Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 5.9.2008 10:40  625
KOUBA [620]:
I uhybani je omezene - v nekterych pripadech pouze tim, ze uhnutim zrusis (nebo zhorsis) jinou probihajici akci.
Ale kdyz se na boj nemuzes soustredit, tak nemuzes ani uhybat.

Dajen [619]:
Me prijde, ze tvoje predstava soubojaku zamrzla na rozsirenem souboji ze stareho DrD a cokoli abstaktnejsiho proste odmitas pochopit.
kouba 5.9.2008 08:29  624
Špatně jsem se vyjádřil. Omlouvám se. Bylo to myšleno spíše všeobecně. Tak, aby si člověk mohl říct:"Vyjde mi to, nebo ne?" Co se týče finty Rukojmí, opravdu by mě zajímalo, jesli si autoři zpočítali tu pravděpodobnost. Už jsem se ale smířil s tím, že je to zlodějovi finty jsou určeny na útok ze zálohy, pro překvapení, čímž se zvedá pravděpodobnost úspěchu i jeho využití. Omlouvám se, že jsem zbytečně rozdmíchal nějaké spory. Z mé strany je to vše. Vaše argumenty zejména xKivovi a Bouchiho uznávám.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.9.2008 00:01  623
IMHO je to dané i tím, že postavy jsou poměrně snadno zranitelné. Rukojmí je dost smrtící finta, a kdyby měl každý zloděj šanci 40% ji provést na srovnatelného protivníka, tak nedělá nic jiného.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.9.2008 22:40  622
KOUBA [621]: "Myslím si, je to ale ryze můj osobní názor, že všechny akce a mechanismy by se měli pohybovat alespoň kolem úspěšnosti 40%."
To je ponekud absurdni predstava. A sice z toho duvodu, ze pokud napriklad proti sobe stoji dva souperi, jejichz UC je stejne jako OC toho druheho, tak sance, ze utocnik zasahne obrance, je 44 % (musi hodit aspon o 1 vic). Zakonite je tedy potreba, aby akce, ktere prinaseji nejakou vyhodu, mely primerene nizsi uspesnost (anebo byly kompenzovany nejakou nevyhodou).
kouba 4.9.2008 21:55  621
xKivDěkuju za ten výpočet pravděpodobnosti. Abych pravdu řekl, čekal jsem trochu vyšší číslo. Alespoň v řádu procent. Myslím si, je to ale ryze můj osobní názor, že všechny akce a mechanismy by se měli pohybovat alespoň kolem úspěšnosti 40%. Aby hra byla dynamická a zábavná.
kouba 4.9.2008 21:53  620
xKivPodle znění pravidel můžeš kdykoliv použít akci "úhyb". Na tu se nic nevztahuje.
dajen 4.9.2008 19:57  619
xKiv [618]: I kdyz tu zbran nepouzivas ke krytu, tak *vubec* jejim pouzivanim ovlivnujes svuj styl boje (pro tohle kolo), a diky svym zkusenostem s tim stylem i BC (kdyz to jeste neumis, tak mas postih).
A k čemu jinému můžeš v boji používat zbraň než k útoku nebo ke krytu? IMHO je nesmysl započítávat zbraň a postihy za dovednost, když dělám něco, co s tou zbraní a zacházení s ní nemá nic společného.

tak nemas narok s ni utocit, kryt, pocitat si ji do BC.
Ale ani se ti nepočítají postihy za chybějící dovednost.

Tak to mas o boji podle DrD+ asi jine predstavy, nez autori soubojaku.
No asi jo - podle měj je "boj" od slova "bojovat" nikoli "dělat jiné věci".

Bez postihu je kouzleni, protoze...
Nevidím důvod, proč by to u ostatních akcí bez aktivního použití zbraně mělo být jinak.

Proc? Kdyz nechci utocit, mam akci Soustredeni na obranu (+2 k BC, +2 k OC).
Jo, to jsem se blbě vyjádřil, soustředění na obranu bych do toho zahrnul taky, takže +2 k BČ a OČ a případný postih k BČ za chybějící dovednost. Postih ke Kruty se ovšem uplatnit nemůže, když beze zbraně se krýt nelze.

Pokud chci delat neco neutocneho, ale i pritom se branit, tak stejne porad bude zalezet na tom, jak dobre to umim.
Když dělám něco neútočného a nepoužívám zbraň, tak opravdu nechápu jaký je rozdíl v uhýbání se zbraní v ruce a beze zbraně.
xkiv 4.9.2008 19:33  618
Dajen [617]:
I kdyz tu zbran nepouzivas ke krytu, tak *vubec* jejim pouzivanim ovlivnujes svuj styl boje (pro tohle kolo), a diky svym zkusenostem s tim stylem i BC (kdyz to jeste neumis, tak mas postih).


pokud ji v tom kole hodlám aktivně použít - tedy útok zbraní či kryt zbraní (aspoň potenciálně).

Dyt taky jo. Pokud na zacatku kola nahlasis, ze se pro tohle kolo vzdavas jakehokoli pouziti zbrane, tak nemas narok s ni utocit, kryt, pocitat si ji do BC.


Vyndání předmětu

Tak to mas o boji podle DrD+ asi jine predstavy, nez autori soubojaku.


(bez postihů za dovednost, protože "zbraní nebojuji").

Bez postihu je kouzleni, protoze to pouziva "specifickou" dovednost povolani, u ktere se predpoklada automaticky kompletni zvladnuti uz v ramci prvni urovne prislusneho povolani.


A stejně jako výše bych ostatní postihy za chybějící dovednost počítal pouze tehdy, pokud chci beze zbraně útočit (pěstí, nohou).

Proc? Kdyz nechci utocit, mam akci Soustredeni na obranu (+2 k BC, +2 k OC).
Pokud chci delat neco neutocneho, ale i pritom se branit, tak stejne porad bude zalezet na tom, jak dobre to umim.

dajen 4.9.2008 19:22  617
xKiv [616]: Ne, smysl mi to nedává. Protože pokud tu zbraň nepoužívám ke krytu, tak se při uhýbání jedná o dvě úplně stejné situace, přičemž v jednom případě žádný postih nemám (pokud to se zbraní umím na III. stupni), zatímco v druhém případě postih mám (pokud to beze zbraně neumím vůbec).

Já osobně bych do BČ započítal zbraň a případně postihy za dovednost pouze tehdy, pokud ji v tom kole hodlám aktivně použít - tedy útok zbraní či kryt zbraní (aspoň potenciálně).
Pokud zbraň k ničemu používat nehodlám (Běh, Kouzlení bez dotyku holí, Vyndání předmětu atd.), bral bych BČ = Boj (bez postihů za dovednost, protože "zbraní nebojuji").

V případě Boje beze zbraně se jedná o poněkud specifický případ, protože tam postih ke krytu nemá význam, když beze zbraně se krýt nelze. A stejně jako výše bych ostatní postihy za chybějící dovednost počítal pouze tehdy, pokud chci beze zbraně útočit (pěstí, nohou).
xkiv 4.9.2008 19:10  616
Dajen [614]:
Se zbrani typu X si pocitam postihy za chybejici dovednost Boj s X
Beze zbrane si pocitam postihy za chybejici dovednost Boj beze zbrane

To snad dava smysl, ne?
xkiv 4.9.2008 19:08  615
KOUBA [608]:

Kde jsi přišel na to přehodit o *minus* pět. Opravdu to nechápu. Já mám 7 on 3 a potřebuju celkovou převahu 9. Takže potřebuju hodit 5.


Psal jsi *pro prevahu*. Ne *pro potrebnou prevahu* (nebo *pro prevahu 9*, aby to nebyla tak krkolomna konstrukce). To je rozdil.


A pokud vím, tak už tu Davec snažil nadhotit, že pokud uhýbáš máš používat schopnost Boj beze zbraně. Ale s velkým ohlasem se to nesetkalo.

Jenze ten to chtel IIRC pricitat i kdyz mam zbran, nebo neco takoveho.


Nevím, co jsi chtěl ale naznačit těmi krátkými meči,

Je jedno, ze s nima zlodej bude mit horsi parametry nez s dykou. Proste tu fintu umi delat i se zbranemi, se kterymi bojovnik tu svoji verzi neumi (a navic samozrejme se vsemi, se kterymi ji bojovnik umi).


Kombinatorika není moje silná stránka. Kdo se v tom vyzná. Spočítejte pravděpodobnost přehození o 9 pro 2 soupeře se stejným základem na BČ, prosím.


Pri zanedbani +
ja on ... pocet pripade z 6*6*6*6
12 3 ... 1*2
12 2 ... 1*1
11 2 ... 1*2
to je 5/(36*36)=asi 0.38%

Coz je mozna pri celnim pokusu o neco takoveho, proti srovnatelnemu protivnikovi, jeste docela moc.

(Kdyz nezanedbam + faktor, tak bude *o drobek* vetsi.)
dajen 4.9.2008 18:58  614
xKiv [607]: xKiv [607]: A jaký je potom praktický rozdíl, když uhýbám se zbraní v ruce a beze zbraně v ruce?
kouba 4.9.2008 18:22  613
Pokdu se ale odrážím od průměrného hodu, tak na hod 6 a 6 mi vyšla pravděpodobnost 2,8 %

Kombinatorika není moje silná stránka. Kdo se v tom vyzná. Spočítejte pravděpodobnost přehození o 9 pro 2 soupeře se stejným základem na BČ, prosím.
kouba 4.9.2008 18:16  612
11% na o dost slabšího protivníka? To je slušný.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.9.2008 18:13  611
Bouchi byl rychlejší :x

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt