Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62740 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 15.1.2020 21:46 - Úvodní stránka (16:21) 48795
Steven Wilson - Grace For Drowning – 2011
Hudba je nádherná, úžasná, fantastická. A nepopsatelná. Je to obrovské dobrodružství, plné objevování a často překvapení, a taky zábava, možná nejlepší, co znám – není moc jiných tak krásných činností v životě, jako je poslouchání hudby.

Strašně, opravdu strašně rád bych chtěl napsat tu úplně nejlepší recenzi, protože tohle album si jí zaslouží, ale nedaří se mi to, mám za sebou právě asi šestý poslech, a jsem trochu bezradný. Přemýšlím, jak svoje psaní pojmout, jestli sdělit svoje celkové dojmy, což je ale sakra složité, anebo psát o jednotlivých skladbách. Taky jsem se hodně snažil pochopit tu opravdu zvláštní hudbu, kterou Steven Wilson složil, a proč je tak temná. Jak už jsem psal, žil jsem v tom, že Grace For Drowning je nejslabší Wilsonovo sólové album, a i když nemůžu dohledat, co jsem o něm psal, tak jsem si jistý, že jsem k tomuto názoru došel pravděpodobně jen po jednom poslechu, a ještě asi ne moc pozorném, a až v posledních pár dnech jsem si uvědomil, že inkubační doba k pochopení (uznávám, že to není úplně správné slovo) některých alb je opravdu hodně dlouhá. Ale je to krásné období, kdy se snažíte do hudby proniknout.

Takže jsem prostě vedle. Vím, že zatím jen bohapustě blábolím, ale lepší to asi nebude. Fakt nevím, jestli psát třeba o tom, že už v úvodní Grace For Drowning slyším náznak Havrana, ve skladbě Sectarian taky, připomíná mi Luminol, je to naprostá bomba, i zvukově, úplná lahůdka, to střídání brutálních a klidných jazzových pasáží je fantastické. Nebo že To Form A Star je další bomba, s vokály v refrénu ve stylu Pink Floyd, s nádherným (i zvukově zajímavým) sólem na kytaru, kde v poslední minutě je neuvěřitelná až dojemná gradace. Že mi No Part Of Me připomíná Mercy Street z alba So od Petera Gabriela, že Postcard je krásná písnička, jakoby z Hand. Cannot. Erase. s nádherně dojemnými smyčci, že Raider Prelude jsou dvě a půl minuty temnoty, bezmoci, strachu, a bůhví jakých děsů Stevena, a že je opravdu neuvěřitelné a nepochopitelné, jak se mu ty svoje pocity a stavy podařilo dostat do muziky. Že Remainder The Black Dog je fantastická, neuvěřitelná, jazzová skladba na 15 dob (6 + 9), která po čtyřech a půl minutách přejde v brutální, zběsilý nářez na sedm, aby se v posledních třech minutách zase vrátila do modelu 15 (6 + 9), a že je to naprostá bomba, možná vrchol alba.
A mohl bych pokračovat o tom, že Belle De Jour je krásná, smutná tříminutová instrumentálka, opět temná nebo že při Raider II slyším ve zpěvu odkaz na The Beatles, a že hlavně při téhle skladbě přemýšlím o tom, co je tomuhle albu nejčastěji vytýkáno, a to je délka. Mně dlouhé nepřijde, je pravda, že poslech je poměrně náročný, takže si po prvním CD dávám vždy pauzu, ale je to přesně tak, jak to mělo být, jak to Steven Wilson chtěl.

Jak psal Marek, i já jsem poslouchal opakovaně a opravdu mnohokrát The Raven That Refused to Sing (And Other Stories) a Hand. Cannot. Erase., a díky tomu jsem prvním dvěma albům moc často šanci nedával, ale na rozdíl od něj si nemyslím, že je nejvíc experimentální, a jak jsem psal, nemám problém ani se jeho délkou.

Fascinuje mě, na co všechno tady hraje Steven Wilson, když si navíc uvědomím, že napsal všechnu hudbu a texty a že taky zpívá, tak je to opravdu génius, jeden z největších hudebníků posledních dvaceti let, pro mě asi ten úplně největší, srovnatelný třeba s Frankem Zappou. Na samotný vrchol se vypracoval tvrdou a poctivou muzikantskou prací, a jak psal kdysi Honza, je to absolutní špička, řemeslně, emocionálně, prostě ve všem, co dělá - nádherná muzika, dokonalost sama, absolutní vrchol toho, čeho se dá v muzice dosáhnout. A fascinují mě všichni ti zúčastnění špičkoví muzikanti, z těch nejznámějších třeba Nick Beggs, Tony Levin, Jordan Rudess nebo Steve Hackett, největší doslova rozkoš mi způsobovala baskytara a Chapman stick zmíněných mistrů. Ovšem největší překvapení pro mě byl bubeník Nic France, jehož jméno jsem vůbec neznal, ten je opravdu naprosto famózní.

Takže co napsat na závěr ? Grace For Drowning je fantastické, geniální album geniálního Stevena Wilsona. Momentálně souhlasím (a opakuju se) s Mayakem, že je to nejlepší, co kdy Wilson udělal. Což se ale nejspíš změní při poslechu a psaní o dalších albech. Grace For Drowning je neuvěřitelně brutální, podobně jako The ConstruKction Of Light od King Crimson.

Omlouvám se, jsem nadšen, a nemám slov.

5/5
bubla Bubla 15.1.2020 21:42  48794
Van Der Graaf Generator - H To He Who Am The Only One (1970)

Třetí album za zhruba rok a čtvrt. Hudební stopy Aeorosolu se už pomalu rozplynuly, Jackson se rozjel naplno, baskytara ještě zůstala, ale často je už v mixu dost upozaděná (alespoň teda ve verzi, co mám já) a v některých skladbách ji místo Pottera nahrál Banton. Sólovou kytaru hraje už jenom hostující Robert Fripp, což je nesporně plus.

Monstrózní Killer je po právu jedna z nejslavnějších skladeb kapely. Zahuhlaný zpěv, piano, různé rejstříky varhan včetně ostře řezavého šumu, taky ale moc pěkná Hammillova vybrnkávaná akustická kytara (zní to skoro jako Fripp, ale ten údajně hraje jen na Emperor...) a do toho šílící saxofony. Nemilosrdně se valící těžké tempo hlavního nápěvu zní jak nějací jazzrockoví Black Sabbath. Ty vrstvy kláves a dechů jsou výborné a tvoří takový malý orchestr. Skoro jediným odlehčením na albu je následující House With No Door. Moc pěkná klavírní balada s něžným flétnovo-saxofonovým sólem. Mám ji mnohem radši než Refugees, líbí se mi ta promyšlené gradující aranž. Následující The Emperor in His War Room je taky zadumaná, ale dramatičtější. Nemá ovšem tak brutální a přehuštěný zvuk jako Killer, takže víc vynikne třeba baskytara. Fripp tam má pár vstupů a pak elektrická sóla ve druhé polovině skladby. Tohle spojení myslím zafungovalo dobře a album ozvláštnilo, ale Banton a Jackson umí vyprodukovat dost podobnou atmosféru vlastními prostředky, když chtějí. Možná spíš VDGG ovlivnili Frippa, když dával dohromady sestavu s Collinsem.

Na druhé straně jsou dvě o něco delší skladby, které jsou místy opět trochu pinkfloydovské s psychedelicko-orientálními náběhy. Jazzovější Lost má jako obvykle výborný úvod a nádherné jsou ty plochy s klenutým zpěvem a vyhrávkami saxofonu a bicích ("I had all my chances but they slipped right through my hands..."). Tahle písnička ukazuje to nejlepší z Hammillově pěveckého charismatu, třeba ten konec první části ("I look up, I'm almost blinded..."). Skladba se pomalu a opatrně sune k závěru, připomíná mi trochu Ursinyho Christmas Time. Na konci je nepřepálený vrchol a dlouhý dojezd. Výborně zvolili třeba ten jemnější saxofon v téhle skladbě. Závěrečná Pioneers over c je taky takový pomalý opus a jediná pro mě slabší věc. Po dlouhém intru se rozjede chytlavým baskytarovým riffem. Hudebně se hodně opakuje. Vrcholem skladby je vyloženě floydovský prostředek skladby od "No-one knows where we are..." a následující instrumentální čáry s rytmickým klavírem.

Přestože sestava a základní koncepce zůstala v podstatě stejná, album je v něčem dál a v něčem jinde než to předchozí. Krvavý horor tentokrát natlačili do úvodní písně a zbytek je spíš takový psychologický thriller. První strana má větší spád, druhá je možná méně přístupná, ale Lost je vynikající.

5/5
pepanovacek PepaNovacek 15.1.2020 17:39 - Úvodní stránka (16:21) 48793
AntonyS velikým zájmem jsem stáhl a teď poslouchám, děkuju. Ale už dvacet minut se strašně nudím, navíc hned po Grace For Drowning, to asi nebyl dobrý nápad. Je to takové bez nápadu, sice klidné, ale skoro až uspávací.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 15.1.2020 16:22  48792
PepaVšak už na to čekáme.
pepanovacek PepaNovacek 15.1.2020 16:01 - Úvodní stránka (16:21) 48791
Já se vrátil z šestihodinových běžek a poslouchám opět vynikající album Grace For Drowning, a rád bych o něm dnes něco napsal.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 15.1.2020 09:29 - Oblíbené kluby (16:33) 48790
Poslouchám:Kimmo Pohjonen - Kluster (Released 05/30/2002, 10 Tracks — 56:59)
:-)
Můj oblíbenec!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 15.1.2020 09:06  48789
Tony Patterson & Brendan Eyre - Northland (2014)
Patterson, dlouholetý zpěvák cover bandu REGENESIS, klávesista Eyre (NINE STONES CLOSE, RIVERESEA) a jejich projekt, na němž se podíleli oba bráši Hackettové, plus další zajímavá jména. Klidná a povznášející muzička.


https://mega.nz/#!9iBEUCIJ!eWaQTNDB7QwYU54JiUs7pJ6FwoH_5Xil7bzUB4aFrn8
pepanovacek PepaNovacek 15.1.2020 07:38 - Úvodní stránka (16:21) 48788
Já měl rád celé LP Golden Kids, Micro Magic Circus, naši ho měli (kupodivu, vedle všech těch různých Moravanek, hehe) a já ty písničky poslouchal a měl rád už jako malý ©Bubla hošík.
percy_ Percy_ 15.1.2020 00:18 - Klub GENESIS (16:09) 48787
Já mám tedy moc rád i verzi Golden Kids.. S originálem vlastně ani nesrovnávám.
bubla Bubla 14.1.2020 20:52  48786
Je fakt, že český text je takový zjemnělý, zatímco ten Dylanův vyznívá přímočaře a radikálně.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 14.1.2020 20:49  48785
Mně Times připomínají song, kterej by mohl být klidně hymna současnýho mladýho klimatickýho hnutí. A ten českej text takovej připosranej, kde děti jsou v pozici nějakých zlobilů, co se zarovnaj a musíme je chápat.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 14.1.2020 20:47  48784
Místo to taky kulhá, ale aspoň to uchovává zhruba smysl originálu a takový ty zrychlení frázování apod. a Kalandra to umí nějak podat trochu.

Solidní jsou ty od Křesťana a Druhé trávy. Třeba Hard Rains Gonna Fall. Asi lehčí na překlad teda. Obecně Dylan používá ty děsný shluky krátkých slov, které tam nějak napere v angličtině a navíc to má fakt poetiku, která je snad do češtiny nepřenositelná takřka.
bubla Bubla 14.1.2020 20:45  48783
Když si to teď čtu vedle originálu, tak mi to připadá docela dobrý. On to je fakt těžký text.
bubla Bubla 14.1.2020 20:42  48782
https://cs.wikipedia.org/wiki/The_Times_They_Are_a-Changin%27_(p%C3%ADse%C5%88)
bubla Bubla 14.1.2020 20:39  48781
To nevim. A nevěděl jsem, že Like A Rolling Stone je taky přeložený Rytířem. To je myslím mnohem lepší než Časy se mění.

[ 62740 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt