deadVrah neni zlodej. Nejde ani o ty vyhody a nevyhody, ale o to, jaky je v nich rozdil? Cim se lisi, jaky jejich pristup k remeslu. Kazdy archetyp bys mel byt schopny nekolika slovy vystihnout.
Priklad z bojovnika. Jednotlivy archetypy se lisi tim, jak pristupuji k boji: [PJ]Gladiator bere boj jako sport, hru. Sermir je umelec. Kondotier bere boj jako sve povolani, barbar jako zivotni nutnost. Pro bijce je boj cilem a smyslem zivota, zatimco pro rytire prostredkem k dosazeni cile.[/PJ]
Zrejme nelze rozdelit zlodeje uplne stejne a ja bych osobne udelal archetypy zlodeje jinak. Spise podle prostredku, techniky a "moralky". Tedy grazl vs cetnik, sikula vs artista, neviditelny vs vidouci.
Grazl je typ ktery se niceho nestiti, pouziva zakerne utoky a techniky.
Cetnik je naopak na strane zakona umi se dobre branit a vyslychat.
Sikula je dobry v jemnych mechanismech, jejich vyrobe, otevirani apod.
Artista je mrstny, obratny a vecne s vetrem o zavod.
Neviditelny se umi dobre skryvat a neslysne plizit stiny.
Vidouci si zase vseho vsimne, nic mu nezustane skryto... |