Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 1.9.2008 16:26  550
Ale v okamziku kdy na me nekdo plast hodi, tak uz vim ze se neco deje.


Pokud by nekdo trval na hodu bč - zbytecnem, nevi o me


Ale proboba, vy se furt tvarite jako by vsechny akce probihaly okamzite ...


No kdyt prece nebojuje

Pokud *vubec* nebojuje (to se ale nejspis muze podarit jen u postav, ktere jsou vyrazene, nebo nejsou schopne se plne soustredit), tak ma uz podle pravidel hod na boj i na obranu rovny nule.

Pokud jenom o utocnikovi nevi, ale ten utoci zezadu, tak ma hod na obranu rovny nule.



pokud o nem ví, tak je to jasne, normal hody, ale jesti ta postava bojuje s nekym zepredu, zlodej ji obejde, tak bych mu dal asi vyhodu na provedeni te prislusne finty.

Ale kolikrat budu vysvetlovat, ze uz vyhodu ma?
Prakticky vsechny finty obsahuji utok (a maji pri utoku zezadu efektivne +4 k UC).
A u fint s plastem trvam na tom, ze v okamziku kdy mi pres hlavu leti plast uz je jedno, jestli zepredu nebo zezadu.


Prece jen protivnik nevi co presne chce zlodej udelat.

A? To prece nevi stejne.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 1.9.2008 16:04  549
no tady je to podle me o tom, jestli obet vi/nevi o zlodejovi.

pokud o nem nevi a on chce udelat fintu - zamotat nekoho do plaste/rukojmi - a je jen trapne bodat tak bych mu veškerou převaho odpustil, mel by ji auto. Nechapu proc by ji mel mit, kdyz o nem obet neví (hodila si blbe na sms)? Pokud by nekdo trval na hodu bč - zbytecnem, nevi o me (leda naschval PJ - obet chce zrovna odejit) tak at si hodi, ale nema zbran a pocita se ji jen zaklad, samo bez bonusu boj v terenu a podobnych. No kdyt prece nebojuje. Pokud obet jen mluví, tak je to jedno, at se vykecá klidne prvni a zlodej šup, zas neni prevaha nutna. Odkryti je jasne - hod na oč je 0 a zlodej si hodi uč.

pokud o nem ví, tak je to jasne, normal hody, ale jesti ta postava bojuje s nekym zepredu, zlodej ji obejde, tak bych mu dal asi vyhodu na provedeni te prislusne finty. Prece jen protivnik nevi co presne chce zlodej udelat.
xkiv 1.9.2008 13:54  548
KOUBA [547]:

Jde o to, že když se k někomu připlížíš ze zadu a chceš mu hodit na hlavu plášť

Ale ta finta neni jen o tom, ze mu hodis na hlavu plast. Je o tom, ze mu ho na hlavu hodis takovym zpusobem, ze ho dezorientujes (a ze z nej hned nespadne). Cim lip se umi orientovat v boji, tim mensi neprijemnosti mu ten plast zpusobi, nez se ho zbavi.
(u zaludneho utoku navic mas potrebne odkryti, viz dalsi odpoved)


I na fintu rukojmí zůstane převaha +9

A potrebne odkryti 0, takze celkova uspesnost finty se zdviha (protoze ma postih na obranu za utok zezadu).


Navíc já řeším jen BČ. Proč sem pleteč to ZZ. NEchápu

Protoze jsi ten bonus zalozil na schopnosti Zakerne utoky, ktera uz ale ma jine vyuziti - fintu Zakerne utoky.
Ta nema zadnou potrebnou prevahu a dava bonus k ZZ.
Tim je vyhodnejsi nez nektere jine finty, i s tim tvym bonusem.
Ono uz +2 k ZZ vzdycky je podle me (vetsinou) lepsi nez +3 k ZZ ale jenom s prevahou.

Takze jeste jednou - zlodej uz *umi* vyuzivat utok zezadu. Pokud neni tak blbej, ze pouzije fintu ktera neni urcena pro provedeni pri utoku zezadu.
kouba 1.9.2008 13:26  547
xKivJde o to, že když se k někomu připlížíš ze zadu a chceš mu hodit na hlavu plášť, aby se Ti to vůbec povedlo. I na fintu rukojmí zůstane převaha +9. Navíc já řeším jen BČ. Proč sem pleteč to ZZ. NEchápu
xkiv 1.9.2008 13:19  546
-2/-4/-6 k potrebne prevaze (PP) (fint provadenych na nekoho, na koho zrovna utocim zezadu) mi pripada az prilis drsne ... zvlast treba u Necekaneho utoku, ktery *vyzaduje* utok zezadu a *navic* Zakerne utoky na tretim stupni (takze s timhle snizenim by automaticky mel PP 1 ...) a Zakerneho utoku, ktery je na tom podobne, jenom ten stupen Zakernych utoku mu staci uz prvni (a navic uz se projevuje v pridanem zraneni).

Tim chci rict, ze zlodej nic takoveho mit nema.
Budto neutoci zezadu - a pak to vyjde nastejno -
nebo utoci zezadu a na stupni zvladnuti Zakernych utoku pak bude zalezet, jak efektivni fintou tu vyhodu umi vyuzit (bez potrebne prevahy, bonus k ZZ postupne +2/+4/+6).

Nedokazu si predstavit, jak by si utokem zezadu pomohl u
1) vrhacich fint (ktere jsou spis na pocet vrzenych projektilu)
2) obrannych fint (ktere proti takovemu protivniku nepotrebuje)
3) fint s plastem (ktere si predstavuju takovym zpusobem, ze uz behem provadeni finty si ji protivnik urcite vsimne a zacne se ucinne branit)
4) fint bez PP

Zbyva:
Drtivy utok ... PP 2 ... to za to ani nestoji (zakerny utok je vyhodnejsi)
Vyvrtka ....... PP 2 na vsechny cile
Chyceni do lasa PP 5 ... coz je "castecne" vrhaci finta (lasa nejsou uvedena mezi vrhacimi zbranemi) ...
Rukojmi ....... PP 9 ... ale tady bych pouzil zhruba stejny argument jako u fint s plastem
Tisic bodnuti . PP 6 ... se zakernymi utoky na III stupni je ale lepsi pouzit zakerny utok, ma taky +6 k ZZ, bez PP, jenom to +3 k UC nema, ale zase nestoji 10 bodu unavy ...

kouba 1.9.2008 10:17  545
XoraXoXTo co říkáš je pravda. Uznávám tu chybu. Ale ani bonus k ZZ mi neodůvodní proč je v pravidlech několik stran fint, které lze s těží použít. Přitom ty finty jsou velmi dobré.
xoraxox 1.9.2008 10:15  544
Jak uz se psalo v hlavnim klubu, BC neni mysleno vuci nekomu, ale celkove. Neni tedy mozne aby byl davan bonus za nejakou situaci mezi dvema postavami. Znemoznilo by to treba fintu nejakeho bojovnika, ktery by chtel na zlodeje zautocit.
Zakerne utoky davaji IMHO dostatecny bonus k ZZ.
kouba 1.9.2008 09:04  543
BČ zezaduNavruhuji bonus k BČ při útoku ze zadu podle stupně schopnosti "Zákeřné útoky" a to +2 za každý stupeň. Náročnosti na převahu jsou opravdu vysoké. Často mezi +6 až +10 (Rukojmí). Přece jen zloděj dělán jako zákeřný vrah by měl mít možnost někoho zneškodnit, když už se mu podaří dostat se k někomu za záda. Myslím, že "zloděj v zádech" by měl být pověstné přirovnání ve světě DrD+
xkiv 29.4.2008 22:08  542
Myslim ze jenom tam, kde je to explicitne napsano, protoze to ze neco nekomu dava smysl jeste neznamena, ze to tak opravdu funguje.
kharadan 29.4.2008 20:29  541
Měl bych takový dotázek. U některých zlodějových schopností je v erratech napsáno, že si při jejich používání může započítat i bonus za obecnou dovednost (např. herectví při imitaci, nebo atletiku u akrobacie). Je tu ta možnost vždy, nebo jen tam, kde je to explicitně napsáno?
beorn 28.1.2008 10:09  540
ApexxKdyž už jsme u toho. Jakou používáte obtížnost při hodu na rozpoznání zámku? :-)
apexx 28.1.2008 08:59  539
Zámky a dodatečné upravy okolnostíZrovna u zamku se me "dodatečné změny okolností" jevi jako nedomakané. Příklad: Otvírám zámek jen paklíčí +0. A neotevřu. Tzn trfil jsem se do "obtížnost zámku -3". To je náhodička! Jestě že to nebyl fatal! A ted zlepším podmínky: světlo, olejíček, lupu, dvojnásobný čas, ... a najednou mám za to o +10 víc. Otevřeno! Ale k čemu tolik bonusů, když uvážím, že stačilo málo "obtížnost -4" a méně a ja ten zámek ihned znicil. Měj jsem nejake ty bonusy nasadit ihned?
Naše homerule: před použitím schopnosti zámky (možná to jde i jinde) si hodím na INT rozpoznání zámků. Dle uspechu zjistím obtížnost zámku (5-10 lehký, 11-15 střední, 15-20 velmi těžký, ...) a pak si jako správný zloděj rozhoduju jaké bonifikace na to použiju. Na lehké nic, na super těžké s plnou výbavou.
pecka123 27.1.2008 20:00  538
MerwinDíky za info, to jsem si neuvědomil.
merwin 26.1.2008 10:27  537
Pecka123 [535]: zdvojnásobení hodu - nějak mi nedochází, v čem je rozdíl proti možností zoopakovat pokus 2x za sebou.

rozdíl je v tom, že nelze u jedné činnosti opakovat hod dvakrát, ale poze můžeš upravovat okolnosti (třeba použitím lepšího nářadí). Když tedy u marného zámku hodíš na otvírání 3, tak jej zřejmě neotevřeš (třeba se ti tam něco zašprajclo) ... momentálně podle pravidel máš jako zloděj možnost zkoušet to otvírat dvakrát dýl a přidat si +6 (je to jako by jsi hodil 9) a to už jej asi otevřeš.
pecka123 26.1.2008 09:05  536
Schopnosti, u kterých zloděj zdvojuje čas ovlivňují hody na kvalitu proti jiným zlodějským schopnostem (ukrytí vs hledání, padělání vs ověření pravosti...) nebo proti náročnostem daným okolím - ovšem skoro nikdy proti hlavní schopnosti jiné postavy. Pokud odepíšu 6 oběma zlodějům (prodlužoval hledání vs schovával se déle), nic se nestane, když budou hrát proti sobě. Když bude zloděj hrát proti jinému povolání, připadá mi nefér, aby měl za 1 profibod bonus do dané činnosti +8. U toho skrývání je to evidentní - zloděj se "téměř zadarmo" schová tak, že tam, kde ho našel 1 z 2 commonerů, najde ho najednou 1 z 20.

Pokud odepíšu zlodějovi 6 z hodu proti zámkům, musím všechny zámky dělat s nižší nár., což nevadí, protože jiná postava je otevírat neumí (totéž při výrobě atd.) To můžu udělat skoro všude kromě náročností u Ověření pravosti, Herectví a Výroby, protože ty jsou v pravidlech uvedeny. Už, když se kouknu na tyhle tabulky, mám pocit, že na prodlužování času dělané nejsou, protože s bonusem +6 přehazuje obvykle i zloděj na 1. úrovni ty nejvyšší náročnosti (u výroby to jistí obecná dovednost).

Problém může být u házení proti nějaké "hlavní" schopnosti jiného povolání (např. hledání neviditelného čaroděje). To bych chtěl kompentzovat částečně tím bonusem 369, částečně ho omezit, aby tolik nevybočoval z řady s ostatními povoláními.

Celkově mi přijde, že zloděj má rychlý nástup proti jiným povoláním právě proto, že na začátku nakupuje dovednosti levně, ale dál je jeho postup relativně pomalejší, protože např. archetypům roste "kvalita" zvláštních schopností dosti nelineárně (čaroděj 7. level proti 6. atp.). 369 by to trochu zkompenzovalo a odstranilo nejkřiklavější paradoxy stávající hry.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt