Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 2.9.2008 18:54  582
anonym [580]:
1)
Chybi ti tam ten jeden diskutabilni pripad -
d) Zloděj útočí zezadu fintou na protivníka, který o něm jeste neví.
Protivnik uz ovsem s nekym bojuje ...

2)

Protivník stojí, nic nedělá, takže má hod na Boj nula.

To mas odkud?
"Bojova akce" utok zezadu IIRC rika jenom ze hod na *obranu* je rovny nule.
O nulovani hodu na boj se pise az v "akci" utok na vyrazeneho protivnika. A to teda bdici nesvazany strazny neni.

(pokud ale zrovna nebojuje, tak nejspis nema pripravenou zbran = nepocita se mu do BC, a taky by mohl mit nejaky postih za nedostatecne soustredeni).
(jo a vlastne taky vlastne i kdyz bojuje, tak jelikoz ho zlodej prekvapil, tak se proti nemu nemuze kryt)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 18:36  581
Kdo je tenhle anonym? Asi ho miluju!
anonym 2.9.2008 17:41  580
Pokud to dobře chápu, je třeba rozlišit tři případy:
a) Zloděj útočí fintou rukojmí zepředu. Pak je převaha 9 a potřebný zásah celkem adekvátní tomu, jakou škodu tím může nadělat.

b) Zloděj útočí zezadu toutéž fintou na protivníka, který o něm ví. Pak je pro něj stejně obtížné převážit protivníka o 9, ale zasáhne výrazně snáž. V tomhle je pro něj výrazně jistější použít normální Zákeřný útok (k čemu by taky jinak byl?)

c) Zloděj útočí zezadu fintou na protivníka, který o něm neví (např. strážný, za kterého se zloděj připlížil). Protivník stojí, nic nedělá, takže má hod na Boj nula. To znamená, že zloděj musí hodit 9 se svým BČ (které nebude úplně nejmenší) + 2k6+ (a to se ještě může připravit na akci a házet dvakrát). To dá každý.

Suma sumárum, zloděj "Vrah" v boji tváří v tvář je slabý, zezadu je výrazně nebezpečnější, a pokud o něm ani nevíte, prostě vás zavraždí a vy s tím nic neuděláte. Není to přesně to, co si člověk představí pod pojmem "Vrah"?
xkiv 2.9.2008 14:47  579
Proc nevzit jako rukojmi dvoumetroveho bojovnika, kdyz ho prekvapim, an spi, zejo?
Ale to uz neni tahle finta.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 14:36  578
Pokud je ten bojovník hobit, pak to zvážím :)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.9.2008 14:30  577
proc nebrat bojovnika, kdyz hrajes 2mertoveho zlodeje
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 14:12  576
Ostatně, běžně se jako rukojmí brali děti a ženy, ne dvoumetroví bojovníci :x
xkiv 2.9.2008 14:10  575
KOUBA [574]:
Z myho konce to vypada tak, ze od zacatku nadhazujes, ze prevaha u finty rukojmi JE MOC PRI UTOKU ZEZADU.
Maly ale podstatny rozdil.
Pokud chces stejne snizeni zezadu i zepredu, tak ... si i tak myslim, ze nemas pravdu.
1) finta je proveditelna i s kratkym mecem (kde se bonus za Dyky nepromitne)
2) bojovnik ma stejnou fintu s o neco mensi PP, ale vetsim potrebnym odkrytim, takze je srovnatelna - budto zjednodusit obe, nebo zadnou
3) je to zatracene silna finta, ktera se proste na srovnatelne protivniky povest *nema*
Ma se podarit na nekoho, na kom tem srovnatelnym protivnikum zalezi - cili kdo je vhodnym rukojmim (dyt se to tak i jmenuje).
Takovej civilista (bez zbrane a dovednosti a vubec) o par urovni niz ...
kouba 2.9.2008 13:56  574
xKivAle já už od začátku nadhazuju, že PŘEVAHA U FINTY RUKOJMÍ je moc.
xkiv 2.9.2008 13:52  573
KOUBA [570]:

A co se týče tvého příkladu. Jde mi spíš o fintu rukojmí. Tam je ten nej účinek. Taky bych při útoku ze zadu volil zákeřný útok s dvojnásobným poškozením než házení pláště.

Ale u rukojmi musis provest uspesny utok (odkryti alespon 1), takze pri utoku zezadu *mas* vyhodu.
Minimalne -4 k jeho OC.

XXX [571]:
Tak si nekdy zkus trefovat se chvili do neceho, co se vubec nehejbe (hod na obranu 0), a pak kdyz se ti to zacne nepravidelne (a rychle) pohybovat.


Nahoda je jak kdosi psal v tom co hodi zlodej na uč.

S polovicnim rozptylem. To proste neni srovnatelne.


Ty finty u zlodeje jsou delane podle A a zlodeji se kuchly v béčku dyky. Mel tak bonus 2/4/6 a nema nic. takze mi logis vychazi, ze se tady zapomelo na nejaky ty upravy v B. Konkretne snizeni převahy a nekde i odkrytí.

Tenhle argument uznavam (ale pripominam, ze az doted jsem svoji argumentaci vedl vylucne proti dalsim bonusum za utok zezadu).
kouba 2.9.2008 13:01  572
XXXSouhlas. Proč zredukovali jednu stranu a tu druhou nechali tak!!! Měli bychom se tu na loupuchu domluvit na závazné opravě. Tedy aby provedl srovnání ten, kdo má k dispozici A i B.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.9.2008 12:59  571
muj nazorxKiv - Nejde o to, ze by (ne)uhejbal zrovna tobe. Je to nepredvidatelne (alespon pokud nejsi o hodne lepsi) se pohybujici terc.

vi o zlodeji? nevi hod nula. Je to furt stejne, podle me kdyz si nevsimne, ma proste pešek a muze si delat co chce. Nahoda je jak kdosi psal v tom co hodi zlodej na uč.

Wolfi: to same, i v boji. Nuze bojovat jak chce. Vi o zlodeji? všeiml si? Ne? tak smula. Na co si chce hazet.




Ty finty u zlodeje jsou delane podle A a zlodeji se kuchly v béčku dyky. Mel tak bonus 2/4/6 a nema nic. takze mi logis vychazi, ze se tady zapomelo na nejaky ty upravy v B. Konkretne snizeni převahy a nekde i odkrytí.
kouba 2.9.2008 12:57  570
xKivJá ale mám namysli převahu. Nejde mi o odkrytí. Ale o převahu.

A co se týče tvého příkladu. Jde mi spíš o fintu rukojmí. Tam je ten nej účinek. Taky bych při útoku ze zadu volil zákeřný útok s dvojnásobným poškozením než házení pláště.
xkiv 2.9.2008 11:58  569
Davec [561]: Davec [561]:
To je kIMAO ravina. Nemuzes mit stejnou sanci trefit se do nehybneho cile jako do nekoho, kdo uz s nekym bojuje - furt se hejbe, reaguje na jine protivniky, musis si (mel by sis) davat pozor abys neschytal nejakou nahodnou ranu mimo ...
Nejde o to, ze by (ne)uhejbal zrovna tobe. Je to nepredvidatelne (alespon pokud nejsi o hodne lepsi) se pohybujici terc.

KOUBA [564]:
Kurna, kolikrat tu budu opakovat, ze zalezi (i) na tom, jak se tvuj terc dokaze vyporadat s *nasledky* toho, cos mu proved?
To ze ma stejnou sanci zezadu i zepredu se tyka vylucne fint, ktere neobsahuji hod na utok. Coz je v tomhle pripade vlastne (u zlodeje) jenom Oslepeni soupere, Zablokovani zbrane a Chyceni do lasa.

Druha vec, ktera je tady dulezita - finty (u vsech povolani) jsou z velke casti zjevne stavene tak, ze jsou rozumne pouzitelne jenom proti mnohem slabsim protivnikum. Stejne jako mentalni souboj u carodeje ...
Vidim v tom spis umysl, i kdyz je to skoda.
(a *stejne* je pri utoku zezadu vyhodnejsi udelat Zakerny utok (na tretim stupni +6 k ZZ, bez potrebne prevahy), nez s plastem Zaludny utok (ktery da jenom +5 k ZZ))

wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 11:56  568
"Jediné o co mi šlo je to, aby Zloděj dělaný jako vrah (Zákeřné útoky na vyšším stupni už o charakteru něco vypovídají) mohl k někomu dojít a hodit mu na hlavu plášť a omráčit jej nebo jej podříznout."

Ježiš, vždyť může! Pokud ten někdo nebude zrovna bojovat (kdy se rozhlíží a je těžší ho překvapit - pouze -4 k OČ), tak má hod na obranu (nebo aspoň OČ) nulové, BČ taky nulové, a je po něm.
Ono v souboji je "opravdu" těžší provést tuhle fintu, když si každý dává pozor, co je kolem něj!

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt