Marillion - FugaziKapela sama popisuje vznik tohoto alba jako docela bolestný. Přišel sice vynikající bubeník a zlepšili se hudebně. Ale jaksi podcenili, že po úspěchu Jester nemají nic naskládáno - zatímco na debut dělali songy řadu let a ještě se na nich silně podílel i Diz Minitt (původní basák) apod. Takže když Fish a další mluví o tomhle albu, tak popisují velké podcenění složit dobré songy. Říkají, že se spolu naučili hrát, ale ještě ne skládat. Nahrávání alba se kvůli tomu protáhlo, muselo se posouvat mezi studii. Nebyli zcela spokojeni se zvukem. Třeba Fish říká, že byl rád, že následně vyšel úspěšný živák Marillion, který zachytil více "prog-punkovou" podobu těch skladeb apod.
Tolik pohled kapely. Můj pohled je, že tam opravu je výrazně lepší kapela. A to nejen Mosley, ale hlavně Trewavas hraje o třídu lépe než na debutu. Ale problém je kompoziční občas. A to hlavně v kompozici vokálů. Ne všude ...
Co se mi líbí:
Assassing je skvělá skladba - přijde mi zatím asi nejlepeší progresivně rocková věc Marillion. Třeba v ní je slyšet, o kolik ta kapela vyrostla.
Jigsaw je taková předehra Misplaced Childhood. Melodicky dost mírně připomíná Lavander. Není to tak super song, ale ok.
She Chameleon - považována mnohými za nejslabší věc na albu. Mne přijde super odkaz na Petera Hammila - melodicky i pěvecky. Jakoby to bylo z Godbluff. Zajímavě složený vokál a dynamika celé skladby.
Incubus - dobrej riff, ale dobré ty další střední pasáže Genesisovské. Nic geniálního, ale solidní skladba.
Punch and Judy, Emerald Lies - pseudo zajímavé skladby, které jsou opravu podle mne naivní, zejména v tom vokálu. To se týká hodně částí i Fugazi. Prostě tam Fish zpívá jakoby se vykašlal na přípravu a vymýšlení čehokoli a narval tam první improvizovanou vokální melodii, která ho napadla. Sorry, ale tohle fakt není sofistikovanost Genesis. Prostě tam jsou neustále opakované ty samé štěkavé melodické postupy nebo zpívá prostě ty kila apod.
Takže já dávám 3/5. asi bych dal s ohledem na to 3,5 Jester. |