Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 4.9.2008 13:28  597
Apexx [595]:

zl by dostal bonus +6 k BČ

a) A znova a znova .... zadny bonusy k BC, ktere by byly jenom proti nekomu (treba to ze stinu sleduje zlodejuv arciprotivnik a mohl do toho zasahnout).
Vzdycky jenom snizeni potrebne prevahy (PP) na finty.

b) +6 je strasne moc. ZATRACENE strasne moc.
Priklad: pujdu proti srovnatelnemu zlodeji (ma stejny Boj).
Ten ovsem pravdepodobne nema Boj beze zbrane (to uz je postih -3) a nema zbran (to ma proti me tak -2).
Kdyz jeste pridam postih -6, tak mi na prevahu 9 staci hodit o 2 min, nez hodi on.
Kdyz pujdu proti nekomu na o-malo-nizsi urovni nebo kdo nema takove bonusy k BC, tak to projde skoro vzdycky.
Myslim si, ze to neni dobre.
kouba 4.9.2008 12:20  596
To je hezká myšlenka. Jo. Souhlasím s Apexxem.
apexx 4.9.2008 12:04  595
Osobně bych to řešil jako kompilát XXX a xKiva.

Situace: zloděj skrytý ve stínu a chodec jdoucí kolem něj.
1. hod ns SMS chodce proti ukrytí ZL , dejme tomu, že si ho nevšimne
2. v dalším kole chodec "má nahlášenu" chůzi, ZL použije fintu rukojmý a zezadu zaútočí rozfázuju kolo (vím že se to nesmí, ale )
Hod na sms proti obr, zda si všimne útoku
a)chodec si nevšiml zloděje, a tak reaguje až na nůž na hrdle, zl by dostal bonus +6 k BČ, chodec má hod na obranu roven O. TZV překvapení totální.
b)všiml si zloděje, a tak reaguje na pohyb zloděje, který je již ale +- v polovině finty, zl by dostal bonus +3 k BČ, chodec má pouze postih k OČ -4. TZV normální překvapení.

Chodec používá pro výpočet BČ jen Boj+hod. Zloděj potřebuje převahu i odkrytí dle pravidel.

Apexx
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.9.2008 16:24  593
feanor: no ja bych hodil postavam na sms, pak by se videlo. Ti co si vsimli si hodi na bč, ti co ne, tak nic nedelaji a az dalsi kolo. Jednoduche. utocnici byli pripraveni, hodi si 2x a kde co.. proste bych to vyresil bez tabulky.

xKiv: jekuju za vyčerpavajici odpoved. V tom se proste neshodnem, tak se pokusim neprudit. Proste to vidim jinac.
xkiv 3.9.2008 15:40  592
1) To sou strasne velky (moc zaporny) cisla ...
2) IMAO postih na BC neni opravneny v pripade, ze ty "prekvapive" utocniky (alespon trochu) sleduju uz pred utokem (v prevaze bych ocekaval *i* takove veci, jako ze mi z naznaku prave vcas neco dojde, nebo ze se instinktivne branim i kdyz jeste nereaguju vedome - nebo, v pripade inteligentu, ze jsem dost duchapritomny).
feanor 3.9.2008 15:38  591
KOUBAnesmis to brat jako hotovou vec:-D chtel jsem jen naznacit jak bych si to predstavoval. hodnoty jsou proste jen hrubej nastrel
kouba 3.9.2008 15:34  590
FeanorKdyž jdu po takové ulici, tak osobně jsem v takovém rozpoložení, že překvapit ani moc nejdu. To mám k BČ tak -2
feanor 3.9.2008 14:55  589
a nebylo by lepsi sestavit nejakou orientacni tabulku prekvapeni, kde by byly postihy k BC postavy, ktera je prekvapena?
neco jako:

pri beznem rozhovoru na tebe nekdo vytahl dyku = -2BC
k vam do mistnosti vpadla tlupa darebaku = -5BC
Nekdo ti utoci na zada s dykou v ruce kdyz se prochazis po nocni ponure ulici = -10BC
atd.
kouba 3.9.2008 13:01  588
xKivDobrý nápad.
xkiv 3.9.2008 12:55  587
KOUBA [585]:
Ale taky nevime, jestli nahodou autor puvodnich zlodejovych bonusu k BC nepocital se srovnatelne velkymi bonusy u jinych povolani.


XXX [586]:
Naposled.


.... hmm, ted koukam, ze u zlodeje to *neni* ke krku, ale vubec *nejake* citlive casti tela ... ale budu dal pokracovat jako by se jednalo o krk, protoze vsechny takove casti budou mit stejny bonus k ZZ, (dohromady) stejne potrebne odkryti ...
(prilozeni jenom ke krku ma bojovnik)

To ze mu *nejak* dostanes nuz pod krk je vyjadrene tim, ze na nej ziskas odkryti (alespon 1).
[ BTW, uz to musi odviset od velke ziskane prevahy - bez finty bys na neco takoveho potreboval odkryti neco jako 10, i proti nemohoucimu netusicimu prekvapenemu vyrazenemu nehybnemu nemehlu, ktere ma hod na obranu 0 ... a kdyz kasles na vlastni obranu tak ti jeste da +5 k UC, +6 k ZZ ]
[ tady mas vyhodu pri utoku zezadu (-4 k jeho OC) i pri utoku na netusiciho protivnika (hod na obranu=0) ]
[ navic diky prevaze dokazes delat zraneni zalozene na Zrc misto na Sil ]

To zes mu dostal nuz pod krk ale jeste neznamena, ze ho tam bezpecne drzis. Rozhodne ne v pripade bezneho utoku (pri kterem se obvykle drzis trochu dal, nez kolik je podle me na takovouto fintu potreba).

Navic v tom okamziku "neutocis" (nedelas zraneni). Jeste cekas, az co se bude dit, a teprve podle situace nakonec vyhlasis ze (jestli vubec) kudlu pod krkem vyuzijes.
Jeho hod na boj vyjadruje to, jak dobre se mu podari zabranit ti v tom, abys
1) dokazal tu dyku udrzet (aniz bys ho pritom zranil normalne)
2) dokazal "dyku pod krkem" vyuzit k (vyrazne) vetsimu zraneni, nez bys dokazal udelat pri utoku na hlavu (krk/citlive casti) vyrazeneho protivnika

----------
Z toho mi plyne, ze pokud se obrance odkryje, ale zlodej neziska potrebnou prevahu, melo by se jednat o bezny utok.

----------
Pak samozrejme jeste uznavam, ze ta PP je nejspi myslena pro utok "zepredu" a pri utoku na nic netusiciho stojaka je asi prehnana ... coz je podle me chyba obecnych pravidel, kde si nejspis autori soubojaku vubec neuvedomili, ze i na prekvapene postavy se daji pouzivat finty.
(osobne bych proste plosne dal snizeni PP fint pouzitych "s prekvapenim" tak o 3 + ze prekvapene (nebojujici) cile vetsinou zrovna nepouzivaji zbran, cili si ji do BC nemuzou pocitat; to uz pouzitelnost takovych fint o kousek posune)

xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.9.2008 11:46  586
xKiv: "Obrance *velmi rychle* zjisti ze se neco deje."

ale to uz je pozde, má nůž pod krkem. Poste nechapu, a hlava mi nebere, proc by si mel hazet (vim zes to vysvetloval, asi znova, pomalu a s obrazkama a ani to mi hlava nebere. Divný.). Je mi fuk co dela, podud nebezi s Boltem 100m. To bych si taky mohl zázet kazdou minutu jestli zlodeji nepuklo levy varle a ten hluk uslysel protivnik, ktery o nem nevi. Jinak mi pripada cely to hazeni mimo.
kouba 3.9.2008 09:59  585
Myslím, že bysme se měli opět věnovat tomu, že v edici B jsou krouhlé bonusy k BČ ale převahy zůstávají. V převahách (vééélkých) vidím nej problém.
xkiv 2.9.2008 20:41  584
anonym [583]:
2)
Ale tady uz jsme zase u toho naprosto zcestneho nazoru, ze bojova akce "zacne byt provadena" v "okamziku", kdy utocnik prijde na radu, v tomtez okamziku taky prestane byt provadena, a nic co obrance udela pred tim ani PO tom okamziku nema vliv.
Obrance *velmi rychle* zjisti ze se neco deje.
U bezneho utoku mu to nepomuze - proste neuhnul.
Ale proti narocnym fintam to pomoct muze.


zatímco podřezávání strážných je vrahův jednostranný hod.

Podrezavani straznych ano. Ale ne finta Rukojmi, ktera neni o jednom zasahu, nybrz o tom, ze mi nedokaze nijak zabranit abych mu *udrzel* kudlu u krku.
(o tom ze ji tam dostanu je uz potrebne odkryti, kde prekvapivym utokem vyhodu ziskam nemalou)


(když zloděj někoho překvapí útokem zezadu, tak se dotyčný stejně nemůže krýt, protože proti útoku zezadu se IIRC dá jen uhnout

Nj, to je vlastne pravda. Ale krejt by se nemoh' ani kdyby mu ten zlodej vyskocil z hyperprostoru primo do obliceje.
anonym 2.9.2008 20:06  583
xKiv:
1) Protivník má hod na obranu 0, ale na boj si hází.
2) IMHO bojování je činnost s plným soustředěním, takže jakým právem si postava, která se na boj vůbec nesoustředí a kouká do blba, chce házet na Boj?

BČ(a potažmo i boj) vyjadřuje míru orientace postavy v boji(+ schopnosti dezorientovat jiné postavy). Čím vyšší číslo, tím lepší přehled+zmatení ostatních. Pokud si ale vezmu nadupaného, leč momentálně lelkujícího šermíře s vysokým BČ, ale nulovými smysly, za kterého se vrah připlíží, jakou šanci má šermíř na překazení vrahovy finty? I když má vysoké BČ, není mu to nic platné, protože přehled stejně nemá - neví, že tam ten zloděj je.

V boji je to jinak. Šermíř se pohybuje, provádí klamné výpady, poskakuje, je nečitelný a nikdo nemá přehled nad tím, co v dalším okamžiku udělá - tedy ani vrah, o kterém sice šermíř neví, ale který stejně musí šermířovy pohyby přečíst a odhadnout, jak se mu dostat na kůži. Proto v boji by se měla porovnávat BČ vraha i šermíře, zatímco podřezávání strážných je vrahův jednostranný hod.

(když zloděj někoho překvapí útokem zezadu, tak se dotyčný stejně nemůže krýt, protože proti útoku zezadu se IIRC dá jen uhnout)
xkiv 2.9.2008 18:54  582
anonym [580]:
1)
Chybi ti tam ten jeden diskutabilni pripad -
d) Zloděj útočí zezadu fintou na protivníka, který o něm jeste neví.
Protivnik uz ovsem s nekym bojuje ...

2)

Protivník stojí, nic nedělá, takže má hod na Boj nula.

To mas odkud?
"Bojova akce" utok zezadu IIRC rika jenom ze hod na *obranu* je rovny nule.
O nulovani hodu na boj se pise az v "akci" utok na vyrazeneho protivnika. A to teda bdici nesvazany strazny neni.

(pokud ale zrovna nebojuje, tak nejspis nema pripravenou zbran = nepocita se mu do BC, a taky by mohl mit nejaky postih za nedostatecne soustredeni).
(jo a vlastne taky vlastne i kdyz bojuje, tak jelikoz ho zlodej prekvapil, tak se proti nemu nemuze kryt)

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt