Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62747 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.11.2019 02:56 - Oblíbené kluby (10:22) 47124
BublaOpět velmi pěkně.
bubla Bubla 1.11.2019 22:54  47123
Pete Townshend - White City

Po neslavném konci The Who a slabé sólové desce je Townshend zpátky s albem, které je zase nějakým pokusem o ucelenější příběh. Tomu jsem ale pozornost moc nevěnoval. Obal teda vypadá jak z nějaké antiutopie a v kombinaci s názvem to působí, jako by chtěl prorazit v JAR. Celé album má takový "filmový" zvuk, občas se něco zeslabuje a zesiluje, zvuky různě vyplouvají a zaplouvají. To se mi docela líbí. Působí to na mě uspořádaněji a uhlazeněji než předchozí deska.

Give Blood začíná jako hororová verze Dark Side of the Moon. Je to vynikající atmosférický osmdesátkový rock s lahůdkovou baskytarou a bicíma. Na albu údajně hraje na basu Tony Butler (oblíbenec z Empty Glass), Phil Chen, Pino Palladino a Chucho Merchan, což je dost hehe kvarteto, akorát jsem nenašel, kdo hraje ve které písničce. No ale to jedno. Písnička Give Blood, pokud by byla oholená na kost bez těch instrumentálních meziher, není jako taková nic převratného, ale produkce je geniální. No, podobně jako Heart To Hang Onto. Jo a na kytaru tady hraje taky Gilmour. Po super začátku alba se ale člověk nestačí divit. Brilliant Blues je takovej cajdák, naštěstí alespoň nemá tak blbou melodii jako třeba It's Hard. Novovlnný jazzrock Face the Face je neotřelý a dost mě baví. Tady se zase trochu vrací experimentální nálada z Empty Glass. Dneska by z toho mohl být skoro hit Daft Punk nebo tak něco. Hiding Out je zase a la Talking Heads. Neurazí, ale nenadchne. Secondhand Love je kolovrátek vylepšený sofistikovanou produkcí. Něco je hypnotické jako Eminence Front a něco je jenom pořád dokola jako tahle písnička. Po zhruba dvou minutách teprve přijde změna. Druhá polovina už je trochu zajímavější, ale působí to na mě polovičatě.

Crashing by Design je průměrná, něčím mi připomíná Quadrophenii, ale ve výsledku je dost monotónní. I když to je prostě estetika tohohle alba, tak já nevím. Je to tím, že od Townshenda tohle nečekám, nebo tím, že sice mám rád i kapely, kterými se inspiroval, ale prostě ty jeho věci nejsou tak dobré? I Am Secure trochu navazuje na Face the Face. Hodně pěkný kontrast té až industriální dvouminutové "předehry" a moc pěkné akustické písničky, která následuje. Takže to tam pořád je. White City Fighting, kde Gilmour nejen hraje, ale i jí napsal, není nějak moc dobrá, a to i v kontextu třeba Gilmourova alba About Face z té doby. Předehra je pěkná, potom následuje v podstatě jedna z melodií refrénu Comfortably Numb (tam to hrají smyčce/syntezátor) a takový neuspořádaný refrén. Celé to zní tak nějak uspěchaně. Prostřední mezihra je zase tak nějak podobná té v Pigs od Pink Floyd, včetně basy. Teprve poté přichází pěkné kytarové sólo, které překryje kolovrátkový Comfortably Numb motiv. Závěrečná Come to Mama trpí srdeční arytmií. Bolí mě u srdce z toho, jak je ten tlukot mimo. Jinak je to hudebně pěkné, opět takové ve stylu Quadrophenie. Dobrá gradace a pěkný zpívaný závěr alba (pokolikáté už se mihne odkaz na Slip Kid).

Album je dost krátké (38 minut). Na CD jsou ještě bonusy Night School a Save It For Later, což je předělávka. Night School by se na album hodila a pozvedla by ho. Je zajímavá a je tam pěkný saxofon a hammondy jak od Wrighta. Save It For Later je pěkná písnička, moc pěkně zahraná. Akorát není Townshendova. Originál jsem neznal. Myslel jsem, že to bude buď synthpop nebo punk, ale je to docela pěkný i v originále. No, jen to dokládá, že Townshend se autorsky úplně nevzpomatoval. Ale tímhle albem si mě zase docela udobřil. Je jasné, že tohle asi s The Who dělat nechtěl. Je strašně rozmanité, ale nějak drží pohromadě. Celkově mi to vychází na tři hvězdičky, trochu i za odvahu. Empty Glass bylo přece jen vyrovnanější.

3/5
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 1.11.2019 21:42 - Klub Hudební klub (10:33) 47122
WHITESNAKE - Come An' Get It (1981) DR13 Japan 1st Press CD 1987 Polydor P33P-25053

S albem Come An' Get It bojuji odjakživa, posledních pár týdnů docela intenzívně. Ne, ten boj se nedá vyhrát. Skladby jsou zde otupělé až tupé. Počínaje debilně zopakovaným názvem, přes rádiově orientované pokusy o rychlohitovky, až po naprosto primitivní a odosobněné popěvky. Kouzlo prvních dvou alb zcela zmizelo. Víc jak polovina skladeb jsou jen opakované zhlouplé refrény na zteřelém podkladu. Jede ve stejných kulisách, akorát herci se nesoustředí, jedou letargicky a opakují omšelé triky ze zvyku. To si říkám u třetí skladby. V půlce už docela trpím. Wine, Women An' Song je strašlivá otravná prázdnota a nicota. A do konce desky je ještě tak daleko.

Ani nevím, konkrétně proč je to tak špatná deska. Proč je úplně vyčpělá, nanicovatá. Proč jim to nevěřím. Hraná radost, hraná rozvernost i patos, jen pózy, co v sobě nemají nic pod kůži zadírajícího se. Začíná mi ten materiál hudební inertností nebezpečně připomínat tu nejhorší část RUSH, která se taky nedala poslouchat. Profi výkony nic nezachraňují, jen dají ještě více vyznít té bídě a nuzotě. Úchylné opakování hlásky An' v názvech písní, v titulech tří po sobě jdoucích alb, to je rodně hustej rap.

Když nechám dílo dolézt až do konce, mohu jen vytvářet teorie. Jestli třeba někdo nedostal zadání - dáme ti tři chlapy z DEEP PURPLE, ale nesmíš s nimi udělat ani jednu slušnou písničku. Splnil je na 100%. Šestice hudebníků špičkových kvalit, produkuje to celé opět Martin Birch. Kde nic, tu nic, jen vyšumnělý odvar. Tady není o čem psát. Všechno zní jako sebeparodie. Ztratil se recept na Muziku, tak slepě, hluše a blbě tápou. Tingl tangl druhé kategorie.

**
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 1.11.2019 20:33 - Klub Hudební klub (10:33) 47121
WHITESNAKE - Ready An' Willing (1980) DR12 Japan 1st Press CD 1987 Polydor P33P-25055

Pro WHITESNAKE mám slabost. Jsou mi blízcí. Tento "easy listening rooty hard rock" ve mě rezonuje. K recenznímu marathonu jsem se odhodlal mimo jiné i proto, abych docenil díla, která mi dosud ne a ne ukázat svoji kvalitu, mají-li jakou. Ready An' Willing odolávalo skutečně dlouho. V rozsáhlé diskografii se lehce stane, že některá alba splynou s kvantitou okolního materiálu, a je to jen otázka pečlivého a soustředěného naposlouchání, zda ukážou, co v nich je. Poslouchat WHITESNAKE opakovaně mi nečiní problém. Díky tomu se i tato deska dostala z podprůměru tam, kam patří. Tedy o trochu výše, jistě, milý Watsone.

Prvopočáteční fádní dojmy, co vydržely zhruba pět poslechů, moc nadějí nedávaly. Proč taky, když na první straně je to strašná nuda a Coverdaleovská rutina, a na druhé ještě hůř. V okamžiku, kdy se začne jakože něco dít zjistím, že je to self-cover Blindman, který ale v původní verzi měl daleko víc života. Postupem času se sice ukázalo, že i první skladba je trochu slušnější, ovšem je to hledání stébla v rozsáhlé louži mrtvé vody. Člověk tak dlouho snižuje nároky, jen aby něco našel, až se mu to podaří. Ale budiž, Fool For Your Loving začala být postupně docela zábavná. Pak titulka, ta je taky docela zajímavá, a je dobře, že dokola omílaný slogan "Sweet Satisfaction" má potlačenou ozvěnu v tlumeném dodatku "Ready An' Willing". Dodává to skladbě na plasticitě. No, a s tím si musí hledač hudebních emocí vystačit.

Desku zachraňuje po zbytečném recyklovaném Blindman zařazení nejsilnější a vlastně jediné vysoké nároky splňující skladby Ain't Gonna Cry No More. Ta má až Zeppelinovský rozměr a sílu. Na ploše necelých šesti minut nabízí hudební příběh a dovede ohromit svojí procítěností. Ta skladba se rovná záchrannému kruhu, co je na poslední chvíli vhozen tonoucímu. Zbytek alba tvoří tři rutinní odrhovačky bez špetky čehokoli pamětihodného, snad jen Love Man může svojí jednoduchou houpavostí bluesově potěšit, tak trochu z nouze ctnost. Písním chybí krev, tep, slzy i pot. Klobásy pro masy, bez masa.

Úplně markantní je srovnání s předchozím albem, které se vyznačovalo suverenitou a pohodou. Rozdílové vlastnosti, které této desce téměř zcela chybí, suverenitu nahradila pruda, pohoda zbytkově pozůstává jen na pár místech první strany. Škoda. Hodně divná je ještě jedna věc. Nově příchozí bubeník Ian Paice se na desce vůbec neprojevuje. Přínos se rovná nule. Či spíše mínusu, předchozí bubeník hrál jaksi lehčeji a trefněji. Vyniká to hodně při srovnání s kontrastující basou pana Murraye, i když ani ta není, co minule. Paice do toho řeže jako strejda venkovské kapely, co to chce odbouchat, moc si to nekomplikovat, a pak honem na pívo...

Z dojmově podprůměrného alba se se nakonec podařilo získat solidní průměr. Díky první straně a skvělé skladbě Ain't Gonna Cry No More. Na víc deska nemá, zcela se zde nedostává dalších špičkových skladeb, které na předchozích deskách byly. Jako celek ale za občasný poslech stojí. Po skoro čtverkové Love Hunter (obrovská škoda těch pár slabot, co tu desku srazily zbytečně dolů) je tohle poctivá trojka.

***
pepanovacek PepaNovacek 1.11.2019 17:50  47120
Whitesnake - Come An' Get It
Tohle album znám taky strašně dlouho, ale evidentně jsem ho mnohokrát neslyšel, což jsem zjistil teď při pozorném poslechu na sluchátka.

Snažil jsem se, ale moc se mi nelíbí, a tak budu velice stručný. Na albu jsou tři nepovedené skladby, upachtěná Hot Stuff, pochodová Don't Break My Heart Again a rádoby rock´n´rollová Wine, Women An' Song, tři jakžtakž, Would I Lie To You, Girl a Till The Day I Die a tři povedené, hitovka Come An' Get It, bluesová Lonely Days, Lonely Nights a Hit An' Run. No a jedna skvělá, Child Of Babylon, vrchol alba, bohužel jediný.

Suma sumárum s tím, že kapela hraje skvěle (stále ve stejné sestavě), a že je tady zase úžasná baskytara (Neil Murray se pomalu ale jistě začíná stávat mým velkým oblíbencem), je to podle mého žalostně málo.

2,5/5
bubla Bubla 31.10.2019 22:31  47119
Shoda, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 31.10.2019 22:19  47118
Včera jsme si povídali s baskytaristou Red Baron Band, Jirkou Rubešem (se kterým se znám přes třicet let, a taky jsme si spolu několikrát zahráli s kapelou Bluesbusters) o Padrůňkovi a taky o Vladu Čechovi, a tak jsem si na dobrou noc několikrát pustil tohle fantastické - a fakt naprosto živé, bez úprav, jak mi potvrdil Olda Veselý - video Rajky. Nemusíte se mnou nikdo souhlasit, ale s Jirkou jsme se shodli - Vlado Čech byl nejlepší bubeník, který se kdy v Česku narodil. A podle mě byl světová extratřída, na úrovni (třeba) Bruforda.


https://www.youtube.com/watch?v=J2uWQB9qVrc
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 31.10.2019 21:59 - Klub Hudební klub (10:33) 47117
No, na pár věcech jsem se všichni tři docela shodli..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 31.10.2019 21:57 - Klub Hudební klub (10:33) 47116
Pete Townshend - All The Best Cowboys Have Chinese Eyes (1982)
Nechce se mi tuto polovičatou rozplizlost hodnotit. Nechce se mi o ní psát. Stačí, že jsem si ji poslechnul asi 5x.
Dostal se mi díky předchozím sólo albům do uší Townshendův styl, je docela fajn, když ho přijmeš, a když Pete má náhodou dobrou chvilku. Namlsán Empty Glass, který je skoro za 4, je tohle zase šlápota do bluóta. Hopípopí songy s novovlnným čechráním žaludku spolehlivě uťápnou jakoukoli nosnou myšlenku hned v zárodku. Pár skladeb je docela zábavných, ale ta zábavnost se rozpustí jako kousíček másla na velkém pekáči. Nejlíp dopadá dvojice Exquisitely Bored a Communication, prvně jmenovanou poslouchám dokonce s fajnšmekrovským potěšením, druhá je srandovní.
Album i přes těch relativně krátkých 41 minut se táhne jako dvouhodinové. Z většiny skladeb cítím nedodělanost. Možná bych ještě mohl zmínit dvě až tři průměrné skladby, ale to bych je musel hledat, prostě tam jsou. Hned první Stop Hurting People, asi. Myslím, že další z nich byla Stardom In Action. A Uniforms je rozpočitadlo do školky, infantilní úšklebek. Střed alba má jistou šaramanci, hehe.
Je znát, že vypreparovaný Townshendův duch je jen poněkud náhražkou. V lepších chvílích uspokojivou, v horších jen vytrženou holou větou z dlouhého souvětí.
Konec desky je utrpení. Neskutečně otravná rádiovka (ne ta čepice) Slit Skirts to završuje skutečně řádně nabublaně srajdózně.
Dvě užblemtané hvězdy pro desku, která dostala název podle Eastwooda a dalších šikmovokých kowbojů.
**
pepanovacek PepaNovacek 31.10.2019 18:36  47115
Pete Townshend - All The Best Cowboys Have Chinese EyesJá se, na rozdíl od Honzy, moc nesnažil. Jeden poslech někdy stačí Aš, Aš. Je tam pár dobrých skladeb, třeba úvodní The Sea Refuses No River, Stardom In Action, Somebody Saved Me, jakž takž ještě Slit Skirts, a jedna skoro výborná, Exquisitely Bored. Ale to je strašně málo, a třeba Face Dances Part 2 je hrozný popík, a North Country Girl pak naprosto neuvěřitelná sračka.
pepanovacek PepaNovacek 31.10.2019 17:10  47114
OliasFotka hezká není, klub jo, klub je úplně úžasnej a nádhernej. Jmenuje se Doupě.
olias Olias 31.10.2019 12:54  47113
hezka fotka, co je to za klub?
pepanovacek PepaNovacek 31.10.2019 12:17  47112
Hundred Seventy Split byli celkově skvělí. Bubeník tedy nic moc, Leo Lyons - 76 let !!! - byl úžasný, při zkoušce se ho ptal Paul Kowacz, odkud má ten skládací kontrabas, a on mluvil a choval se jako anglický gentleman, takový slušný a milý bělovlasý stařeček, hehe. Ovšem ten zpívající kytarista, Joe Gooch, to tedy byl nářez. Mnohokrát jsem myslel na to, že muzika, která vznikala na konci šedesátých a v sedmdesátých let - naše oblíbené téma, hehe - je prostě nepřekonatelná.

Fotil jsem mobilem, stojí to za hovno, omlouvám se.

bubla Bubla 30.10.2019 22:54  47111
Pete Townshend - All The Best Cowboys Have Chinese Eyes

Přeorientování Townshenda na pop-rock v 80. letech mi postavilo alba The Who do trochu jiného světla. Poslouchal jsem teď Who Are You, Empty Glass, Face Dances a It's Hard. A dneska bych asi hodnotil takto: Who Are You - 4, Empty Glass - 4, Face Dances - 3, It's Hard - 3,5. Deska All The Best... spadá mezi Face Dances a It's Hard a je z hlediska aranží výrazně popovější než obě desky The Who.

Na úvodní Stop Hurting People mě nebaví ten polomluvený zpěv. Nemám tyhle recitativy moc rád. Nějaký potenciál tam asi je, i pěkná basa, ale žádný zázrak. The Sea Refuses No River není špatné, ten refrén mi připadá možná až zbytečně nucený, ale je to jedna z lepších skladeb i s nějakým hitovým potenciálem (i když trvá 6 minut, hehe). Dokonce je tam u Townshenda vzácné kytarové sólo. Klavírní miniatura Prelude by se hodila jako nějaký předěl na desku typu Quadrophenia. Face Dances Part 2 je průměrný pop-rock založený na kolovrátkovém motivu a moc se nedivím, že tahle písnička nebyla na Face Dances, pokud to bylo zamýšleno. Exquisitely Bored je asi moje nejoblíbenější skladba na albu. Líbí se mi produkce, basa, dylanovský text i reggae vsuvka. Následující zběsilá Communication je hudebně zajímavá, ale sere mě ta levně působící melodie zpěvu i ta mluvená místa.

Stardom in Action začíná slibně a taky si ji umím představit v podání Daltreyho. Moc mi tam ale nesedí ta měkká, hladká produkce. Ale tak už to album holt zní. Uniforms má bezduchou melodii zpěvu, ale to alespoň odpovídá (spolu s jinými prvky) jejímu názvu a tématu. Hrozně mě srala, ale teď ji beru spíš jako vtip. Jsou tam pěkné bicí. North Country Girl začíná klasickým townshendovským kytarovým motivem a pak je z toho nudný tisíckrát slyšený pop. Somebody Saved Me patří zase k nadprůměrným kouskům. dobrý zpěv, basa, fajn aranžmá. Slit Skirts je taky dobrá, až po ten značně klišoidní refrén. A to to tak hezky začínalo tím klavírem a lehoučkou, vzdušnou aranží.

All The Best... ukazuje celkem jasně, že po Empty Glass si Townshend nesyslil nejlepší materiál pro své sólovky a že ho už měl docela málo. Hodně jsem se snažil, ale tahle deska mě moc nebere, ani z ní nic moc neční. Neříkám, že Townshend ten pop-rock dělá blbě, ale do geniálních momentů na Empty Glass to má hodně daleko. Spíš to zní, jako že se chce stát tu Police, tu Talking Heads, tu kdo ví čím ještě. Je to taková deska "na pohodu" a zázrak se nekoná.

2/5
bubla Bubla 30.10.2019 20:30  47110
KeyserDíky, poslechnu si to, ale asi nikdo nevěří, že to po deseti letech udělali zase lépe a radostněji...

[ 62747 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt