Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64163 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 25.7.2022 15:35  72968
KevinGilbertNemate pls link na jeho alba? Specialne Shaming a alba s Giraffe - View From Here apod. Pripadne i Thud. Jsem v US a nevzal jsem si je
pepanovacek PepaNovacek 25.7.2022 14:23 - Oblíbené kluby (10:45) 72967
KeyserSozeJá měl kafí dneska už pět, vstával jsem v jednu, hehe.

keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.7.2022 14:18 - Oblíbené kluby (10:35) 72966
IvanNo, po tom, co jsi u prvního poslechu usnul, bych takové hodnocení určitě neočekával, hehe.

Jinak samozřejmě skvělé počtení, chlapci. Dal jsem si u toho obligátní kávu (dnes první a asi i poslední, pokud by někomu přišlo, že piju moc kafe :-)
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.7.2022 14:16 - Oblíbené kluby (10:35) 72965
PepaTi říkám, že tě nahradíme automatem, hehe. Ale já bych ještě nedělal ukvapené závěry. Někdo to dokáže objektivně zhodnotit po pár minutách poslechu v autě, mně trvalo několik let tuhle desku plně docenit. Třeba se za deset let bude dělat další hodnotitelské kolečko s Marillion, tak budeš mít šanci to napravit ;-)
pepanovacek PepaNovacek 25.7.2022 14:11 - Oblíbené kluby (10:45) 72964
KeyserSozeMarku, tak já jsem evidentně přešel na druhou stranu barikády, a jestli i Honza bude o Marbles takhle básnit, tak to abych počítal s tím, že mám v kapele padáka, hehe.

Moc pěkná recenze, děkuju.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.7.2022 13:57 - Oblíbené kluby (10:35) 72963
Marillion - MarblesCo to ten Stýv minule vykládal o tom, že končej s progrockem a jde se dobývat hitparády? Navzdory tomu tvrzení totiž Marillion po třech letech přicházejí s albem, jež přímo navazuje na odkaz Brave a Afraid Of Sunlight. Já vím, on to Hogie přímo takhle neřekl, ale kdo tenkrát čekal, že přijde něco jako tohle album? Já tedy ne. A čuměl jsem na to jako puk jako většina ostatních.

Album jim opět produkoval Dave Meegan a krom něho se o mix postarali Michael Hunter a Steven Wilson. Asi nemusím připomínat svůj fanaticky nekritický obdiv ke všemu, na co Wilson sáhne (jako by tam bylo něco ke kritizování, že? :) a Hunterovy remixy dřívějších alb skupiny byly vesměs skvělé. Za Meeganem stojí klenoty Fugazi (které zas takovým klenotem není), Brave, Afraid Of Sunlight a Anoraknophobia. Tahle deska má tedy všechny předpoklady stát se dalším milníkem v diskografii Marillion. Povedlo se? Ano, i ne.

Největší mojí výhradou je kupodivu ambicióznost celého projektu, která se bohužel promítla i do kompozice. Hodnotím 2CD verzi, kde jsou tři dlouhé songy, což by mi jako příznivci rozsáhlých kompozic nemělo vůbec vadit. Jenže já mám občas pocit, že skladba přešlapuje příliš dlouho na místě a všechno se zbytečně moc protahuje. Z toho důvodu bych řekl, že bude pro mnoho lidí stravitelnější 1CD verze, ale tady je zase problém ten, že tam (jak trefně podotkl Miro) chybí Ocean Cloud, která obsahuje velmi vypečené pasáže. Na 2CD verzi se také podle mě nachází pár songů, které nejsou úplně kvalitativně konzistentní se zbytkem.

K úvodní The Invisible Man ale nemám vůbec žádných výhrad. Nádherná skladba, kterou můžu přehrávat dokola. Temnou atmosférou mi tahle věc připomíná Radiohead. Vždy mě vysloveně potěší elektronický trip-hopový úvod (zase ti Massive Attack) a Mark Kelly tu opět řádí jako černá ruka. Ostatní ale rozhodně v koutě nepostávají. Zhasněte, nasaďte sluchátka a nechte se unášet. Tady tohle klišé opravdu funguje stoprocentně. Gradace na konci je opět dechberoucí. I will scream again... I am perfectly sane! Marbles I je první ze čtyř krátkých skladeb táhnoucích se celým albem a tématicky odkazujících na Hogarthovo dětství, kdy mu otec sebral kuličky, protože je malý Steve místo cvrnkání do důlku odpaloval tenisovou raketou, dokud nerozbil panel skleníku. Jako připomínku mu potom v dospělosti otec věnoval pytlík kuliček. Ostatně, taky jsem jako dítě marbles měl, než jsem je všechny progambloval. Genie je pro mě jedna z nejslabších skladeb z desky. První polovina je vysloveně otravná, ve druhé se to trochu rozjede. Fantastic Place je krásná píseň s nádhernou Rotheryho kytarou a vymazleným refrénem. Líbí se mi tu překrásná harmonie a úchvatný bridge. The Only Unforgivable Thing, další nádhera v řadě. Tahle skladba má pro mě naprosto magickou atmosféru a vibe. Miluju jak se do refrénu tak hezky nenápadně vplíží varhany, to je fakt nádhera. A potom tradičně skvělý bridge s následným Rotheryho sólem. Jedna z nej věcí na desce. Marbles II je krásná skladba, která mi vždycky připomíná The Beatles, což se mi ostatně u Marillion stává docela často. První CD uzavírá Ocean Cloud, nejdelší skladba Marillion vůbec. Úvod je skvělý a zakončí jej zimomravkové kytarové sólo a famózní gradační pasáž. Po následující atmo pasáži se skladba rozjede do pěkně úderné muzičky, ale nevydrží to moc dlouho a přejde to do typicky Hogarthovského melancholického nářku, který vyústí do bombastické gradace. V závěru se skladba tématicky vrátí na začátek a skončí tak jedna velká nádhera.

Marbles III efektivně otevírá druhé CD a to efektivně píšu proto, protože je to úžasná skladba. Asi moje nejoblíbenější kulička. Skvělý klavírní úvod vystřídá překrásná snová pasáž. Jo vážení, tohle můžu. A klidně by to mohlo mít dalších pět minut. Vůbec bych se za to na kluky nezlobil. The Damage mi opět připomíná Radiohead, občas i Muse a z asi dobrého důvodu chybí na jednoplackové verzi. Podle mě se totiž jedná o slabší kus a kromě nadupaného a líbivého refrénu tady nevím, co vyzdvihnout. Tahle skladba tvoří alternativu k Genie a v závěru na ní přímo odkazuje. Don't Hurt Yourself začíná pozvolna, ale pak se rozjede do slušné rockové dupačky s drnkáním na akustickou kytaru. Je to taková klasická věc, kde po jednoduchých slokách přichází nahuštěný refrén. A opět ten bridge! Na ty jsou tihle kluci přímo velmistři. Celkově tedy moc pěkná píseň. Parádní je závěrečné zvolnění do dust keeps coming, rust keeps coming. You're Gone je tady největší hitovkou a konečně je to píseň, která se dostala do UK Top 10. Od dob Incommunicada tam nic neměli. Samozřejmě, že to nic nevypovídá o kvalitě písně, ale takhle věc je vážně výborná. Miluju její celkový drajv a velmi výrazné melodie jak ve slokách, tak hlavně v refrénu. Ten je prvotřídní. V některých místech se to tak krásně zahustí, že se o mě pokoušejí mrákoty. A perfektní Hogarth tomu nasazuje korunu. Angelina je pohodová, trochu nadžezlá skladba, která je na můj vkus trochu moc roztahaná na ploše téměř osmi minut. Neříkám ale, že je to špatná věc. Má skvělou atmosféru a citlivá práce Kellyho a Rotheryho je zde naprosto příkladná. Kytarové sólo v závěru je fantastické. Drilling Holes je skladba, kde nejvíc slyším vliv The Beatles. Hogarth ten vokál prý nahrál doma v kuchyni a je fakt, že to zní trochu jinak než ostatní skladby. Kdysi jsem tenhle song moc nemusel, ale teď se mi moc líbí, protože se tady toho v pěti minutách hodně děje. Má to výbornou dynamiku a ta instrumentální pasáž za polovinou s Hogarthovými skřeky je libová. Marbles IV je pohodička v lehkém jazzovém oparu a pěkný můstek do zavíráku Neverland. Tuhle věc vysloveně žeru a mám jí v soukromě bestofce. A opět se tu potvrzuje, že kluci umí zakončovat svoje desky ve velkém stylu. Skladba je to zasněná, smutná, temná a nádherná. At times like these any fool can see your love inside me. Steve Rothery tu má jedno ze svých nejkrásnějších sól a básnit o ostatních by bylo pouhým nošením dříví do lesa. Mark Kelly tu ale připravil tak krásné klávesové textury, že jsou jak z jiného světa. Pro mě je tohle asi nejlepší skladba z celého alba a samozřejmě i celých Marillion.

Cesty posluchače jsou nevyzpytatelné. Ještě včera jsem byl rozhodnut, že tomuto albu plný počet nedám a nějak se mi to během těch několika poslechů sesypalo jako domek z karet. Tentokrát mi tohle album neskutečně sedlo a musím se tedy zamyslet na relevancí třetího odstavce mojí "recenze", protože jsem vlastně snad jenom na jednom místě zmínil to kritizované přešlapování na místě. Nic ale mazat nebudu, bude to sloužit jako memento mojí mimóznosti pro příští generace.

Všechny skladby nejsou bomby, to ne. To by se ostatně na ploše 2 CD rovnalo chůzi na vodě. Jako celek je ale tahle deska výjimečná. Takže, na začátku jsem se ptal, jestli je tohle další milník pro Marillion. A klidně si smažte to "i ne". Je to totiž jedna z jejich úplně nejkrásnějších desek a u mě teď stojí po boku Brave. 5/5.
pepanovacek PepaNovacek 25.7.2022 13:50 - Oblíbené kluby (10:45) 72962
BublaTo určitě ne, ze starých alb nic.
bubla Bubla 25.7.2022 13:47  72961
PepaNedá se ale říct, že by tam hrál svoje nejlepší sólové věci (podle mě).
pepanovacek PepaNovacek 25.7.2022 13:44 - Oblíbené kluby (10:45) 72960
KeyserSoze - Fish - The Last StrawMarku, děkuju, právě mi to dohrálo. Výborný koncert, a co mě nejvíc zaujalo, je fakt, jak jsou tu poskládané vedle sebe skladby Marillion a Fishe, tak si člověk (já) uvědomí ten celkem propastný rozdíl, zatímco věci od Marillion jsou naprosto geniální, ty od Fishe "jenom" vynikající. Nevím, proč to tak slyším a vnímám, buď proto, že Marillion znám déle a lépe, anebo proto, že prostě ten materiál je silnější, lepší, kvalitnější ... bé je správně, řekl bych, hehe.
artfan Artfan 25.7.2022 13:21 - Klub GENESIS (11:03) 72959
PepaJojo hehe...prohodili... Musíme si pomáhat... Uvidíme, jak dlouho nám to vydrží...
pepanovacek PepaNovacek 25.7.2022 13:00 - Oblíbené kluby (10:45) 72958
ArtfanIvane, moc pěkně napsané, děkuju. Shodneme se na Ocean Cloud, což je opravdu bomba, no, ale jinak to vypadá, že jsme si prohodili úlohy, hehe.
artfan Artfan 25.7.2022 11:24 - Klub GENESIS (11:03) 72957
Marillion – Marbles (2004)
I toto album bylo pro mě absolutní novinkou a po zjištění jeho stopáže jsem se toho poznávání trochu obával. Ale mohu konstatovat, že jsme si na sebe celkem snadno zvykli. Až mě to překvapilo.

The Invisible Man
Zvláštní skladba (v pozitivním slova smyslu), zvláštní zvuky, už v prvních několika minutách se vícekrát úplně promění – a to není nic, co by mi vadilo, ano to beru, z těch skladeb, kdy zpěvák ani muzikanti netlačí na pilu, v pomalejším tempu rozvíjejí a spřádají příběh, to je styl Marillion, který je mi blízký, pěkné vyvrcholení na konci 10.minuty, které přejde v klavír, klouzavou kytaru a poklidný zpěv, pak ještě jedno vyvrcholení na závěr. Kvalitní a interesantní věc.

Marbles I Marbles II Marbles III Marbles IV
Čtveřice eponymních skladbiček, které rozdělují album do několika částí, Hogarth v nich vzpomíná na dětství, kdy kuličky hrál a měl je za démanty až po dospělost, kdy se ptá, kam že se mu ztratily. Zdá se, že je zde důležitější to verbální sdělení než samotná hudba.

Genie
Opět poklidná skladba zřejmě o džinovi, taková obyčejná, nepřekvapivá.

Fantastic Place
Další pomalejší věc, avšak o něco málo pestřejší než ta předchozí, největší vzrušení přináší kytarové sólo. Ty filmové smyčce použité v průběhu písně a zejména v závěru jsou mírně klišoidní.

The Only Unforgivable Things
Pěkný začátek skladby s klávesami a baskytarou, zase pomalé a to množství kláves je jen dobře, i bicí jsou zajímavé, ale jako kdyby ty skladby měly stále stejnou strukturu: do poloviny do dvou třetin pomalé, pak několikaminutové zrychlení, nástup a pak zase do klidna, což může přivodit malá až neznatelná zívnutí.

Ocean Cloud
Krásná a zádumčivá hudba, zpěv v prvních minutách s hlavní rolí kláves a basy, to vyvrcholí do super kytarového sóla a hutné muziky s křičeným zpěvem, první třetina skladby je uzavřena deštěm a hřměním a stále úžasné klávesy, včetně reálného hovoru (alá Pink Floyd), mou duši starého artrockera skladba potěšila ve velké míře, takhle nějak bych si představoval, že měli dělat Yes hudbu v novém miléniu, píseň je neskutečně pestrá, až jsem nestíhal napínat uši, pořád udržuje nápřah a tah vpřed, pro mě velmi milé překvapení na desce, bomba.

The Damage
Taková obyčejnější skladba, ale ten „sekaný“ rytmus a hard rockový feeling není špatný.

Don´t Hurt Yourself
Skladba v podobném duchu jako The Damage, ale už méně zábavná, ze všednosti jí trochu pomáhá zpomalený refrén v odlišné aranži, který píseň vyvede ze strojově nepříjemného tempa, ale je mi to málo a strojovna převažuje.

You´re Gone
Ta se rozjíždí v sympatickém tempu a cítím z ní takové skryté potlačované napětí, text jsem nezkoumal, ale dle názvu zřejmě Hogarth řeší, že mu milá pláchla. Líbí se mi, jak to graduje a trochu se to houpe, líbí se mi tady ty bicí, dobrá věc.

Angelina
V úvodu si užiji reálných zvuků, pomalá skladba, kde Hogarth netlačí na pilu a klidně a rozvážně nám vypráví (zřejmě) o Andělce, toto je poloha zpěvu, která se mi u něj líbí, a lituji, že ji nevyužívá častěji, možná potřebuje ještě víc zestárnout (hehe). Byť je skladba relativně dlouhá, baví mě, kromě zpěvu i ty finesy parádičky a kudrlinky na klávesy nebo kytaru a pod tím držený dlouhý tón.

Drilling Holes
Není úplně špatná, ale nějaký výraznější drápek nezasekla, jako by tu více na povrch vystoupilo to od kapely již vícekrát slyšené, zaujalo teda to čembalo či co to bylo.


Neverland
Vadí mi u Marillion, že ve skladbách nenechají v úvodech skladeb pořádně rozeznít a rozvinout začínající krásný motiv a hned po několika vteřinách tam napasují hned zpěv. Stejně tak je to tady v této skladbě, kdy zní na začátku nádherný klavír, přidají se nějaké syntetické smyčce, člověk si zavrní blahem a hop, tu nám do zážitku skočí Hogarth. Jinak skladba to není špatná, je tam řada atributů hudby Marillion, které ji povyšují na vyšší až vysokou úroveň, napětí, gradace, zpomalení, sóla nástrojů, vše v pořádku, ale již takto slyšené mnohokrát, i tak jde ale o důstojný až majestátní závěr desky.

Celé dlouhé dvojalbum se nese převážně v pomalém tempu, díky tomu se mi poslouchalo a zvládalo lépe, než kdyby se odehrávaly velké kvapíky.
Nejvíce se mi líbily dlouhé skladby The Invisible Man, Neverland a zejména Ocean Cloud. Jak je deska hodně dlouhá, tak o ní platí to skoro otřepané, že zkrácení o několik skladeb by jí prospělo. Přesto se mi Marbles líbilo a je tak dalším adeptem z posfišovských alb, aby rozšířilo mou sbírku CD.

4/5
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2022 08:21  72956
puschpullKdyž se recenzovali The WHO, to jsi tady už byl? Pokud ne, mrkni do historie klubu..
Tommy (a pár dalších od nich) je jedno z nej alb, co kdy vznikly.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2022 08:19  72955
puschpull & DutchTak, tak, nejspíš paní puschpullová rozumí muzice.. :)

Můžu pogratulovat k polovičce, s níž lze probírat hudební zážitky. Moje žena v autě vyžaduje ticho. Má to taky svoje výhody :)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 25.7.2022 07:33 - Oblíbené kluby (11:33) 72954
Nyní si pouštím na "spravení chuti":
THE WHO Tommy reviews
a právě mi hraje skladba
6. Eyesight To The Blind (The Hawker) (2:14)

tohle album je nádherné! (Dlouho jsem ho neslyšel...)

[ 64163 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt