Ještě ke kvalitě zvuku Benefit.
Mám 4 různá digitální vydání:
1) 1990 CD - US - Chrysalis F2 21043 DIDX 443 EAN 0 9463-21043-2 8 / Matrix: 21043 MASTERD BY EMI MFG. IFPI L043
2) 1992 CD - UK - Chrysalis CDP 32 1043 2 EAN 0 94632 10432 8 / Matrix: CDP 321043 2 . 1 EMI Swindon
3) 2001 CD - UK - Chrysalis EAN 7243 5 35457 2 7
4) 2013 DVD - US - Chrysalis R2 537449 EAN 8 25646 41327 0 (Flat transfers of the original UK+US LP mixes in 96/24 LPCM)
Zvuk:
1) DR11, 10 tr., 43:10, US sestava skladeb, téměř bez šumu, mírně užší stereo ve strovnání s ostatními
2) DR11, 10 tr., 42:49, UK sestava skladeb, slyšitelně pomalejší rychlost záznamu (!!!), ve srovnání s ostatními edicemi to bije do uší,
3) DR10, 14 tr., 54:54, UK sestava skladeb plus singlové bonusy, skladba Teacher je zde z UK singlu, nikoli odlišná verze z US LP, hlasitější master, stlačeno dynamickou kompresí, agresivnější zvuk
4) DR11, 14 tr., 59:45, UK sestava skladeb plus bonusy, Teacher je tam ve verzi z US LP, hlasitější master, ale bez komprese, o dost vyšší šum, nejširší stereo, nejvíc basů, vynikne obzvláště ve srovnání s 1). Toto vydání obsahuje i 2CD, kde jsou Wilsonovy remixy, k poslechu zcela nepoužitelné, nejedná se o Benefit, ale o jeho "fuckin trendy" předělávku.
Osobně poslouchám pouze 1) a 4), ostatní mám jen jako archiválie.
1) mně nějak baví víc, je takové vzdušnější na poslech. 2) jakože hraje lépe, ale pouštím si ho méně často. Všechno je v hlavě, nemám rád Wilsona :)
Podotýkám, že výše uvedené rozdíly jsou miniaturní, a člověk si je uvědomí pouze při podrobném srovnávání a zkoumání. Při normálním poslechu je každé vydání použitelné. S výjimkou odlišné rychlosti 2), tam je to fakt špatně. |