x za sebou.

rozdíl je v tom, že nelze u jedné činnosti opakovat hod dvakrát, ale poze můžeš upravovat okolnosti (třeba použitím lepšího nářadí). Když tedy u marného zámku hodíš na otvírání 3, tak jej zřejmě neotevřeš (třeba se ti tam něco zašprajclo) ... momentálně podle pravidel máš jako zloděj možnost zkoušet to otvírat dvakrát dýl a přidat si +6 (je to jako by jsi hodil 9) a to už jej asi otevřeš.
pecka123 26.1.2008 09:05  536
Schopnosti, u kterých zloděj zdvojuje čas ovlivňují hody na kvalitu proti jiným zlodějským schopnostem (ukrytí vs hledání, padělání vs ověření pravosti...) nebo proti náročnostem daným okolím - ovšem skoro nikdy proti hlavní schopnosti jiné postavy. Pokud odepíšu 6 oběma zlodějům (prodlužoval hledání vs schovával se déle), nic se nestane, když budou hrát proti sobě. Když bude zloděj hrát proti jinému povolání, připadá mi nefér, aby měl za 1 profibod bonus do dané činnosti +8. U toho skrývání je to evidentní - zloděj se "téměř zadarmo" schová tak, že tam, kde ho našel 1 z 2 commonerů, najde ho najednou 1 z 20.

Pokud odepíšu zlodějovi 6 z hodu proti zámkům, musím všechny zámky dělat s nižší nár., což nevadí, protože jiná postava je otevírat neumí (totéž při výrobě atd.) To můžu udělat skoro všude kromě náročností u Ověření pravosti, Herectví a Výroby, protože ty jsou v pravidlech uvedeny. Už, když se kouknu na tyhle tabulky, mám pocit, že na prodlužování času dělané nejsou, protože s bonusem +6 přehazuje obvykle i zloděj na 1. úrovni ty nejvyšší náročnosti (u výroby to jistí obecná dovednost).

Problém může být u házení proti nějaké "hlavní" schopnosti jiného povolání (např. hledání neviditelného čaroděje). To bych chtěl kompentzovat částečně tím bonusem 369, částečně ho omezit, aby tolik nevybočoval z řady s ostatními povoláními.

Celkově mi přijde, že zloděj má rychlý nástup proti jiným povoláním právě proto, že na začátku nakupuje dovednosti levně, ale dál je jeho postup relativně pomalejší, protože např. archetypům roste "kvalita" zvláštních schopností dosti nelineárně (čaroděj 7. level proti 6. atp.). 369 by to trochu zkompenzovalo a odstranilo nejkřiklavější paradoxy stávající hry.
pecka123 26.1.2008 08:46  535
Teda opravte mě, jestli jsem to pochopil špatně, ale

a) bonus +6 - kdybych všude v pravidlech napsal dvojnásobné časy, obtížnosti paušálně snížil o 6 a zloděj pouze normálně využíval možnost zkracování času, efekt by byl stejný jako teď, ne? Podle mě je to ekvivalentní vyjádření pravidel...akorát, že část zlodějských schopností má nesystémově bonus +6.

b) zdvojnásobení hodu - nějak mi nedochází, v čem je rozdíl proti možností zoopakovat pokus 2x za sebou. snad jedině v nějaké možnosti fatálního neúspěchu. Skoro si myslím, že kdybych tam to pravidlo podle tohoto návrhu zavedl, ani bych ho tam nemusel psát. Kromě poznámky, že zloděj s bonusem mistra může zdvojnásobit čas a házet 3x...to akorát ještě víc posiluje bonusy mistra.
beorn 25.1.2008 22:39  534
Je to takhle:
U středně obtížného zámku (či jiné činnosti) má bonus +6 nebo dva pokusy na hod přibližně stejný význam - sníží tu obtížnost o dost. Což je v pořádku. Pokud si dá zloděj záležet, tak by středně těžký zámek neměl zkazit.

Pokud je obtížnost zámku nad zlodějovy síly a on by si dal záležet, tak mu to bonus +6 velmi ulehčí. Kdežto dvojitý hod tu pravděpodobnost úspěchu prakticky nezmění. Což odpovídá tomu, že zámek, o kterém nemá páru, prostě nezvládne. Ani kdyby u toho seděl půl hodiny.

Z vlastní hlavy to nemám, pouze shrnuju xKiva.
Mě se to řešení s tím dvojitým hodem líbí.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt