OliasLuďku, mě zajímají všechny možné stránky – představuju si, jak muzikanti „vymýšlí“ skladby, jak je zapisují (asi ne všichni) do not, jak kapela zkouší (jestli se to vůbec dneska dělá), jak zasahují ostatní do aranží, jak točí ve studiu (a přiznám se, že to nepoznám, a moc by mě zajímalo, jestli a kdy každý nástroj zvlášť, kdy třeba dohromady bicí s basou, kdy třeba celé „naživo“), jak se pak hotová nahrávka míchá, jak moc do toho mluví producent, a jak moc „můžou“ samotní muzikanti, tak tohle všechno mě samozřejmě zajímá, ale na prvním místě je vždycky fakt, jestli mě ta hudba nějak osloví, až zasáhne, to ostatní pak tolik důležité není. A pořád zastávám názor, že se občas ten bigbít prostě přeceňuje, ano, jsou alba od Led Zeppelin, Genesis a spousty dalších kapel, u kterých i tady na Lopuchu – považ :-) - je naprostá shoda v tom, že jsou geniální, nadčasová, bla, bla, bla, ale když je ti kluci točili, určitě neuvažovali (anebo nevěděli), že tvoří něco výjimečného.
Mimochodem, pustil jsem si nového Planta hned po ránu, a slyším to zatím pořád stejně. Unavené, bez energie, bez nápadu, jakoby se kapela při nahrávání nudila, a moc je to nebavilo. A nebaví to ani mě.
|