Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
domingo 25.3.2006 10:41  66
peca_007 [63]: To su podla mna prilis drakonicke postihy. Kazda postava ktorej nieco hovori mechanika by nemala mat problem otvorit jednoduche zamky ... s postihom -24 by som sa cudoval ak by dokazala ten zamok otvorit normalne s klucom :-)

Bouchi [65]: Buchnem si aj ja.
Je podla mna nelogicke ked vdaka tomu ze treba pocitat municiu, ma povolanie vacsi "damage per round" na jeden ciel ako u tych ktore municiu pocitat nemozu.
Mozne jednoduche riesenia v stavajucom systeme: pri boji na dialku si hraniciar/zlodej musi vybrat N cielov na ktore striela alebo pri boji zblizka dostane bojovnik (a mozno aj zlodej a hraniciar) finty na boj tvarou v tvar ktore simuluju viac uderov v jednom kole.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 25.3.2006 10:04  65
PabookNikoli. Boj zblizka a zdalky (strelbu, vrh) musis rozlisovat kvuli projektilum. Zatimco u boje zblizka muzes jakoby "shrnout" serii uderu a uhybu pod jeden abstraktnejsi hod na utok a hod na obranu (s vyhodnocenim celkoveho zraneni v tom kole zpusobeneho), tak u strelby a vrhu proste ty projektily pocitat musis. Ale jiste sis vsiml, ze i u zlodeje se v pripade, ze strili v jednom kole vic projektilu z teze zbrane (a take v pripade finty Stinova dyka) pouziva jen _jeden_ hod na utok a _jeden_ hod na Silu zraneni (ted koukam ze to u Stinove dyky chybi :-( ). A u hranicare dtto.
paboook 25.3.2006 09:56  64
BOUCHI (60): Proti koncepci "jeden utok za kolo a dost" nic nemam, ale uz ted neni dodrzovana - viz hranicar. Vim ze ty pises o boji zblizka, ale podle me by se to logicky melo vztahovat i na strelbu. Argument, ze zavedeni vice utoku u jinych povaleni by bylo nesystemove, tak (bohuzel) ponekud ztraci oporu.
peca_007 24.3.2006 21:15  63
spisi [59]: Hele, ten druhy zlodej ale neumi zamky otevirat vubec. Pokud to nekdy aspon videl, mohl by mit "bonus" tak nejvyse -6, ale spise -12. Ano, ctes spravne, tak velky postih bych mu naparil ja jako PJ, pokud schopnost nema, ale je to schopnost jeho povolani, jinak bych mu dal postih -18 az -24, podle situace.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.3.2006 19:44  62
spisi [61]: Samozrejme ze kazda _postava_ muze _zkusit_ otviret zamek. Ale fakt nevim odkud jsi vzal, ze v takovem pripade pouzijes hod podle _zlodejovy_ schopnosti Zamky a jen prohlasis, ze postava nic se zamky neumi, proto ma bonus 0.
A "zmenit na polovicni bonusy" je samozrejme naprosto _spatny_ postup (jestli tedy myslis pocitani polovicniho bonusu za cas). Je totiz naprosto nesystemovy. Cti poradne ci pisu. Pisu, ze to muzes upravit, tak, ze prodlouzenim casu se da ziskat nejvyse bonus +3. Coz znamena, ze maximalni prodlouzeni casu, za ktere se da jeste ziskat bonus, je +3. Ne ze za prodlouzeni casu o +6 bude bonus +3.
spisi 24.3.2006 19:22  61
BouchiProc by to neslo?? No ja osobne myslel ze DrD+ je tak vymozene ze resi situaci i kdyz nejaky hranicar otevira zamek. Aspon kvuli tomuto sem ji dost vychvaloval protoze v tych percentach v DrDo nebyl system.
No i kdyby se to nedalo a on mnel zamky na I stupni tak nezda se ti ze to je nejak nevyvazeny??
Ja uz asi to zmenim na polovicni bonusi, jen se ptam na tvuj nazor ze ci se ti to zda i ted v pohode.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.3.2006 19:18  60
spisiNapred odpoved na prispevek v obecnem klubu.
spisi [18121]: Zlodej se dvema dykami ma _nevyhody_? S takovymi bojovymi parametry?
Proste se smir s tim ze vice utoku za kolo na jednu postavu pri boji tvari v tvar obecne neni a nebude, je to v rozporu s koncepci soubojaku. Jestli jsi PJ, muzes se inspirovat jednou fintou u bojovnika (predposledni z dvouzbranovych) a modifikovat ji pro zlodeje (pricemz nutnym predpokladem by byl 3. stupen schopnosti Dyky)

spisi [59]: Se systemem "zahrnuti casu do cinnosti" se zcela jiste nic delat nebude. Ale pokud ti to jako PJ pripada moc silne, nic ti nebrani rozhodnout, ze maximalni prodlouzeni doby, za ktere lze ziskat bonus, neni +6, ale treba jen +3. Pravidla nejsou dogma.
Mimochodem, jestli jsi presvedcen o tom, ze kdyz nema Zamky na I. stupni, tak ma za ne proste bonus +0, tak to nevim jak jsi k tomu dosel. Protoze to bys stejne meritko musel aplikovat na jakoukoli postavu (tedy i nezlodeje). A jiste uznas ze to by neslo.
spisi 24.3.2006 18:25  59
Casovi systemMyslim ze cas se pri otevirani zamku a podobnych veci moc nadhodnocuje uvediem maly priklad.
Zlodej Ulin je uz skuseny ma zrc +8 a schopnost zamky na III stupni. Jede otevirat zamek ma na to jenom 10 minut tedy se nemeni predpoklady.
Jeho celkove predpoklady jsou tedy +14 a musel hodne trenovat aby se naucil tuhle schopnost.
Zlodej Efril je tez dost dobry co se tyce zrucnosti a ma ji tez +8. Na zamky se nespecializuje a dovednost nema ani na 1. stupni. Kdyz jede otavirat zamek s kamosovi paklici protoze nadodou ma pri sebe jeho vybaveni tak ma zaklad +8 ale ma dost casu takze si zdvojansobi dobu tedy bude mit taky predpoklady +14.
No a nakonec jak ste si uz mohli vsimnout tak nekdo kto ma uz znacnou prax a dost treningu za sebou ma predpoklady na zamky tak isty jako nekdo kto zamky neotvira ale pouziva dvojnasobni dobu.
Mne se zda ze ta doba moc ovplivnuje pred[poklady (nebo narocnost) a je to dost nelogicke.
nox 24.3.2006 17:59  58
Taky si myslim, že zloděj pasuje na dovednostní systém.

Ale jinak on imho už zloděj -tak trochu- archetypovej je - jeho schopnosti jsou přece rozdělený do určitých tříd (ne že bych čekal, že se nenajde nikdo, kdo by to 'tak trochu' nepřehlíd...)
domingo 22.3.2006 14:03  57
podla mna zlodeja nema zmysel robit archetypovo v systeme ...
mozno tak este v hre (kde urcity cech/tajna sluzba ma svoj treningovy program ... a kazdy cech to ma trochu inac a s variaciami ...)

bojovnik - tam podla mna sadnu archetypy len v ramci jednej kultury, ked ma hra obsahovat viac kultur, je stale viac a viac rozdielov medzi tym kto ako berie jednotlivy archetyp ... (preto si myslim ze bojovnik by mal byt nieco na pol cesty medzi archetypmi ako ich pozname teraz a dovednostami ...)
ekous 22.3.2006 13:23  55
PecaJo to je luxusne rozdeleny zlodej!
peca_007 21.3.2006 22:03  54
deadVrah neni zlodej. Nejde ani o ty vyhody a nevyhody, ale o to, jaky je v nich rozdil? Cim se lisi, jaky jejich pristup k remeslu. Kazdy archetyp bys mel byt schopny nekolika slovy vystihnout.

Priklad z bojovnika. Jednotlivy archetypy se lisi tim, jak pristupuji k boji: [PJ]Gladiator bere boj jako sport, hru. Sermir je umelec. Kondotier bere boj jako sve povolani, barbar jako zivotni nutnost. Pro bijce je boj cilem a smyslem zivota, zatimco pro rytire prostredkem k dosazeni cile.[/PJ]

Zrejme nelze rozdelit zlodeje uplne stejne a ja bych osobne udelal archetypy zlodeje jinak. Spise podle prostredku, techniky a "moralky". Tedy grazl vs cetnik, sikula vs artista, neviditelny vs vidouci.
Grazl je typ ktery se niceho nestiti, pouziva zakerne utoky a techniky.
Cetnik je naopak na strane zakona umi se dobre branit a vyslychat.
Sikula je dobry v jemnych mechanismech, jejich vyrobe, otevirani apod.
Artista je mrstny, obratny a vecne s vetrem o zavod.
Neviditelny se umi dobre skryvat a neslysne plizit stiny.
Vidouci si zase vseho vsimne, nic mu nezustane skryto...
dead 21.3.2006 20:51  53
archetypy zlodeja

chce sa to niekomu robit?
mam take napady ohladom archetypov napr.: vrah, vykradac hrobov, spion, lovec odmien, sekac.... vsetci by mali svoje vyhody a nevyhody.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.3.2006 14:16  52
Tak tak. Zrychlovat (a dostat postih) nelze, protoze by to uz nebyl beh.
baso4 18.3.2006 14:02  51
tichy behasi pojdes pomalsie (-1 az -6 k Rch) a podla toho dostanes bonus

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt