Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 30.5.2022 11:22 - Oblíbené kluby (15:07) 71105
▶ ABBA se po 40 letech vrátila na pódium. Avataři vzbudili nadšení - iDNES.cz
pepanovacek PepaNovacek 30.5.2022 09:09 - Klub GENESIS (14:39) 71104
Fish - Vigil In A Wilderness Of Mirrors – 1990

Vigil je fantastická skladba. Chce se mi napsat nejlepší na albu, nejlepší, jakou kdy Fish nahrál (taky nejdelší), a napadla mě při poslechu až hříšná myšlenka, že touhle jedinou písničkou strčí hravě do kapsy celé Seasons End. Krásný, tajemný, trochu temný úvod s pěknými zvuky syntezátorů. Refrén je naprosto strhující. Líbí se mi ta mezihra s dudy, které asi nebudou dudy, a budou to nějaké syntezátory, ledaže by to nebyly nějaké syntezátory, ale byly by to dudy, hehe. Zopakuje se pak celý zpěv i s refrénem, a skladba končí podobně, jako začala. Působí na mě skoro monumentálně, majestátně, je to ryzí artrocková (podle mých uší) kompozice, naprostá lahůdka, navíc kapela hraje skvěle, zejména bych zdůraznil kytary a hlavně pak basu.


Jestliže zde v minulosti napsal Suchoš, že skladba Big Wedge je sračka jako bič, tak vězte, že je to naprosto mimoňský názor. Jedná se totiž o bombu číslo dvě. Parádní, šlapavá věc, ve které je všechno super – kromě muziky samotné například piano, Collinsovské dechy, doprovodné vokály nebo rytmika. Úžasná, do tance svádějící písnička.


Ve State Of Mind je fantastická baskytara v úvodu s perkusemi, který je trochu do latiny, trochu do Santany, což se nevylučuje, ale naopak slučuje, hehe, v The Company zase moc pěkné smyčce a dechy. Taky má krásný, silný refrén, a obě tyhle skladby jsou tak trochu melancholické. Ovšem to není nic proti následující A Gentleman's Excuse Me, kde se už slzy derou do očí, a díky klavíru a těm smyčcům a dechům mohou pak dokonce některým citlivějším jedincům až místy klidně ty slzy i tryskat.


A po takové smutné, zádumčivé, až trudnomyslné čtvrthodince je tu dupárna The Voyeur (I Like To Watch). Skvělé syntezátory, nejen zvukově, a doprovodné vokály, a hlavně mě opět bere ta rytmika, nejvíc pak na konci s těmi rozcinkanými bicími, a basa je zkrátka fantastická.


No, a poslední tři skladby, to jsou pro mě tři velebomby, a takové velké, téměř dvacetiminutové finále celého alba. Ve Family Business je znovu výrazná a nádherná baskytara, taky pěkné piano v pozadí ve zpěvu.


View From The Hill začíná tajemnými, temnými zvuky syntezátoru, přidá se akustická kytara, cinkání činelů, zpěv, baskytara (jak jinak, než opět k posrání nádherná), a nějaký smyčcový syntezátor, pak to rozbalí a rozsvítí celá kapela. Bombastická je basa v čase 2:02 – já vím, že to jsou jen dva tóny, ale je to prostě geniální. Honzo? Kolem čtvrté minuty je jedno z mála sól na kytaru, které hraje Janick Gers (spoluautor) z Iron Maiden. Tahle skladba je skutečná lahůdka.


Když v Cliché nastoupí basa s bicími, je to nádhera, pak je skvělé, jak basa hraje takové jakoby unisono s vokály, kolem času 3:30. Je tady taky krásná, naříkavá, kvílivá kytara, pěkný je ten falešný konec, po kterém je break a gradace se smyčci (asi syntezátor) a opět skvělou kytarou – musím zmínit jméno Frank Usher, který je na albu opravdu hodně – a dobře – slyšet. Potkali se s Fishem v nějaké kapele ještě před Marillion, a on pak byl dlouhá léta kytaristou v jeho kapele.


První sólová deska se Fishovi skutečně podařila, pro mě je to jeden z hudebních klenotů. Krásná, nádherná hudba, to především. Ale taky skvělá kapela, některé muzikanty už jsem zmiňoval, asi je potřeba taky uvést jméno Mickey Simmonds, který tady hraje na klávesy, Mark Brzezicki na bicí, no a kromě fantastického Fishe, se na úplný závěr opět vrátím k baskyaře, což je fakt asi moje nějaká úchylka. Nebo co, hehe. Ale John Giblin na albu opravdu září, co a jak hraje, je naprostá laskomina, nejen pro baskytaristy, řekl bych (Honzo?), ale jak vidno, tak i pro bubeňýcy.


10/10

pepanovacek PepaNovacek 30.5.2022 09:09 - Klub GENESIS (14:39) 71103
Marillion - Seasons End – 1989

Aby bylo jasno, (c)Marek řeknu to hned na začátku: Album Seasons End je vynikající, takřka za plnou palbu, a je na něm několik zcela jasných a neoddiskutovatelných bomb, ať si blábolí kdo chce, co chce.


Přemýšlel jsem, k čemu připodobnit svoje pocity z poslechů desky v době vydání. Genesis nejsou úplně vhodný příklad, protože když odešel Peter Gabriel, bylo mi dvanáct let, a o tři, čtyři, pět let později, když jsem jejich muziku poznával, jsem prostě věděl, že na některých albech už zpívá Phil Collins – navíc jsem jako první poznal fantastické živé dvojalbum Seconds Out. Ale s Yes, a jejich albem Drama, se srovnání nabízí. Když totiž vyšlo, strašně se mi líbilo, a i všem spolužákům, co si pamatuju – mimochodem, dodnes je to pro mě jedna z vrcholných nahrávek kapely. A tenkrát jsme (kupodivu?) vůbec neřešili změnu na pozici zpěváka, i když ta byla v případě Yes naprosto zásadní. Možná to bylo tím, že jsme byli tak mladí, anebo taky proto, že hudba na desce byla fantastická (zcela jistě je to jejich nejtvrdší nahrávka), těžko soudit po čtyřiceti letech. Fakt je ten, že když jsem pak zhruba po deseti letech poslouchal Seasons End, taky jsem zpěv neřešil, a to album se mi opravdu moc líbilo. Jsem tedy samozřejmě zvědav, co mu řeknu dnes.


V The King Of Sunset Town jsou pěkné zvuky syntezátoru i kytary, nějaké zvonečky a další perkuse, přidá se basa, činel jízdy, aby pak zaburácela celá kapela, nádherný, bombový začátek, doslova typičtí Marillion. Krásná basa ve zpěvu, stejně tak klávesy a silný, doslova strhující refrén, který je taky skvělě zabasovaný – možná nějaké pedály? Následuje mezihra, sólo na kytaru – China činely, hehe – zklidnění před posledním zpěvem a refrénem, a pak fade out, parádní otvírák alba, a naprosto jasná bomba. Jo a ptáte se na nového zpěváka? Ne, fakt mi nevadí, a i s odstupem třiceti let to vidím podobně - nové Marillion jsme tenkrát nezvrhl, a dobře jsem udělal, ta muzika je totiž pořád úžasná. Zatím …


Easter je bomba číslo dvě s krásným pidlikacím začátkem. Basa, která se přidá spolu s činelem a pianem, má k posrání nádherný zvuk. Refrén zní trošku jako z prvních alb Steva Hacketta. Pěkná je mezihra, kde do motivu, který hraje syntezátor tak nějak plynule a přirozeně vpluje kytarové sólo, a úžasně to celé graduje. Pak je skvělá pasáž, kdy se přidá Hogart a vrství se vokály, navíc v lichém (pětidobém) rytmu – fakt nádherná písnička, která rovněž končí fade outem.


The Uninvited Guest má zajímavý začátek se zajímavými bicími. Úchvatný (čti pro mě) je refrén, velice silná a krásná melodie. Ve druhém zpěvu pěkné varhany v pozadí. V čase 2:20 pak nádherná, gradující mezihra, pak znovu refrén, až s takovými, řekl bych, hitovými ambicemi. Ještě krátké sólo na kytaru, a na konci zase nějaké zvuky, jako ve White Russian, které kromě mě identifikoval jen Ivan, hehe. Jasná bomba, opravdu super (a krátká) písnička.


A přichází první menší problém, titulní Seasons End. Moc nemusím pidlikací skladby od Genesis z A Trick of the Tail, které mi tohle připomíná. Trochu víc mě to baví v kytarovém sóle, a taky se mi docela líbí ten zajímavý a dlouhý konec (s pěknou baskytarou), který trvá tři minuty, ten to jakžtakž vylepšil. Ale ani díky tomu se bomba ze skladby nestala.


Druhá strana začíná ve tříčtvrtečním taktu, skladbou Holloway Girl, která nás vrací do (téměř) bombových vod. Moc pěkná písnička, opět se silným refrénem a krásnou melodií. Skorobomba. A ten úplný konec s basou je super.


U Berlin se nemohu rozhodnout, jestli jí popsat podobným způsobem, jako Seasons End, nebo vám – i sám sobě – sdělit, že je to nejzajímavější skladba na albu, taky nejtemnější, a ty poslední tři minuty (s trochu Gilmourovskou kytarou) jsou super. Ale asi se spíš přikloním k tomu, že je bomba. A zajímavé je tady použití saxofonu.


After Me je opět na tři doby, a bohužel je to taková asi nejmíň zajímavá skladba, která kdyby na albu nebyla, nic by se nestalo.


To nejkratší, jen tříminutová Hooks In You u mě aspiruje klidně na největší bombu na desce. Úderná, tvrdá, svěží, šlapavá, až snad hardrocková písnička, vlastně nic moc, chtělo by se říct, ale mě strašně baví.


V závěrečné skladbě, The Space je pěkná ta třídobá mezihra se sólem na kytaru, líbí se mi zvukově klávesy, docela i ten naléhavý vokál, ale bomba, milé děti, bomba to není.


Seasons End se mi líbilo v době vydání, a líbí se mi i dneska, je to prostě podle mého výborná deska, s jen pár slabšími momenty. Tenkrát jsem odchod Fishe nevnímal nikterak tragicky, a v té souvislosti se (mi) dneska nabízí spoustu otázek. Jak by vypadalo album s Fishem? Jak by vypadalo další? Jak a kam by se kapela s ním vyvíjela? A jak by vypadala její muzika dneska? Jsou to samozřejmě spekulace, může nám být líto, že Fish odešel, můžeme si myslet, že období s ním je zdaleka nejlepší, můžeme si v podstatě myslet každý, co chceme. Zatím. Hehe. Já osobně si říkám, že bude nejrozumnější, pustit si první sólové album Fishe, které sice vyšlo o rok později, než Seasons End, ale nahráváno bylo taktéž v roce 1989. A tak nějak ty dvě desky porovnat, hehe.


9/10
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 30.5.2022 08:48 - Oblíbené kluby (15:07) 71102
New David Bowie Film Moonage Daydream Gets First Trailer:https://youtu.be/GSbbDCV45OI

New David Bowie Film Moonage Daydream Gets First Trailer: Watch | Pitchfork

... oproti většině zde, já Davida Bowieho můžu. Převážnou část jeho tvorby mám rád.
:-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 30.5.2022 07:03 - Oblíbené kluby (15:07) 71101
Marillion - Seasons End (1989)Tak tu mám první album bez Fishe.
Bylo dlouhé období, kdy jsem to nedokázal překousnout a Marillion prostě neposlouchal. Tedy alba po odchodu člověka, který pro mě ztělesňoval to co jaem na kapele miloval. První čtyři alba jsou v podstatě dokonalá.
V posledních týdnech jsem toto album poslechl možná i třikrát, a nic.
Respektive Marillion bez Fishe to zkouší, jsou celkově jemnější, hudba chvílemi zajímavá, ale chybí mi tomu to, co dělá album "nesmrtelné".
Skladby mi postupně splývají a já si vlastně nepamatuji které album z které doby, z toho množství co Marillion po odchodu Fishe natočili, poslouchám.
Jsou zde pomalé skladby, které se mi líbí. Popravdě se album dobře poslouchá. Ale jen jako kulisa. Z diskografie Marillion-H je pár alb, která jsou výborná, ale k nim se dostaneme až časem.
K této "prvotině" ale budu vlídný.
65% (7/10, 3/5)
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 29.5.2022 18:30  71100
Ravil SatonDane, všechno nej k narozeninám.
pepanovacek PepaNovacek 29.5.2022 14:12 - Klub GENESIS (14:39) 71099
BublaHonzo, pěkně. A shoda veliká, ten úvod alba, tři spojené skladby, to je naprosto neuvěřitelnej mazec, mrkni na ten koncert Live From Loreley, jestli neznáš, tam je to fakt maso, hlavně That Time Of The Night. Jediné, v čem se neshodneme, je Going Under. Já jsem celé roky znal verzi z LP, takže o téhle skladbě jsem neměl ani ponětí, slyšel jsem jí jednou, a okamžitě vymazal, protože mě ruší. Hehe.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 29.5.2022 13:59  71098
BublaJust For the Record mi taky připominá Police. A je taky o chlastu
bubla Bubla 29.5.2022 11:59  71097
Marillion – Clutching at Straws

Na Misplaced Childhood Marillion rozkvetli a na Clutching at Straws se logicky drželi toho, co jim přineslo úspěch, včetně plynulého propojení skladeb, a stále měli dostatek velmi silného materiálu, takže tu není tak výrazná změna jako mezi předchozími alby. Řekl bych ale, že aranže i zvuk jsou ještě uhlazenější a luxusnější. Produkčně je Clutching at Straws podle mě téměř dokonalé. Producentem tohoto i předchozího alba je Chris Kimsey. Jméno sice znám, ale jako producent mě zaujal jenom tady s Marillion. Myslím si, že tento styl, a speciálně snad toto album, hodně výrazně ovlivnilo i Wilsona. Obal vypadá jako pokračování In Through The Out Door. Texty jsou, jak jsem se dočetl, o alkoholismu, tak to asi docela sedí. Mně ale ta hudba přijde k tomu tématu až příliš krásná a pohodová, i když hodně melancholická. A asi i proto tohle album vnímám téměř výlučně skrze hudbu. Hodně výrazný je Rothery, který je neskutečně univerzální a přitom má i svůj vlastní styl. Kelly je také univerzální, od banksovských míst až po výpravný styl a la Dire Straits. Rytmika je ještě o něco uvolněnější a odvázanější než minule, což je taky super. Kapela včetně Fishe je prostě na vrcholu.

Hotel Hobbies je vynikající tajuplný úvod. Moc mě baví aranžmá i graafovská pomalá gradace. Když se to po minutě a půl rozjede, připomene mi to Vodu od Futura. Všechno skvělé – rytmika, rozbouřené kytarové sólo. A hlavně je to prostě dobrá písnička. Totéž lze říci o Warm Wet Circles, která je chytlavá, má skvělou atmosféru, ale i dost změn, včetně dalšího nádherného kytarového sóla. Hudba je taková pozitivně rozevlátá, plynulá, o což se spousta kapel snaží, ale málokomu se to podaří. That Time of the Night je další atmosférická bomba. S meditativně-melancholickými prvními dvěma minutami kontrastují nádherné refrény. Je to pompézní, ale takovým přirozeným, nenuceným způsobem. Finále je strhující – napřed Fishovy hammillovsky tahané vzteklé výkřiky a pak se přidá Tessa Niles. Jedna z mých absolutně nejoblíbenějších skladeb od Marillion. Tento čtrnáctiminutový úvod alba je podle mě geniální.

Nádhera ale pokračuje s Going Under. Zase skvělá melodie, k tomu aranž trochu jako z The Wall. Album jsem vždycky znal z CD, na desce by mi Going Under dost chyběla, je to výborný předěl. Just For The Record, další paráda, nenuceně chytlavá, trochu do Police, ale s art-rockovým klávesovým sólem. Po těch bombách možná působí trochu jako nějaký starší kus, ale mám ji moc rád. White Russian je také již trochu slyšená a působí jako watersovský nosič watersovsky naštvaného textu, hehe, ale vytahuje ji Fishovo charisma. V závěru navíc skladba výborně graduje s rozjetým Rotherym a monumentálními genesisovskými klávesami. To můžu.

Incommunicado bylo svého času populární slovo a taky pokus o populární píseň kombinující osmdesátkově crimsonovské intro se stylem pozdních The Who. Jak jsem už asi psal, ti nejlepší hudebníci podle mě často vynikají tím, že dokáží vystihnout a skvěle napodobit jiné výborné hudebníky. A to se tady přesně povedlo, včetně zpěvu. Myslím, že Pete a Roger by tuhle skvělou věc brali hned. Při Torch Song si zase vzpomenu na Stromboli. Je to v podstatě jeden chytlavý motiv, ale skvěle a neskutečně pohodově rozehraný. Slàinte Mhath nevím, co znamená, ale je to další výborný song. „This is the story so far“ se vryje do paměti hned na první poslech.

Sugar Mice naopak mezi mé nejoblíbenější nepatří. Je to poměrně tuctová balada, s lehkými náznaky Daltreyho. Zase je v ní ale skvělé kytarové sólo a bridge. Hravý závěr alba The Last Straw obsahuje v úvodu hezkou citaci první Hackettovy sólovky, pak se vrátí tajuplná atmosféra první třetiny alba a skvěle to graduje přes další výborné kytarové sólo a Fishovo dramatické rozloučení k dalšímu výbornému duetu s Tessou Niles. Perfektní.

Clutching at Straws je další vrchol Marillion. Art-rock tady zkombinovali s tím nejlepším, co doba hudebně nabízela, a silnými kompozicemi, zabalili to do produkčního a aranžérského mistrovství a výsledkem je něco fantastického, asi moje vůbec nejoblíbenější deska od nich. Dokázal bych ji možná malinko zkrátit (ale ne o Going Under!), jako ostatně skoro všechny jejich desky, ale na hodnocení to nic nezmění.

5/5
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 29.5.2022 11:45  71096
Dave Kerman and 5uu's - The Quiet In Your Bones (2022) ... najpočúvanejšie album posledných dní a pre mňa aj dlhšiu dobu hodne očakávané je novinka po 20 rokoch "mlčania" od výraznej osobnosti sveta RIO/avant prog, bubeníka, skladateľa a aranžéra Dave Kermana a jeho "kapely" 5uu's. Neviem, či tu niekto počúva "klasické" RIO (Universe Zero, Present, Art Zoyd, Art Bears, Ahvak etc.,), ale toto je bomba pre tých, čo sa do takejto Hudby hlbšie ponorili /prepadli jej ...

http://progrockworld.info/rio/43350-dave-kerman-and-5uus-the-quiet-in-your-bones-2022.html

https://cuneiformrecords.bandcamp.com/album/the-quiet-in-your-bones?fbclid=IwAR032Cujx_cBRcE1y9QyCuEJi5E3DNDuP95uvOQDw-6Q8YnLd2zLR40gTtg

http://www.progarchives.com/artist.asp?id=108

https://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Kerman
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 28.5.2022 22:46  71095
Dokument: GENESIS - Three Sides Live ČT Art - 23:55 (reprízované aj zo včerajška) ...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.5.2022 11:30  71094
Dnešní běžkyNadílka od HEAVY PSYCH SOUNDS Records, což je italské vydavatelství zaměřené na stoner a různé old school formy rockové muziky.


STÖNER - Totally (2022) aneb "pizza von stoner".
Dvojka. Ještě lepší než jednička.
StTot

JOSIAH - Into The Outside (2004) vinyl reedice 2022
Německé bigbítové trio ve stylu BLUE CHEER. Retro hard rock, no keyboards, no prog.

Josiah
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 27.5.2022 06:31 - Oblíbené kluby (15:07) 71093
Marillion - Live from Loreley (1987) Moc pěkné, díky.
Přiznám se, že jsem byl překvapen jaký je Fish obr! Ten musí mít snad přes dva metry!
Osobně koukám na hudební videa minimálně, takže kolikrát netuším jak interpreti vypadají ...
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 26.5.2022 22:41  71092
A taky zemřel v 67 letech Ray Liotta. To je fakt peklo
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 26.5.2022 22:04  71091
MiroTak to je taky dobrej šok.

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt