Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 2.9.2008 20:06  583
xKiv:
1) Protivník má hod na obranu 0, ale na boj si hází.
2) IMHO bojování je činnost s plným soustředěním, takže jakým právem si postava, která se na boj vůbec nesoustředí a kouká do blba, chce házet na Boj?

BČ(a potažmo i boj) vyjadřuje míru orientace postavy v boji(+ schopnosti dezorientovat jiné postavy). Čím vyšší číslo, tím lepší přehled+zmatení ostatních. Pokud si ale vezmu nadupaného, leč momentálně lelkujícího šermíře s vysokým BČ, ale nulovými smysly, za kterého se vrah připlíží, jakou šanci má šermíř na překazení vrahovy finty? I když má vysoké BČ, není mu to nic platné, protože přehled stejně nemá - neví, že tam ten zloděj je.

V boji je to jinak. Šermíř se pohybuje, provádí klamné výpady, poskakuje, je nečitelný a nikdo nemá přehled nad tím, co v dalším okamžiku udělá - tedy ani vrah, o kterém sice šermíř neví, ale který stejně musí šermířovy pohyby přečíst a odhadnout, jak se mu dostat na kůži. Proto v boji by se měla porovnávat BČ vraha i šermíře, zatímco podřezávání strážných je vrahův jednostranný hod.

(když zloděj někoho překvapí útokem zezadu, tak se dotyčný stejně nemůže krýt, protože proti útoku zezadu se IIRC dá jen uhnout)
xkiv 2.9.2008 18:54  582
anonym [580]:
1)
Chybi ti tam ten jeden diskutabilni pripad -
d) Zloděj útočí zezadu fintou na protivníka, který o něm jeste neví.
Protivnik uz ovsem s nekym bojuje ...

2)

Protivník stojí, nic nedělá, takže má hod na Boj nula.

To mas odkud?
"Bojova akce" utok zezadu IIRC rika jenom ze hod na *obranu* je rovny nule.
O nulovani hodu na boj se pise az v "akci" utok na vyrazeneho protivnika. A to teda bdici nesvazany strazny neni.

(pokud ale zrovna nebojuje, tak nejspis nema pripravenou zbran = nepocita se mu do BC, a taky by mohl mit nejaky postih za nedostatecne soustredeni).
(jo a vlastne taky vlastne i kdyz bojuje, tak jelikoz ho zlodej prekvapil, tak se proti nemu nemuze kryt)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 18:36  581
Kdo je tenhle anonym? Asi ho miluju!
anonym 2.9.2008 17:41  580
Pokud to dobře chápu, je třeba rozlišit tři případy:
a) Zloděj útočí fintou rukojmí zepředu. Pak je převaha 9 a potřebný zásah celkem adekvátní tomu, jakou škodu tím může nadělat.

b) Zloděj útočí zezadu toutéž fintou na protivníka, který o něm ví. Pak je pro něj stejně obtížné převážit protivníka o 9, ale zasáhne výrazně snáž. V tomhle je pro něj výrazně jistější použít normální Zákeřný útok (k čemu by taky jinak byl?)

c) Zloděj útočí zezadu fintou na protivníka, který o něm neví (např. strážný, za kterého se zloděj připlížil). Protivník stojí, nic nedělá, takže má hod na Boj nula. To znamená, že zloděj musí hodit 9 se svým BČ (které nebude úplně nejmenší) + 2k6+ (a to se ještě může připravit na akci a házet dvakrát). To dá každý.

Suma sumárum, zloděj "Vrah" v boji tváří v tvář je slabý, zezadu je výrazně nebezpečnější, a pokud o něm ani nevíte, prostě vás zavraždí a vy s tím nic neuděláte. Není to přesně to, co si člověk představí pod pojmem "Vrah"?
xkiv 2.9.2008 14:47  579
Proc nevzit jako rukojmi dvoumetroveho bojovnika, kdyz ho prekvapim, an spi, zejo?
Ale to uz neni tahle finta.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 14:36  578
Pokud je ten bojovník hobit, pak to zvážím :)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.9.2008 14:30  577
proc nebrat bojovnika, kdyz hrajes 2mertoveho zlodeje
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.9.2008 14:12  576
Ostatně, běžně se jako rukojmí brali děti a ženy, ne dvoumetroví bojovníci :x
xkiv 2.9.2008 14:10  575
KOUBA [574]:
Z myho konce to vypada tak, ze od zacatku nadhazujes, ze prevaha u finty rukojmi JE MOC PRI UTOKU ZEZADU.
Maly ale podstatny rozdil.
Pokud chces stejne snizeni zezadu i zepredu, tak ... si i tak myslim, ze nemas pravdu.
1) finta je proveditelna i s kratkym mecem (kde se bonus za Dyky nepromitne)
2) bojovnik ma stejnou fintu s o neco mensi PP, ale vetsim potrebnym odkrytim, takze je srovnatelna - budto zjednodusit obe, nebo zadnou
3) je to zatracene silna finta, ktera se proste na srovnatelne protivniky povest *nema*
Ma se podarit na nekoho, na kom tem srovnatelnym protivnikum zalezi - cili kdo je vhodnym rukojmim (dyt se to tak i jmenuje).
Takovej civilista (bez zbrane a dovednosti a vubec) o par urovni niz ...
kouba 2.9.2008 13:56  574
xKivAle já už od začátku nadhazuju, že PŘEVAHA U FINTY RUKOJMÍ je moc.
xkiv 2.9.2008 13:52  573
KOUBA [570]:

A co se týče tvého příkladu. Jde mi spíš o fintu rukojmí. Tam je ten nej účinek. Taky bych při útoku ze zadu volil zákeřný útok s dvojnásobným poškozením než házení pláště.

Ale u rukojmi musis provest uspesny utok (odkryti alespon 1), takze pri utoku zezadu *mas* vyhodu.
Minimalne -4 k jeho OC.

XXX [571]:
Tak si nekdy zkus trefovat se chvili do neceho, co se vubec nehejbe (hod na obranu 0), a pak kdyz se ti to zacne nepravidelne (a rychle) pohybovat.


Nahoda je jak kdosi psal v tom co hodi zlodej na uč.

S polovicnim rozptylem. To proste neni srovnatelne.


Ty finty u zlodeje jsou delane podle A a zlodeji se kuchly v béčku dyky. Mel tak bonus 2/4/6 a nema nic. takze mi logis vychazi, ze se tady zapomelo na nejaky ty upravy v B. Konkretne snizeni převahy a nekde i odkrytí.

Tenhle argument uznavam (ale pripominam, ze az doted jsem svoji argumentaci vedl vylucne proti dalsim bonusum za utok zezadu).
kouba 2.9.2008 13:01  572
XXXSouhlas. Proč zredukovali jednu stranu a tu druhou nechali tak!!! Měli bychom se tu na loupuchu domluvit na závazné opravě. Tedy aby provedl srovnání ten, kdo má k dispozici A i B.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.9.2008 12:59  571
muj nazorxKiv - Nejde o to, ze by (ne)uhejbal zrovna tobe. Je to nepredvidatelne (alespon pokud nejsi o hodne lepsi) se pohybujici terc.

vi o zlodeji? nevi hod nula. Je to furt stejne, podle me kdyz si nevsimne, ma proste pešek a muze si delat co chce. Nahoda je jak kdosi psal v tom co hodi zlodej na uč.

Wolfi: to same, i v boji. Nuze bojovat jak chce. Vi o zlodeji? všeiml si? Ne? tak smula. Na co si chce hazet.




Ty finty u zlodeje jsou delane podle A a zlodeji se kuchly v béčku dyky. Mel tak bonus 2/4/6 a nema nic. takze mi logis vychazi, ze se tady zapomelo na nejaky ty upravy v B. Konkretne snizeni převahy a nekde i odkrytí.
kouba 2.9.2008 12:57  570
xKivJá ale mám namysli převahu. Nejde mi o odkrytí. Ale o převahu.

A co se týče tvého příkladu. Jde mi spíš o fintu rukojmí. Tam je ten nej účinek. Taky bych při útoku ze zadu volil zákeřný útok s dvojnásobným poškozením než házení pláště.
xkiv 2.9.2008 11:58  569
Davec [561]: Davec [561]:
To je kIMAO ravina. Nemuzes mit stejnou sanci trefit se do nehybneho cile jako do nekoho, kdo uz s nekym bojuje - furt se hejbe, reaguje na jine protivniky, musis si (mel by sis) davat pozor abys neschytal nejakou nahodnou ranu mimo ...
Nejde o to, ze by (ne)uhejbal zrovna tobe. Je to nepredvidatelne (alespon pokud nejsi o hodne lepsi) se pohybujici terc.

KOUBA [564]:
Kurna, kolikrat tu budu opakovat, ze zalezi (i) na tom, jak se tvuj terc dokaze vyporadat s *nasledky* toho, cos mu proved?
To ze ma stejnou sanci zezadu i zepredu se tyka vylucne fint, ktere neobsahuji hod na utok. Coz je v tomhle pripade vlastne (u zlodeje) jenom Oslepeni soupere, Zablokovani zbrane a Chyceni do lasa.

Druha vec, ktera je tady dulezita - finty (u vsech povolani) jsou z velke casti zjevne stavene tak, ze jsou rozumne pouzitelne jenom proti mnohem slabsim protivnikum. Stejne jako mentalni souboj u carodeje ...
Vidim v tom spis umysl, i kdyz je to skoda.
(a *stejne* je pri utoku zezadu vyhodnejsi udelat Zakerny utok (na tretim stupni +6 k ZZ, bez potrebne prevahy), nez s plastem Zaludny utok (ktery da jenom +5 k ZZ))


[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt