Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62739 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 3.11.2019 15:01 - Oblíbené kluby (11:59) 47138
Whitesnake - Slide It In
Tohle album mám po Whitesnake 1987 naposlouchané zdaleka nejvíc, a musím zcela upřímně napsat, a snad až zvolat: JUPÍÍÍ !!!

Poslechl jsem si ho dnes třikrát po sobě, s velikou chutí a radostí. Nevěděl jsem (do dneška), co se v kapele dělo za věci, za prvé, když jsem album poznal, neexistoval internet a informace se sháněly mnohem složitěji, než teď, za druhé, ani dnes mě to až tak nezajímá, protože jedna věc je, co se člověk dočte, druhá pak, co je skutečně pravda – a já u toho nebyl, že jo, hehe. Nakonec muzika je to, co je nejdůležitější. A ta mi na Slide It In dělá velikou, velikou radost. I když uznávám, že na tomhle albu jsou velice zásadní rozdíly v americkém a britské verzi – pořadí skladeb je to nejmíň podstatné, ale zvuk je jiný, a hlavně na americké verzi hraje na baskytaru Neil Murray a na kytaru John Sykes, na britské Colin Hodgkinson, resp. Micky Moody. Přiznám se, že mi tenhle galimatyáš pěkně sere, líp mi snad bylo, když jsem nic nevěděl, ale je to zajímavý, ne, že ne, a Antony nám to jistě ještě víc objasní.

Jelikož mám největší slabost pro Whitesnake 1987, líbí se mi Slide It In skoro stejně, protože – podle mého, samozřejmě – jsou si tahle dvě alba hodně podobná. V kapele se tedy určitě něco dělo (četl jsem třeba o tom, jak hráli v obrovských halách a byli pořád v mínusu, což po několika letech taky jednomu nepřidá), nahrávky byly opravdu čím dál horší, Saints & Sinners se už fakt nedalo poslouchat, na neuvěřitelně otravných, ohavných a k nasrání se opakujících refrénech jsme se s Antonym shodli – kdyby ne, tak už by opravdu jeden z nás musel být naprostý Mimoň, hehe. A stalo se něco velice pozitivního, protože po těch sračkách z předchozího alba tady zní kapela jako doslova pokropená živou vodou, prostě úplně jiná úroveň.

Poslechl jsem si americkou verzi, pak britskou a potřetí znovu americkou, na sluchátka. Ta se mi líbí víc, i proto, že je tam jako poslední Standing In The Shadow, kterou bych jako jedinou skladbu z celého alba označil za slabou, a kdyby tam nebyla, hodnotil bych asi plnou palbou.

Úvodní Slide It In je nářez, jako v Praze, krásná, tvrdá, hardrocková vypalovačka, skvělé bicí - Cozy Powell, skvělá basa – můj už miláček Neil Murray, super zvuk rytmiky, Coverdale zpívá úžasně, prostě paráda, lahůdka, hitovka jako kráva, žeru to, jak se říká, i s navijákem.

Slow An' Easy je nejvíc Zeppelínovská, ale vůbec to nevadí. Hodně připomíná Shake My Tree z alba Coverdale – Page z roku 1993. Bonba číslo dvě.

Love Ain't No Stranger se první minutu tváří jako první ploužák, hehe, aby se ve druhé minutě začala tvářit jako další © Olias námel. Nádhera, ty činely v kytarovém sólo, jak cinkají, třeba. Bonba číslo tři.

All Or Nothing - Ty vole !!! Ta basa s bicími – zvukově a hlavně jak a co hrajou, myslím, že Cozy Powell je jedním z (velkých) důvodů, proč tohle album je tak skvělý, Ian Paice do kapely nepřinesl nic, Cozy Powell opravdu hodně. Bonba číslo čtyři.

Gambler je první skladba, o které nemůžu říct, že je to bonba, není špatná, ale taky nic extra.

A bonba není ani následující rozjuchaná Guilty Of Love, která asi měla úspěchy na koncertech. Ale jo, dobrý.

Po dvou slabších skladbách (já jim to nezazlívám, nejde psát a hrát jen samé super věci) jde úroveň opět nahoru v Hungry For Love. Znovu musím ocenit rytmiku, a to, jak hraje Cozy Powell - prostě hodně tvrdě, a to je dobře, hehe.

Další výborná skladba je Give Me More Time. Před sólem na kytaru jsou skvělé a pro Whitesnake typické stop – timy, a zazní i na úplný závěr.

Při Spit It Out přemýšlím poněkolikáté o tom, proč a jak to Whitesnake funguje, že mě tak dostávají. Ten mustr u většiny skladeb je velice podobný – v podstatě obyčejný, až nic moc riff na kytaru, do toho zpěv, a pak více, či méně povedený chytlavý refrén (který opravdu někdy opakují tak neskutečně mnohokrát, že by z toho jednomu jeblo), plus nějaké to sólo, na kytaru, na Hammondy. No, ale pak to musí někdo zahrát a nahrát a zazpívat tak (kurevsky) dobře, jako tady, že jo. Bonba číslo pět.

O Standing In The Shadow jsem už psal po druhém poslechu, po třetím bych se opravil – není to sice bonba, ale slabá je asi silný výraz, hehe.

Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem viděl celé to skoro půlhodinové video, které vyšlo jako bonus v roce 2009. Jen jsem ho totiž projel, během asi tří minut. Několikrát jsme se o Whitesnake bavili s Dominikem (zde Free, kdysi před lety) a shodli se na tom, že oba víme, že to je vlastně strašná sračka, hehe, ty videoklipy, ta hára, ty baby a auťáky tam, k tomu ty texty (kterým, asi zaplať pánbůh nerozumím), a tak vůbec, že jo. Ale přes to všechno jim to prostě žereme. A já se za to nestydím.

4/5
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 3.11.2019 11:29 - Oblíbené kluby (12:14) 47137
White CityOmlouvám se. Jsem teď nějaký bezčasý, takže jen čtu a díky vašim příspěvkům jsem inspirován k novým poslechům nového i starého.

Poznámka k White City. Mám tu desku rád a podepisuji Antonyho i KeyserSozeho. A zároveň tím nejsem hodný.
pepanovacek PepaNovacek 3.11.2019 06:26 - Oblíbené kluby (11:59) 47136
BublaAsi nejsem hoden.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 3.11.2019 00:32 - Oblíbené kluby (12:27) 47135
Taky se mi White City líbilo. Pro mě na úrovni Empty Glass. Takže bych mu dal 4/5.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 2.11.2019 23:51 - Klub Hudební klub (12:20) 47134
KeyserSoze, BublaDíky pánové Velmistři /jak jinak/ za vyjádření.
Mne samotného překvapilo, jak jsem si album White City: A Nove oblíbil. Srdcovka.

Quadrophenia je BOMBA nadpozemská vesmírná...
bubla Bubla 2.11.2019 23:25  47133
PepaPo jednom poslechu jsem si myslel něco dost podobného.
bubla Bubla 2.11.2019 23:20  47132
AntonyCelkem shoda, až na ty hvězdičky, hehe. Díky za info o kontextu alba, dává to teď trochu větší smysl.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.11.2019 20:40 - Oblíbené kluby (12:27) 47131
AntonyA Quadrophenia, co si budeme povídat, je stejně nejlepší ze všech.

Přesně tak, velmistře.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 2.11.2019 19:54 - Klub Hudební klub (12:20) 47130
WHITESNAKE - Saints & Sinners (1982) DR13 Japan 1st Press CD 1987 Polydor P33P-25052

To, co minule vyloučil zrezivělými trubkami výrobní systém soukromého podniku WHITESNAKE, se obvykle vyhazuje na skládku nebezpečných chemikálií. No, přežili jsme to. Wajtsnejci taky, a jali se plodit dalšího mrzáka. Ventil pro vypouštění břečky se možná snažili uzavřít, ale ňák se to nepodařilo. Už během nahrávání pokračovatele nejslabší desky Come An' Get It se kapela rozpadla. Coverdale ji však nakonec slátal dohromady, a humusoidní kaši doklohnil. Jak to mohlo dopadnout? Blebě.

Zvuk je jakýsi tvrdší. To není špatné. Obsah je místy slabý, jinými místy cosi jako nápad občas zabublá, ale k čemu to je, když je vždy spolehlivě zabit nekonečným opakováním nějaké shitoidní fráze. Je to divný, neboť opravdu tu potenciál byl, a to dokázal Coverdale později zúročit, ale teď je provedení zoufalé. Opět, po kdovíkolikáté se ukazuje, že spičkové hudební výkony jsou na nic, když omílají šrot. Mrtvolný biohumus na této desce je toho důkazem, nemá smysl rozebírat skladbu po skladbě.

Jestli bylo minule spousta věcí debilních, tady se prostě zopakovaly. Název desky, potřetí stejně. Něco An' něco, kam na tohle chodili, pod okna ústavu s koktavými dementy? Ty opakované refrény jsou fakt vražda. Spolehlivě umrtví jakýkoli náznak hudebnosti. Rozhrkaná kára drkotá z kopečka, a nemůžu se dočkat, až se v nejbližší zatáčce řinčivě vyklopí. Nechat ležet ve škarpě, nezvedat, nesbírat.

Asi byli unavení a přetažení. Asi nešel mlejnek na prachy zastavit. Stejně byli v dluzích. Stejně se potom rozpadli. Poslech této desky je jako vrzání rozbitýho stroje. Je to polámaný, Dejve!

Vrzy, vrzy..

**
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 2.11.2019 18:21 - Klub Hudební klub (12:20) 47129
Pete Townshend - White City: A Novel (1985) DR12 Germany CD ATCO 252392-2

Po nepovedených Kowbojích s čínskýma očima měl Townshend potřebu vydat ještě větší srágoru, a to výběr z dem a odpadků s názvem Scoop. Nezmiňoval bych to, kdyby tato jeho záliba ve vybírání popelnic tak často neprosákla i do regulérní tvorby, takže často nevíš, co kupuješ. Jestli olezlé zbytky od předvčerejší večeře, nebo nově narychlo hrknutou instantní polívku. Naštěstí se v Petově restaurantu daří vypravit i kvalitnější posluchačský hodokvas, byť jen občas a velmi nepravidelně. Po rozpadu The WHO se mu pro naši potěchu ještě jednou povedlo vytvořit perfektní kus, co se pod svým jménem rozhodl pustit do světa.

Dávno o Townshendovi víme, že se ve svých projektech rád spojoval s různými umělci ze všelijakých zákoutí kumštýřského atlasu. Nejinak je tomu i zde. Najal si partu různých hudebníků, mezi nimiž se vyjímá jméno David Gilmour, i když ten se objevuje jen ve dvou písních, a osobně jeho přínos vůbec nevnímám. Nosná myšlenka titulu pošla z období, kdy PíTý vyrůstal v chudé londýnské čtvrti West London přezdívané Bílé Město. Sem zasadil do značné míry autobiografický příběh s výrazným společensko sociálním podtextem, opět zpracovaný formou koncepčního díla, což měl umocnit i doplněk v názvu - Novela. Proč ne, Pete tyto touhy měl prokazatelně a konzistentně v průběhu celé tvůrčí dráhy. Zde je koncept zpracován hudebně ve velmi odlišně podobě, než jsme byli zvyklí u The WHO, a tím získává na zvláštním významu i smyslu.

Další jméno, které ovlivnilo podobu White City: A Novel je australský filmař Richard Lowenstein, s nímž paralelně vytvářel tematický video film. Objevením formátu videa byl Townshend zaujat a chtěl využít jeho možností právě při tvorbě svého alba. Filmová podoba alba White City: The Music Movie vyšla současně s deskou a vizuálně ovlivňuje vnímání této hudební produkce. Některé skladby se zde vyskytují v odlišné podobě, současně je obsažena záznam Townshendovy diskuze o hudbě a skladbách.

Hudebně má deska schopnost uchvátit od prvních tónů lehkostí a jistou nonšalancí. Všechno je jinak, než dosud. Žádná hudební složka se nikam netlačí, tím méně zpěv. Vše plyne jaksi pohodově a samozřejmě, jakoby řízeným samospádem. Je radost poslouchat, jak se prolétá nervní kytara a uhlazený zpěv s důrazem na harmonie a melodie. Tato rovina je znát v každé skladbě a nesmírně prospívá pohodě při poslechu. A to i přes veškerou závažnost témat, o která tu jde. Zde se podařilo všechny zvukové problémy osmdesátek přetvořit ku prospěchu. Obávaná umělost produkce se zde projevuje spíše jako průzračnost, strojová syntetičnost se tu změnila v ubíhající neurotizované rytmy, jež mají schopnost udržovat posluchače neustále ve střehu. Jakoby Hudba omládla a současně dospěla.

Úvodní Give Blood strhne už na začátku svojí neobvyklou melodikou i rytmikou, pak mě udolává svým refrénem. Jestli jsem byl kdy na pochybách, tahle skladba mě hned dostává, lepší začátek nemohli zvolit. Hodně mi svojí acidickou nervností připomíná KING CRIMSON období Red. Další vynikající věc je Face To Face, která má pochodový výrazný rytmus, jednoduchý a účinný. Jeden z těch rockovějších songů na albu. Následující je etnicko reggaeově roztančená a rozcinkaná, hravá a neposedná, Hiding Out, představuje jeden z těch méně obvyklých kousků. Avšak o to chutnějších. Připomíná sólovou tvorbu Collinse, akorát není tak do popu, je přirozená a osvěžující.

Myslím, že tato deska je hodně o Townshendovi samotném. Jak sám sebe jistě projektoval do person i v předchozích koncepčních albech, tak tady je to osobně on. Cítím nezkalenou upřímnost v jeho zpěvu, jak klade emocionální výrazy do melodických linek, jak tuto výpověď předkládá posluchači. Jak je plastický a proměnlivý, jakoby vše kdysi prožil, a nyní opět dávné vzpomínky přivolával. Skladba Secondhand Love je toho plná. Od ultra melodického podkladu až po naléhavě vykřikované protestní fráze. Velmi barevná paleta výrazů je tu použita, to platí pro celé album, a přispívá tak k jeho neoposlouchatelnosti.

Jsou tu místy až monotónně opakované elektro rytmické motivy, co se pak zlomí, nenadále a nečekaně, v akusticky laděnou píseň plnou poetického ducha. Taková I Am Secure je toho krásnou ukázkou. Závěr desky přinese trošku rockovější vítr s občasně vzletnějším hymnickým laděním, trocha té patetické pompy neuškodí. White City Fighting je ozdobená melodickými kudrlinkami nad pevným spodkem, takové vskutku rockově muzikální číslo. Vynikající produkce umožní každému tónu, aby odvedl svoji službu plnohodnotně, což významně přispívá k pozitivnímu dojmu z celé desky. Jestli mohu alespoň některé pasáže přirovnat ke tvorbě The WHO, napadá mně zamyšlenější stránka Quadrophenia, na které by se jistě taková Come To Mama vyjímala. A Quadrophenia, co si budeme povídat, je stejně nejlepší ze všech.

Nahrávka je od samého začátku usazená ve vysoké úrovni mé oblíbenosti a s každým poslechem se tento stav utvrzuje. Potrhle novovlnná se všemi zubatostmi a kousavostmi zvuku i projevu, přitom současně uhlazená, kultivovaná, až noblesní. Přesně tak mi to sedí a požadavek na zásadní vlastnost sólové tvorby tu je splněn takřka beze zbytku. To jest - sám dělej to, co bys se svojí kapelou nemohl, a dělej to dobře. Lehká, světlá a vzdušná hudba je prostupuje celou plochou alba. Byl to experiment, nebo se tu konečně Pete ukázal ve své pravé podstatě, zbaven rockerské pózy?

Vynikající album, plné vybraných a delikátních hudebních kousků. Nejlepší, co nám tady Pete Townshend zanechal.

****
pepanovacek PepaNovacek 2.11.2019 17:26 - Oblíbené kluby (11:59) 47128
Whitesnake - Saints & Sinners
Myslím, že nemá smysl psát sáhodlouhé recenze o něčem, co se mi nelíbí, co mě nebaví. Whitesnake jsou s každým dalším albem horší a horší, a tady mě už dokonce místy fakt serou, hlavně s tím nekonečným opakováním refrénů skoro ve všech skladbách, při Victim of Love nebo Rock an' Roll Angels jsem měl co dělat, abych to nevypnul. Nevím, co se v kapele dělo, ale něco určitě, protože tohle album se skoro nedá poslouchat.


1,5/5
pepanovacek PepaNovacek 2.11.2019 15:47 - Oblíbené kluby (11:59) 47127
Pete Townshend - White City: A Novel
Mně tedy tohle album nebavilo, a i když to není asi dvakrát objektivní, podruhé ho prostě poslouchat nebudu, protože to je ztráta času, je přece tolik dobré muziky. Jediné, co mě zatím zaujalo, bylo Empty Glass.


Začíná to sice slibně, skladba Give Blood se celkem dá poslouchat, ale pak následuje jedna sračka za druhou, a člověk skoro až nevěří svým uším. Ani nevím, jestli má smysl jmenovat všechny skladby, protože k nim není co říct, Brilliant Blues je po úvodní skoro šok, jak je blbá, Face The Face je pro změnu blbý, nudný, dlouhý, otravný a tak to pokračuje dál, slovo, které mě napadalo nejčastěji, bylo „neosobitý“, protože to připomíná spoustu kapel (Genesis, Pink Floyd, Police atd.)

Album zní pěkně, moderně, zvuk je výbornej, asi hodně dobrá produkce, ale muzika se jaksi vytratila, resp. stojí za hovno. Jediná skladba, která se mi, kromě úvodní, líbila a něčím zaujala, byla I Am Secure, pak ale následuje odrhovačka White City Fighting anebo Come to Mama, kde si fakt nejsem jistej, jestli byli všichni ve studiu zhulený, anebo je to schválně takhle úplně mimo rytmus. A ohavný. Tfujtajbl.

2/5
pepanovacek PepaNovacek 2.11.2019 12:27 - Oblíbené kluby (11:59) 47126
Pro mě je nejlepší, a to je směroplatný a důležitý, přece není možný, abychom spolu pořád jen souhlasili, to by tak hrálo !!!
olias Olias 2.11.2019 12:12  47125
PepaJsem rád, že s tebou nemusím v souvislosti s Vlado Čechem souhlasit. Nemyslím si totiž ani to že byl nejlepší co kdy, to se jen velmi těžko hodnotí, no a s tím Brufordem mi to přijde taky kapánek přehnaný..
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.11.2019 02:56 - Oblíbené kluby (12:27) 47124
BublaOpět velmi pěkně.

[ 62739 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt